Από το μεσημέρι της Παρασκευής, η Eurovision έχει καταφέρει να τραβήξει τα βλέμματα από το κράξιμο που τρώει για την τόση στήριξη στο Ισραήλ και έχει φέρει μπροστά τον Ολλανδό Joost Klein με κάτι που κανονικά θα έπρεπε να είναι μηνύσιμο από την πλευρά του καλλιτέχνη, αφού δε γίνεται να μιλάμε για ένα περιστατικό που, σύμφωνα με την EBU άπτεται της Δικαιοσύνης, του νόμου, και όχι του κανονισμού της διοργάνωσης, και να δημοσιοποιείται.

Η EBU επέλεξε να φέρει στο φως όλα τα στοιχεία του περιστατικού που η ίδια ισχυρίζεται πως είναι περιστατικό βίαιης συμπεριφοράς προς γυναίκα που κρατούσε την κάμερα που βιντεοσκοπούσε τον Ολλανδό τραγουδιστή.

Σύμφωνα με την διοργανώτρια αρχή της Eurovision, που η αξιοπιστία της δεν είναι και στα high της, ο Joost Klein φέρθηκε με βίαιο τρόπο σε μια camerawoman μετά τον ημιτελικό της Πέμπτης, χωρίς όμως να εξηγείται τι ακριβώς συνέβη. Με μια αοριστία επέλεξε η διοργάνωση να εκθέσει τον Joost και να αναδείξει πως η καταγγελία εις βάρος του έγινε από τη συγκεκριμένη γυναίκα.

Από την πλευρά της Ολλανδίας, επισημαίνεται όμως κάτι πολύ διαφορετικό, κάτι που κανονικά αποτυπώνει παρεμβατική κίνηση από την πλευρά της συγκεκριμένης γυναίκας, αφού λέγεται πως αδιαφόρησε για το συμφωνημένο πρωτόκολλο και πίεσε κατ’ εξακολούθηση τον Ολλανδό βιντεοσκοπώντας τον, που, μετά από αρκετή άρνηση, αναγκάστηκε να κινηθεί προς την γυναίκα, χωρίς να την ακουμπήσει. Και η έρευνα κατέληξε πως δεν υπήρξε χειροδικία, παρά μόνο εκφοβισμός. Εκφοβισμός προϊόν μιας παρενοχλητικής συμπεριφοράς από την συγκεκριμένη γυναίκα.

Έχει δικαιοδοσία η Eurovision να δημοσιοποιεί τις λεπτομέρειες ενός περιστατικού που ερευνά η αστυνομία;

Σε ένα περιστατικό όπως αυτό, που έχει μια σοβαρότητα, η διοργανώτρια αρχή λειτούργησε ερασιτεχνικά ή σκόπιμα θέλησε να εκθέσει τον Ολλανδό, ίσως λόγω της στάσης που είχε στη διάρκεια της συνέντευξης μετά τον Β’ Ημιτελικό προς την Ισραηλινή εκπρόσωπο. Και ανάγκασε την άλλη πλευρά να πει την δική της εκδοχή όπως της επικοινωνήθηκε.

Κι εγώ έρχομαι να ρωτήσω, αφού πρώτα πω ότι θα έπρεπε να μείνει εντός των τειχών και να τελειώσει με την αστυνομική έρευνα, το εξής: τι προσφέρει ως στοιχείο ότι ήταν γυναίκα αυτή στην οποία φέρεται να επιτέθηκε ο Klein; Αν δεν ήταν γυναίκα δε θα τον απέβαλλε η EBU, δεν θα ετίθετο εκτός Eurovision; Τι το σημαντικό προσφέρει ως πληροφορία το φύλο του φερόμενου ως θύματος;

Έχοντας λοιπόν όλα τα στοιχεία, χωρίς να υπάρχει βίαιη συμπεριφορά, εν τέλει, με βάση όσα λένε οι αστυνομικές αρχές και εμμέσως η ίδια η διοργανώτρια αρχή της Eurovision, ο Ολλανδός έγινε βορά στο κοινό. Ο Ολλανδός που ήταν ένα από τα φαβορί και αντιμετώπισε με αυτόν τον τρόπο την Ισραηλινή, μέσα σε λίγες ώρες ήταν εκτεθειμένος σε όλη την Ευρώπη με τη στάμπα της πιθανότατα βίαιης συμπεριφοράς. Και υπήρξε και έμφαση στο ότι η καταγγελία ήταν από γυναίκα.

Κανονικά δεν θα έπρεπε ούτε να το σχολιάσουμε, ακριβώς επειδή είναι περιστατικό που άπτεται του δικαίου, όχι της καφενειακής κουβέντας ή του σχολιασμού. Αλλά μόνο εμάς μας φαίνονται όλα τόσο περίεργα;

* Κεντρική φωτογραφία: Martin Sylvest Andersen/Getty Images/Ideal Images