Σε μία χρονιά όπως η φετινή όπου ο ανταγωνισμός στις τουριστικές αγορές της Μεσογείου έχει επανέλθει δριμύτερος οι τουριστικοί φορείς, μέσω του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, επαναφέρουν το αίτημα για ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ σε τουρισμό-μεταφορές 11%, κίνηση η οποία θα μπορούσε να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Το θέμα, όπως και αυτό της ρύθμισης των βραχυχρόνιων μισθώσεων, τέθηκαν στην πρώτη συνάντηση που είχε με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και τον υπουργό κ. Κωστή Χατζηδάκη το επιτελείο του ΣΕΤΕ, ο πρόεδρος κ. Γιάννης Παράσχης, οι αντιπρόεδροι Ευτύχης Βασιλάκης, Καλλίνικος Καλλίνικος, Αγάπη Σμπώκου, αντιπρόεδρος Οικονομικών κ. Μανώλης Γιαννούλης, ο γενικός γραμματέας Γιώργος Βερνίκος, και ο εντεταλμένος σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Θάνος.

Σε σχέση με τον ενιαίο ΦΠΑ σε τουρισμό-μεταφορές, αποτελεί πάγιο αίτημα των τουριστικών φορέων ήδη από το ξεκίνημα της πρώτης κυβερνητικής θητείας της ΝΔ, ωστόσο η πανδημία, από το 2020 και μετά ανέτρεψε δεδομένα και προτεραιότητες.

Τώρα, στην πρώτη πλήρη, «κανονική» χρονιά ο ΣΕΤΕ επαναφέρει κι επισήμως το σχετικό αίτημα (σ.σ.: το θέμα είχε συζητηθεί εκ νέου στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου τον περασμένο Απρίλιο) με το σκεπτικό ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα επιτευχθεί το μεγάλο ζητούμενο της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας σε ένα προϊόν της χώρας, εξαγώγιμο σε ποσοστό πάνω από 90% όπως είναι το τουριστικό, που καταναλώνεται όμως στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τους τουριστικούς φορείς, ενώ υπάρχει η άποψη που λέει ότι μειώνοντας το ΦΠΑ εσωτερικά, στην εσωτερική κατανάλωση, η μείωση αυτή πιθανότατα να μην περάσει στον καταναλωτή και να το επωφεληθεί η επιχείρηση, στον τουρισμό δεν συμβαίνει το ίδιο.

Το τουριστικό προϊόν είναι ένα εξαγώγιμο προϊόν σε ποσοστό μάλιστα πάνω από 90%, που επειδή ακριβώς καταναλώνεται στην Ελλάδα καταβάλλεται ΦΠΑ, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τις εξαγωγές στο εξωτερικό που πραγματοποιούν ελληνικές επιχειρήσεις άλλων κλάδων.

Οι τουριστικοί φορείς εκτιμούν ότι θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του κλάδου γιατί η μείωση του ΦΠΑ θα χρησιμοποιηθεί από την ίδια επιχείρηση προκειμένου να κάνει το ελληνικό τουριστικό «προϊόν» πιο ελκυστικό έναντι του Ισπανού, του Ιταλού ξενοδόχου κ.ο.κ..