Ένα φιλόδοξο project, το «Let’s Buy an Island», έθεσε ως στόχο το 2018 την χρηματοδότηση και την από κοινού αγορά ενός νησιού. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, οι φιλοδοξίες του ομίλου έγιναν πραγματικότητα. Συγκέντρωσε πάνω από 250.000 δολάρια μέσω crowdfunding για να ολοκληρωθεί η αγορά του Coffee Caye, ενός ακατοίκητου νησιού 1,2 στρεμμάτων στα ανοιχτά της ακτής του Μπελίζ, τη θάλασσα της Καραϊβικής.

Ο συνιδρυτής του, Marshall Mayer, κάνει ξεκάθαρο ότι δεν είναι απίθανη η αγορά ενός νησιού, που εξαφανίζεται αφού καλύπτεται από μαγκρόβια δάση. Μαζί με τον άλλο συνιδρυτή, Gareth Johnson, συμφώνησαν ότι κάθε μερίδιο στο νησί θα κόστιζε 3.250 δολάρια και έχουν ήδη πουληθεί 100 μερίδια.

Οι επενδυτές δεν αγοράζουν απλά ένα κομμάτι γης, αλλά επενδύουν σε ένα ασυνήθιστο project οικοδόμησης εθνών. To Coffee Caye απέκτησε την δική του εθνική σημαία, θα έχει τον δικό του εθνικό ύμνο και κυβέρνηση. Έτσι, επαναπροσδιορίστηκε ως το «Πριγκιπάτο της Islandia» και αποτελεί το νεότερο «μικροέθνος». Κάθε άτομο, ανεξαρτήτως των μεριδίων που διαθέτει, δικαιούται μόνο μια ψήφο στις αποφάσεις για το νησί. Με αυτόν τον τρόπο ακολουθούνται δημοκρατικές διαδικασίες, όπως θέλουν οι συνιδρυτές.

Πλέον είναι μια οντότητα που παλεύει για την ανεξαρτησία της, αλλά δεν αναγνωρίζεται από τη διεθνή κοινότητα. Το όνομά του, το πήρε από το μικροσκοπικό του μέγεθος, που θυμίζει κόκκο καφέ. Ίσα που φαίνεται στον χάρτη. Μέσα σε λίγα λεπτά μπορεί κανείς να περπατήσει κάποιος από τη μία άκρη του στην άλλη. Σε μια πλευρά υπάρχει μια μικρή παραλία με ρηχά νερά, όπου μπορεί να κάνει κάμπινγκ κάποιος. O Mayer ήθελε το γκρουπ των 13 ατόμων να περιηγηθεί πρώτο με τα πόδια στο νησί.

Εκείνος κι αρκετοί άλλοι επενδυτές είχαν κατασκηνώσει στο Coffee Caye σε προσκοπικά ταξίδια στο παρελθόν, αλλά αυτή ήταν η πρώτη ολονύχτια περιοδεία στην οποία οποιοσδήποτε μπορούσε να συμμετάσχει, κάτι που αποσκοπεί στην προώθηση του τουρισμού. Επενδυτές και επισκέπτες στο Coffee Caye πολιτογραφούνται αυτόματα. Επίσης, θα λαμβάνουν έσοδα στο μέλλον εάν το νησί πουληθεί. Ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να αγοράσει την «ιθαγένεια» ή τίτλους όπως Lord ή Lady of Islandia για ένα μικρό ποσό, χωρίς όμως επένδυση.

Η αρχική ιδέα της αγοράς ενός νησιού προέκυψε πριν από σχεδόν 15 χρόνια, όταν ο Johnson,  αγόρασε το letsbuyanisland.com. Θεώρησε ότι μπορεί να είναι διασκεδαστικό να αγοράσει κανείς ένα νησί και να δημιουργήσει ένα μικροέθνος. Ίδρυσε επίσης την Young Pioneer Tours, μια εταιρεία που ειδικεύεται στο να μεταφέρει ταξιδιώτες σε προορισμούς όπως η Βόρεια Κορέα και η Συρία και σε μη αναγνωρισμένες χώρες όπως η Υπερδνειστερία, η Αμπχαζία και το Ναγκόρνο-Καραμπάχ. που διεκδικούν την ανεξαρτησία τους από τις γύρω χώρες.

Όταν το 2018 ένα νησί στις Φιλιππίνες βγήκε προς πώληση, αναζωπυρώθηκε η επιθυμία του Johnson. Στις πιθανές επιλογές τους συμπεριλαμβάνονταν οι Φιλιππίνες, η Μαλαισία, η Ιρλανδία, ο Παναμάς. Επέλεξαν το Μπελίζ μετά από εκτεταμένη έρευνα και οι επενδυτές ψήφισαν το Coffee Caye, καθώς είναι ένα κλασικό τροπικό νησί με εύκολη πρόσβαση. Επίσης, είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν πλήρως.

Η ιδέα πίσω από το Coffee Caye

Το Coffee Caye αγοράστηκε για 180.000 δολάρια με τους φόρους και η πώληση ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2019. Πριν από το «Πριγκιπάτο της Islandia» υπήρχαν κι άλλα μικροέθνη, που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης. Τα μικροέθνη, που θεωρούνται ανεξάρτητα αλλά δεν αναγνωρίζονται, μπορεί να μοιράζουν υψηλούς τίτλους στους υποστηρικτές τους και να δημιουργούν ασυνήθιστα συντάγματα και  νόμους.

Το Πριγκιπάτο του Sealand, μια πλατφόρμα μάχης του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου στα ανοικτά των ακτών της Αγγλίας που ανακηρύχθηκε ανεξάρτητο έθνος από τους νέους ιδιοκτήτες του το 1967, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μια άλλη είναι η Δημοκρατία του Užupis, μια γειτονιά στο Βίλνιους της Λιθουανίας, που έχει το δικό της σύνταγμα.

Το Coffee Caye είναι μια μορφή απόδρασης και πειραματισμού για τον Johnson. «Ποιος δεν έχει ονειρευτεί να κάνει τη δική του χώρα; Ιδιαίτερα σε έναν κόσμο μετά τον Trump, μετά το Brexit, τον Covid. Εάν ένα σωρό απλοί άνθρωποι μπορούν να το κάνουν αυτό πραγματικότητα, ίσως μπορεί να είναι για το κοινό καλό» λέει ο ίδιος.

Οι περισσότεροι από τους επενδυτές, όπως ο Stephen Rice, ο οποίος ήταν ο δεύτερος που επένδυσε, ξέρουν ότι δεν θα πλουτήσουν από το νησί. Μπορεί να μην τους επιφέρει πολλά κέρδη, αλλά σίγουρα δεν θα χρεοκοπήσουν, αφού το νησί αποτελεί ένα ιδιόρρυθμο εργαλείο μάρκετινγκ.

Το Let’s Buy an Island εξακολουθεί να δέχεται επενδυτές για το επόμενο στάδιο ανάπτυξης, που περιλαμβάνει, σύμφωνα με τον Mayer, την αναγέννηση του γύρω κοραλλιογενούς υφάλου, την τοποθέτηση λαμπών ή την μετατροπή των εμπορευματοκιβωτίων σε βασικά καταλύματα. Οι επενδυτές έχουν λόγο στην ανάπτυξη του νησιού και προτείνουν τις δικές τους ιδέες. Πρέπει να βρεθούν οι ισορροπίες μεταξύ του περιβάλλοντος και την οικονομικής ανάπτυξης, καθώς ο τουριστικός τομέας είναι κάτι που θέλουν να αναπτύξουν.

Πηγή: CNN.com/ Photo: www.letsbuyanisland.com

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Four Seasons: Ανοίγει συγκρότημα ουρανοξυστών με τον ψηλότερο κάθετο κήπο στον κόσμο

Tripadvisor: Η λίστα με τις καλύτερες παραλίες του κόσμου για το 2022

Ισλανδία: Το Forest Lagoon είναι ένα σπα που «χάνεται» μέσα στο δάσος