Η έλλειψη πιστοποιημένων μηχανοδηγών κρύβεται πίσω από την καθυστέρηση της επανεκκίνησης των δρομολογίων για Κιάτο.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές που επικαλούνται «τα Νέα», ο κύριος λόγος για τον οποίο η Hellenic Train φαίνεται πως δεν επανεκκινεί τα δρομολόγια του Προαστιακού για Κιάτο και τα εμπορικά δρομολόγια για τη Θεσσαλονίκη, είναι «για να μην αποκαλυφθεί ότι έχουν λήξει τα πρόσθετα πιστοποιητικά ασφαλούς διέλευσης από τα τούνελ για 80 μηχανοδηγούς της και 60 προϊσταμένους αμαξοστοιχιών – συνοδούς».

«Η ΡΑΣ όφειλε να κάνει τους ελέγχους»

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές «για τα τούνελ του προαστιακού δικτύου, του Καλλίδρουμου, των Τεμπών, του Πλαταμώνα, γίνεται ειδική εκπαίδευση του προσωπικού στα συστήματα ασφαλείας και εκδίδεται πιστοποιητικό 5ετούς διάρκειας.

Παράλληλα, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων όφειλε να είχε ελέγξει τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά, επιβάλλοντας στην Hellenic Train τις προβλεπόμενες ποινές για τη μη ανανέωσή τους, κάτι που δεν έχει συμβεί».

«Ταξιτζήδες οδηγοί»

Σε όλα τα τρένα της Hellenic Train προς το αεροδρόμιο, όταν πρόκειται να περάσουν το τούνελ των Αγίων Αναργύρων, δίπλα στους μηχανοδηγούς χωρίς πιστοποιητικό υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί με πιστοποιητικό.

Αυτοί ονομάζονται περιπαικτικά «ταξιτζήδες οδηγοί», καθώς πηγαινοέρχονται μεταξύ Αθήνας και Κάτω Αχαρνών. Το ίδιο συμβαίνει και με τους συνοδούς – προϊσταμένους των αμαξοστοιχιών.

Αν λοιπόν τα δρομολόγια προς Κιάτο – Αίγιο και Θεσσαλονίκη ξεκινούσαν, η Hellenic Train θα αδυνατούσε να τα εξυπηρετήσει λόγω έλλειψης πιστοποιημένων μηχανοδηγών – συνοδών στα τούνελ. «Η ΡΑΣ όχι μόνο δεν ελέγχει τα πιστοποιητικά των μηχανοδηγών, αλλά το 2019 επέτρεψε σε άτομα ηλικίας κάτω των 22 ετών να λάβουν μέρος στις εξετάσεις θεωρίας και πορείας για τη χορήγηση νέων αδειών μηχανοδήγησης» σημειώνουν οι ίδιες σιδηροδρομικές πηγές που επικαλούνται «τα Νεα».