Η Kim Kardashian, όσο περίεργο και αν ακούγεται, βοήθησε στο να επιστρέψει ένα κλεμμένο αρχαίο φέρετρο στην Αίγυπτο. Όχι δεν το είχε κατά λάθος στην συλλογή της, απλά φωτογραφήθηκε με αυτό.

Σύμφωνα με την The New York Post, μια φωτογραφία της Kim να ποζάρει δίπλα σε ένα χρυσό φέρετρο στο Met Gala το 2018, βοήθησε τους αξιωματούχους να εντοπίσουν το πού βρίσκεται το κλεμμένο αντικείμενο.

Το φέρετρο – το οποίο αγοράστηκε από το Met το 2017 – περιείχε αρχικά το μουμιοποιημένο σώμα του υψηλόβαθμου του πρώτου αιώνα π.Χ. ιερέα Nedjemankh. Κατά τη διάρκεια της επανάστασης της Αιγύπτου το 2011, το φέρετρο λεηλατήθηκε από τη Minta και διακινήθηκε μέσω των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στη Γερμανία – εκεί, ο Roben Dip, ο διευθυντής της Dionysos Gallery του Αμβούργου, αποκατέστησε το αντικείμενο και του έδωσε πλαστές άδειες εξαγωγής.

Έτσι έφτασε στην Γαλλία, όπου έμποροι αρχαιοτήτων το πούλησαν στο Met για 4 εκατομμύρια δολάρια. Έτσι το φέρετρο έφτασε να γίνει το τέλειο σκηνικό για το λαμπερό χρυσό look της Kim στο Met Gala, που τελικά οδήγησε στη νόμιμη επιστροφή της στην Αίγυπτο.

Σε ένα επεισόδιο του podcast του Ben Lewis, «Art Bust», ένας λεηλάτης που συμμετείχε στο σκάψιμο του φέρετρου επικοινώνησε με τη μονάδα εμπορίας αρχαιοτήτων του DA αφού δεν έλαβαν το μερίδιό τους για τη δουλειά. Ο επικεφαλής της μονάδας DA, Matthew Bogdanos, ο οποίος προσπαθούσε να εντοπίσει το κύκλωμα λαθρεμπορίου για πέντε χρόνια, άνοιξε αμέσως μια υπόθεση για το αντικείμενο και ενημέρωσε το Met για την εξέλιξη.

Το μουσείο μπόρεσε να επιβεβαιώσει την ταυτότητά του μέσω ενός μουμιοποιημένου δαχτύλου που κρύβεται ακόμα μέσα στο φέρετρο – ευτυχώς δεν το είδε η Kim αυτό και έβγαλε την φωτογραφία-.

Τα αρχαία δεν την θέλουν την Kim

Παραδόξως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το όνομά της εμπλέκεται με κλεμμένα αρχαία αντικείμενα. Μόλις πέρυσι, αντιμετώπισε κατηγορίες από την κυβέρνηση των ΗΠΑ ότι μετέφερε λαθραία ένα κλεμμένο αρχαίο ρωμαϊκό γλυπτό στην Αμερική.

Η Kim, η οποία αρχικά αγόρασε το γλυπτό – Fragment of Myron’s Samian Athena – το 2016 από την γκαλερί Axel Vervoordt του Βελγίου, φέρεται να κρατήθηκε στα σύνορα των ΗΠΑ αφού προσπάθησε να το εισαγάγει με πλαστά έγγραφα. Αμέσως μετά, επιβεβαιώθηκε ότι το έργο «λεηλατήθηκε, διακινήθηκε λαθραία και εξήχθη παράνομα» από την Ιταλία.