Μπορεί να είναι δείγμα για το υπόλοιπο της σεζόν αυτό που γίνεται στις πρώτες δύο μέρες; Όχι φυσικά. Μέσα σε μια βδομάδα μπορούν να αλλάξουν όλα. Δεν είναι όμως κι αμελητέο αυτό που συμβαίνει στην τηλεθέαση στο ξεκίνημα της σεζόν και ίσως αποτελεί προάγγελο για αναπροσαρμογές στην φιλοσοφία κάποιων εκπομπών με στόχο την αναβάθμιση στα νούμερα.

Το πρώτο μέρος από το οπλοστάσιο των καναλιών στο ξεκίνημα της τηλεοπτικής σεζόν, είναι οι ψυχαγωγικές και ενημερωτικές εκπομπές. Όλα τα κανάλια έχουν βγει με πλήρη σύνθεση στην πρωινή και τη μεσημεριανή τους ζώνη – μένει η Ελένη Μενεγάκη που ο ανάδρομος την έστειλε στις 18 Σεπτεμβρίου.

Και σε αυτές τις δύο πρώτες ημέρες στην τηλεθέαση συμβαίνει κάτι που το είδαμε να συμβαίνει πέρσι το φθινόπωρο, γύρω στην περίοδο που έσκασε η υπόθεση της Κιβωτού, αλλά είχε αποδειχτεί πυροτέχνημα και δεν είχε κρατήσει πολύ. Συμβαίνει όμως ξανά φέτος.

Σε επίπεδο τηλεθέασης, σε αυτό το πρώτο κομμάτι της τηλεοπτικής σεζόν, το ενδιαφέρον πέφτει σαφώς στις πρωινές ψυχαγωγικές εκπομπές και στη ζώνη 10:00-13:00. Στη ζώνη 08:00-10:00 τα πράγματα είναι λίγο πολύ παγιωμένα, αφού και πέρσι δεν άλλαξε κάτι στην πορεία της σεζόν. Ήταν μια ευθεία γραμμή. Η Τσιμτσιλή με το Happy Day καθημερινά πρώτη και οι ενημερωτικές εναλλάσσονταν πίσω της με σταθερά πάνω κάτω ποσοστά.

Στη μάχη όμως που περιλαμβάνει Καινούργιου, Λιάγκα, Σκορδά, Μπάρκα, Αταίριαστους και Χατζίδου-Παύλου, το ενδιαφέρον είναι πάντοτε μεγάλο. Και φέτος το ενδιαφέρον στρεφόταν περισσότερο στις εκπομπές εκτός Λιάγκα, για να βλέπαμε αν θα προχωρούσαν σε ενίσχυση του ενημερωτικού τους τμήματος, μετά την επιτυχία που σημείωσε πέρσι το Πρωινό ακριβώς επειδή είχε ποντάρει πολλά σε δικαστικό και αστυνομικό ρεπορτάζ παρά στο lifestyle.

Σε αυτές τις δύο πρώτες ημέρες, είδαμε η κάθε εκπομπή να χαράζει το δικό της μονοπάτι, σε συνέχεια της περσινής σεζόν και να μην υπάρχουν προσαρμογές πάνω στο δόγμα Λιάγκα. Κι η τηλεθέαση έχει αναδείξει έναν μεγάλο νικητή. Έναν νικητή που, έστω σε αυτό το μικρό δείγμα δύο ημερών, δεν τον περίμεναν πολλοί. Ίσως ούτε κι οι ίδιοι οι συντελεστές του.

Μπορεί η Καινούργιου να είναι πρώτη στο δυναμικό και ο Λιάγκας πρώτος στο γενικό σύνολο, αλλά το Breakfast@Star και το δίδυμο Χατζίδου-Παύλου, έχει κερδίσει με την τηλεοπτική του πρόταση το κοινό, με αποτέλεσμα να κάνει στο δυναμικό 11,8% και 13% και να καταλαμβάνει την 2η θέση, αφήνοντας πίσω και τον Λιάγκα και όποιον άλλον βρίσκεται απέναντι τους.

τηλεθέαση breakfast@star Χατζίδου

Η περσινή «φωτοβολίδα» και το φετινό μήνυμα στην τηλεθέαση

Από την περασμένη σεζόν είχε φανεί μια δυναμική σε αυτό το δίδυμο, αλλά όχι αυτού του μεγέθους. Και, προς ώρας, δεν υπάρχει κάποια συνταρακτική αλλαγή στο κόνσεπτ της εκπομπής. Μικροπροσαρμογές και τίποτα παραπάνω. Αυτό αποδεικνύει, ακόμα κι αν είναι νωρίς, ότι τα κανάλια ίσως δεν πρέπει να προβαίνουν σε πολύ βιαστικές εκτιμήσεις κι ότι μια σεζόν δεν αποτελεί και ξεκάθαρο δείγμα.

Το έχει αποδείξει τόσα χρόνια το Happy Day που βρέθηκε σε όλες τις θέσεις στη ζώνη του και μια τριετία σχεδόν τώρα έχει καπαρώσει την πρωτιά. Το Breakfast@Star μοιάζει να είναι κάτι αντίστοιχο. Έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος για προσθήκες και αλλαγές, την ώρα που οι υπόλοιπες εκπομπές μοιάζουν πιο αυστηρές στο πλαίσιο τους. Χατζίδου και Παύλου παραμένουν «αχαρτογράφητοι» για το τηλεοπτικό κοινό και αυτό δημιουργεί μια περιέργεια για το πώς μπορούν να εξελιχθούν τηλεοπτικά.

Αντιθέτως, Λιάγκας-Καινούργιου-Σκορδά είναι πρόσωπα που έχουν παγιωθεί στην τηλεοπτική συνείδηση και κινούνται σε μια σταθερότητα, όχι σε μια πορεία με ευκολία αλλαγών.

Αυτό που σημειώνεται στην τηλεθέαση πάντως αυτό το διήμερο και θα σημειώνεται και για τις επόμενες μέρες, είναι μια ένδειξη πως τα πάντα στην τηλεόραση είναι εύθραυστα, σε μια διαρκή ροή και μετασχηματισμό και καμία κρίση δεν μπορεί να ευσταθεί, αν βασίζεται σε ποσοστά.

Κάποτε θα αναγκαστούν να το αποδεχτούν αυτό στην τηλεόραση!