Ειδική μονάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό και πλέον εντείνει τις έρευνές της στα social media προκειμένου να εντοπίσει περιπτώσεις ατόμων που έχουν κάνει… σύστημα τη φοροδιαφυγή και διακινούν μαύρο χρήμα.

Οι έλεγχοι έχουν επικεντρωθεί σε Facebook, Instagram και TikTok και οι διασταυρώσεις γίνονται μέσω ειδικού αλγορίθμου, με τους influencers να έχουν μπει στο μάτι των ελεγκτών. Κι αυτό διότι στην ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι είναι αρκετές οι περιπτώσεις χρηστών των social media με χιλιάδες ακολούθους που βγάζουν χρήματα τα οποία δεν δηλώνουν, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται το κράτος. Ουσιαστικά, στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εξαλείψει το παραεμπόριο που γίνεται με πωλήσεις διαφόρων ειδών όπως ρούχα, καλλυντικά και συμπληρώματα διατροφής.

Για να αποφύγουν τις κυρώσεις, οι περισσότεροι που φοροδιαφεύγουν δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στον λογαριασμό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παρέχουν μόνο ένα τηλέφωνο για να γίνονται οι παραγγελίες από τους ενδιαφερόμενους.

Σύμφωνα με τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή «είχαμε περίπτωση influencer που υπέβαλε κιόλας δήλωση συμμόρφωσης δηλαδή έκανε δήλωση με την οποία συμφώνησε με το αποτέλεσμα και άλλες περιπτώσεις που αυτή τη στιγμή ελεγκτικά είναι σε εξέλιξη και θα πούμε περισσότερα όταν είναι κατάλληλος ο χρόνος.

Δεν είναι λίγοι οι influencers. Φαίνεται ότι η αγορά έχει διαμορφώσει και τιμοκαταλόγους ανάλογα με το πόσους followers έχει ο καθένας αυτό για εμάς είναι μια πληροφορία η οποία μας βοηθάει να κάνουμε αυτό που λέμε έμμεση τεχνική ελέγχου».