Εν αναμονή της επιστροφής της ελληνικής αποστολής από τη Eurovision στη Βασιλεία κουβαλώντας στις αποσκευές της μία μεγάλη επιτυχία καθώς η ελληνική συμμετοχή κατατάχθηκε 6η στον τελικό του ευρωπαϊκού μουσικού θεσμού, κάνουμε μία ανασκόπηση στη διαδρομή της Klavdia προς την… αποθέωση.

Eurovision 2025: Η Klavdia τα κατάφερε – Έσπασε τα κοντέρ στην τηλεθέαση ο τελικός – Το next big thing της ελληνικής μουσικής σκηνής
Sarah-Louise-Bennett EBU

Η Klavdia που ένωσε τους Έλληνες – Τηλεθέαση ρεκόρ

Με τα στοιχεία τηλεθέασης που δίνει η ΕΡΤ είναι εμφανές ότι χθες βράδυ οι Έλληνες ξενύχτησαν μπροστά από τη μικρή οθόνη, βλέποντας Eurovision, με την ευχή μέσα τους να καταλήξει σε μία ευνοϊκή θέση η εκπρόσωπος της Ελλάδας στον διαγωνισμό, η Klavdia.

Με τα στοιχεία τηλεθέασης που δίνει η ΕΡΤ είναι εμφανές ότι χθες βράδυ οι Έλληνες ξενύχτησαν μπροστά από τη μικρή οθόνη με την ευχή μέσα τους να καταλήξει σε μία ευνοϊκή θέση η εκπρόσωπος της Ελλάδας στον διαγωνισμό, η Klavdia.

Η εξαιρετική σκηνική παρουσία που οφείλεται τόσο στην πειθαρχία της ίδιας της τραγουδίστριας όσο και στην εμπνευσμένη σκηνοθετική άποψη του Φωκά Ευαγγελινού και της ομάδας τους, μας έπεισαν όλους ήδη από τον ημιτελικό πως αξίζει μία διάκριση.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που δίνει η ΕΡΤ, χθες το βράδυ σημειώθηκε τηλεθέαση-ρεκόρ.

Ρεκόρ τηλεθέασης 15ετίας, που έφτασε έως και το απίστευτο 89,5%, συνόδευσε την εξαιρετική 6η θέση που κατέκτησε η συγκλονιστική Klavdia και η «Αστερομάτα», στην 69η Eurovision.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η κατάκτηση της 6ης θέσης στον διαγωνισμό είχε να συμβεί από το 2013, με το τραγούδι «Alcohol is Free» από τους Koza Mostra και τον Αγάθωνα Ιακωβίδη. Και τότε η συμμετοχή μας στον Διαγωνισμό είχε προκύψει πάλι από Εθνικό Τελικό που είχε διοργανώσει η ΕΡΤ.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η χθεσινή μετάδοση του μεγάλου Τελικού έκανε τηλεθέαση 75% στο δυναμικό κοινό (18-54) και 70,8% στο σύνολο.

Τον κορυφαίο μουσικό διαγωνισμό παρακολούθησαν 2.755.000 θεατές, με την κάλυψη (τουλάχιστον για ένα λεπτό) να φτάνει τους 4.798.000.

Κατά τη διάρκεια εμφάνισης της εξαιρετικής Klavdia στη σκηνή του St.Jakobshalle, η τηλεθέαση έφτασε το 77,6% στο σύνολο, ενώ στο γυναικείο κοινό (18-34) «χτύπησε κόκκινο» με 89,5!

Υψηλή ήταν και η τηλεθέαση κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης –από τους εξαιρετικούς σχολιαστές μας Μαρία Κοζάκου και Γιώργου Καπουτζίδη –, του νικητή του διαγωνισμού, όταν η αγωνία είχε κορυφωθεί τόσο για τη θέση που θα κατακτούσε η Klavdia, όσο και για την αναμέτρηση Αυστρίας – Ισραήλ. Η τηλεθέαση κυμάνθηκε στο 85,7% και στο δυναμικό κοινό το 86,6%.

Τα απίστευτα αυτά ποσοστά έφεραν την ΕΡΤ1 στην πρώτη θέση μεταξύ όλων των καναλιών πανελλαδικής εμβέλειας με 27,3% στο σύνολο και 30,7% στο δυναμικό κοινό (18-54).

Στα ποσοστά αυτά προστίθενται και εκείνοι που παρακολούθησαν τον μεγάλο Τελικό από το ERTFLIX. Εκεί, η ΕΡΤ1 και το Eurovision Channel, που μετέδωσε για πρώτη φορά το show, όπως και τους δύο Ημιτελικούς με υπηρεσίες προσβασιμότητας (διερμηνεία στην ελληνική νοηματική και υποτιτλισμό) συγκέντρωσαν 707.000 θεάσεις.

Eurovision 2025: Η Klavdia τα κατάφερε – Έσπασε τα κοντέρ στην τηλεθέαση ο τελικός – Το next big thing της ελληνικής μουσικής σκηνής
Corinne-Cumming EBU

Από τον Ασπρόπυργο στη Βασιλεία: Η Klavdia που συγκίνησε την Ευρώπη

Πίσω από τα ευμεγέθη μαύρα κοκάλινα γυαλιά της – σήμα κατατεθέν του προσωπικού της στυλ- η Klavdia της Eurovision 2025 κουβαλά κάτι πολύ πιο βαθύ από την εντυπωσιακή της φωνή: έναν ήχο που έρχεται από μακριά.

Από τις ιστορίες της γιαγιάς της, τον ξεριζωμό των Ποντίων, την επιστροφή στην Ελλάδα και τη ζωή ξανά απ’ την αρχή. Αυτό το DNA –συναισθηματικό και ηχητικό– έντυσε την «Αστερομάτα», το τραγούδι που χθες, 17 Μαΐου 2025, χάρισε στην Ελλάδα την 6η θέση στον μεγάλο τελικό της Eurovision, στη Βασιλεία της Ελβετίας.

Το κορίτσι με τη «φωνή-διαμάντι» που είδαμε πρώτα στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο»

Η Klavdia Παπαδοπούλου δεν εμφανίστηκε από το πουθενά. Το 2017, ένα 15χρονο κορίτσι από τον Ασπρόπυργο ανέβηκε στη σκηνή του «Ελλάδα έχεις Ταλέντο» και άφησε τους πάντες άφωνους τραγουδώντας το «Billie Jean» του Μάικλ Τζάκσον.

Οι κριτές –Μαρία Μπακοδήμου, Γιώργος Καπουτζίδης και Σάκης Τανιμανίδης– αναγνώρισαν το ταλέντο με τρία «ναι», ενώ λίγο αργότερα, η ίδια κέρδισε και το κοινό με το «Feeling Good» της Nina Simone.

The Voice και η Παπαρίζου ως μέντορας

Η φωνή της Klavdia έφτασε και στα blind auditions του The Voice of Greece, όπου ξεχώρισε αμέσως και μπήκε στην ομάδα της Έλενας Παπαρίζου. Η σχέση τους ήταν καρμική –η Παπαρίζου, νικήτρια της Eurovision το 2005, καθοδήγησε την Klavdia ως τον τελικό του show, δέκα χρόνια πριν η μικρή της «μαθήτρια» κατακτήσει την 6η θέση για την Ελλάδα.

Η σφραγίδα Σαββόπουλου

Στα 17 της, ένα τηλέφωνο από τη manager του Διονύση Σαββόπουλου άλλαξε τα πάντα. Η Klavdia ανέβηκε στη σκηνή του Woodstock 2019 και συνεργάστηκε με τον θρυλικό δημιουργό και το 2020, στο Μέγαρο Μουσικής. «Ο Σαββόπουλος είναι σχολείο», είχε πει το 2023 σε συνέντευξή της – κι εκείνος φρόντισε να αναδείξει το ταλέντο της σε πιο έντεχνα μονοπάτια, πέρα από το pop.

Από την Panik στο TikTok και την Christina Aguilera

Σήμερα, η Klavdia είναι μια καλλιτέχνιδα με διαδρομή και fanbase. Η συνεργασία της με τους Arcade, η ένταξή της στην Panik Records, αλλά και οι συμμετοχές της στα MAD VMA με τον Κωνσταντίνο Αργυρό και τον Ματθαίο Τσαχουρίδη έκαναν το όνομά της mainstream.

Το πρώτο της single, «Lonely Heart», ανέβηκε στο Νο1 της λίστας Shazam Discovery. Το «Χαράματα» έγινε διπλά πλατινένιο, ενώ το πρώτο της EP με τίτλο «KLAVDIA» καθιέρωσε την υπογραφή της στο νέο ελληνικό pop.

Στο TikTok παίζει μπάλα σαν επαγγελματίας: το cover της στο «Hurt» της Christina Aguilera συγκέντρωσε το απόλυτο validation –ένα «like» από την ίδια την Aguilera.

Η «Αστερομάτα» και το βαθύ μήνυμα για την προσφυγιά

Η συμμετοχή της Klavdia στη Eurovision δεν ήταν απλώς καλλιτεχνική, αλλά βαθιά προσωπική. Το κομμάτι «Αστερομάτα», εμπνευσμένο από τον ξεριζωμό και την ιστορία των προγόνων της, είναι ένας ύμνος για τους πρόσφυγες όλης της γης. «Η γιαγιά μου, η γιαγιά Κλαυδία, μού μίλησε για τον ξεριζωμό, για τη ζωή στη Σοβιετική Ένωση και την επιστροφή στην Ελλάδα το ’91. Αυτό κουβαλώ και εγώ», δήλωσε συγκινημένη στην ΕΡΤ.

Στο πλαίσιο της καμπάνιας για την Eurovision, η Klavdia ηχογράφησε παλιότερες ελληνικές συμμετοχές με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, δίνοντας νέα πνοή στο μουσικό παρελθόν της χώρας. Μεταξύ αυτών και το «Mon Amour» του Slimane, που απογείωσε με τη φωνή της.

Το μικρό κορίτσι που ταυτίστηκε με τη μουσική –και με μια χώρα ολόκληρη

Η Klavdia δεν είναι απλώς το next big thing της ελληνικής μουσικής σκηνής – είναι η φωνή μιας νέας γενιάς που πατά γερά στη δική της παράδοση, αλλά κοιτά τη Δύση στα μάτια. Και τώρα, με ένα «Αστερομάτα» για σημαία, κατάφερε να κάνει την Ευρώπη να την κοιτάξει πίσω. Με θαυμασμό.