Σε αυτή τη χώρα ζούμε τη Μέρα της Μαρμότας. Το ανησυχητικό πια είναι πως δεν την ζούμε τουλάχιστον με μια κάποια σεβαστή χρονική απόκλιση όπως στο παρελθόν, αλλά η συχνότητα είναι πλέον όλο και πιο μεγάλη. Δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από την εκδήλωση στο Προεδρικό Μέγαρο για την 48η επέτειο αποκατάστασης της Δημοκρατίας, όπου ένας μουσικός της ΕΡΤ εμφανίστηκε με βερμούδα και σαγιονάρα. Ήταν μόλις τον Ιούλιο. Και προχθές, σε εκδήλωση για τον βασιλικό ζεύγος της Ολλανδίας, είχαμε παρόμοιο φαινόμενο, όταν ο Πωλ Ευμορφίδης έσκασε μύτη με σανδάλια.

Στην περίπτωση του μουσικού, είχε ξεσηκώσει το θέμα ο Άρης Πορτοσάλτε κάνοντας λόγο για ασέβεια και λέγοντας πως δεν έπρεπε να του επιτραπεί η είσοδος. Τότε, αρκετοί είχαν κάνει λόγο για επίθεση στην Αριστερά λόγω των πεποιθήσεων που πίστευαν ότι έχει ο μουσικός ή γιατί στο μυαλό τους η εικόνα της βερμούδας με τη σαγιονάρα σημαίνει ΣΥΡΙΖΑ και πιο πέρα.

Να όμως που ήρθε η στιγμή ο Άρης Πορτοσάλτε να «δικαιωθεί», μιας και ο επιχειρηματίας της Coco Mat, Πωλ Ευμορφίδης, τον οποίο θα δούμε και στο ριάλιτι Dragon’s Den με τον Σάκη Τανιμανίδη, έκανε εμφάνιση με σανδάλια στο Προεδρικό Μέγαρο και με αμφιέση που ήταν casual και καθόλου formal για την περίσταση.

Ο Πορτοσάλτε υποστήριξε πως η κ. Σακελλαροπούλου δεν θα έπρεπε να τον δεχτεί, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «Ο κύριος Ευμορφίδης ως ανεξάρτητος άνθρωπος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στο σπίτι του και το μαγαζί του, αλλά κακώς μπήκε έτσι στο Προεδρικό Μέγαρο. Kάκιστα του επέτρεψαν να μπει έτσι στο Προεδρικό Μέγαρο.

Το Προεδρικό Μέγαρο δεν είναι σπίτι το σπίτι της κυρίας Σακελλαροπούλου είναι το σύμβολο του κράτους μας. Δεν πα’ να πήγαινε ο Μπάιντεν έτσι! Δεν πρέπει να μπεις έτσι μέσα στο Προεδρικό Μέγαρο. Αν πάει ο Μπάιντεν παραλίας, να τον πετάξουν έξω. Αν αυτά έχουν αλλάξει, περιμένουμε από την κυρία Σακελλαροπούλου να μας το πει».

Ο Πωλ Ευμορφίδης απάντησε σε όλη αυτή τη συζήτηση μέσα από το Πρωινό της Σκορδά, δηλώνοντας τα εξής: «Με αυτά τα παπούτσια έχεις πάει σε καμία χωματερή; Να πας για να μου πεις αν θα τα ξαναγοράσεις. Θέλαμε να φυτέψουμε δέντρα στη χωματερή της Σπάρτης.
Ανοίξαμε τρύπες για να βγαίνει το μεθάνιο και από εκείνη την ημέρα σκέφτομαι ότι αν φορέσω παπούτσια σαν τα δικά σου, έτσι και τα βγάλεις θα φύγουμε όλοι απο εδώ. Όχι λόγω των ποδιών σου, αλλά λόγω του παπουτσιού. Δεν είναι σαν τα δικά μου από τη Λάρισα με βαμβάκι από Έλληνες παραγωγούς. Να μην φοράς παπούτσια που μολύνουν το περιβάλλον».
Τίθεται λοιπόν το καίριο ερώτημα: υπάρχει απόσταση ανάμεσα στη σαγιονάρα και το σανδάλι; Το ένα αντλεί την καταγωγή του από την Άπω Ανατολή, το άλλο από την Αρχαία Ελλάδα. Το ένα έχει γίνει σύμβολο της παραλίας ή και του κιτς, το έτερο έχει γίνει σύμβολο του τουρίστα Ικαρίας-Αμοργού. Στο origin τους όμως διαθέτουν μια κλάση.
Το ντουέτο σαγιονάρα-βερμουδα είναι μάλλον too much για Προεδρικό Μέγαρο, ειδεμή και για πολλές ακόμα περιστάσεις που δεν περιλαμβάνουν παραλία ή αν δεν είσαι νησιώτης που το πρωί απλώνει δίχτυα και το απόγευμα πίνει τα ουζάκια του στην ταβέρνα της κυρά Κατίνας.
Από την άλλη, το σανδάλι, ειδικά αυτό που επέλεξε ο Πωλ Ευμορφίδης, δεν μπορείς να πεις ότι είναι και το ανφάν γκατέ των σανδαλιών. Μάλλον Γιόκο Όνο των σανδαλιών τα λες.
Εν τέλει, η απόσταση ανάμεσα στα δύο δεν είναι και τόσο μεγάλη. Αν το δούμε από άποψη αισθητικής, δεν θα τα επέλεγα με τίποτα, ακόμα κι αν είχε 50 βαθμούς. Εδώ στην παραλία δυσκολεύομαι πολύ που φοράω σαγιονάρα ή παντόφλα. Αν μπορούσα να γυρίσω πίσω τον χρόνο στη στιγμή που κάποιος είπε ότι η σαγιονάρα και η παντόφλα μπορούν να φορεθούν και εκτός σπιτιού από άντρες, θα τον κλείδωνα κάπου για μερικές ημέρες μέχρι να αλλάξει άποψη.
Δεν υπάρχει κανένα τόσο ωραίο ανδρικό πόδι που να μπορεί να υποστηρίξει οιασδήποτε μορφής σαγιονάρα ή σανδάλι, πολλώ δε σε μια επίσημη περίσταση. Ακούω απόλυτα την αιτιολογία του κ. Ευμορφίδη για την οικολογική διάσταση του ζητήματος και συμφωνώ με το ότι πρέπει όλα μας τα ρούχα και υποδήματα να είναι εν έτει 2022 βιώσιμες επιλογές. Αλλά είμαι βέβαιος πως οι επιλογές δεν είναι ή σανδάλι ή επιβλαβής επιλογή. Υπάρχει ένα εύρος μεταξύ των δύο που είναι sustainable και μπορεί να αντέξει σε μια εκδήλωση στο Προεδρικό Μέγαρο.
Από την άλλη, τίθεται πάντοτε και το ερώτημα: μήπως δίνουμε τελικά πολύ μεγάλη αξία στις περιστάσεις και στα κτήρια; Έχει τελικά τόση σημασία το τι φοράς στο Προεδρικό Μέγαρο; Είναι ένδειξη ασέβειας τα ρούχα σου ή η στάση σου, η συμπεριφορά σου; Εγώ τοποθετούμαι κάπου στο μέσον. 
Θεωρώ πως ο σεβασμός και η φιλοξενία εν προκειμένω, αποδεικνύονται με τη συμπεριφορά, αλλά για να φτάσει κάποιος στη συμπεριφορά, θα πρέπει να το δει και ως εικόνα. Και τα σανδάλια δεν φωνάζουν ιδιαίτερα «σε καλωσορίζω και σε αντιμετωπίζω με τιμή ως καλεσμένο μου».
Αν πρέπει να το μετρήσω από τις ρίζες του καθενός, τότε στηρίζω αναφανδόν Αρχαία Ελλάδα σε σχέση με την Ιαπωνία.

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

Υπόθεση 12χρονης στον Κολωνό: Και οι 213 κάποιο κόμμα ψηφίζουν…

Ρενέ Στυλιαρά στο Nitro.gr: «Με φλερτάρουν συχνά με στίχους μου, δεν γνωρίζουν ότι είναι δικοί μου και τους οικειοποιούνται»

Για την Σταυρούλα Κουλίτση το «The Green Post-it» δεν είναι ένα instagram account αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία