Έχει δρόμο μπροστά της, αλλά δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε (και να χειροκροτήσουμε) πως στην ελληνική τηλεόραση φυσάει αέρας αλλαγής. Αν αφήσουμε στην άκρη τα κακόγουστα ριάλιτι που θυμίζουν την εποχή που το trash ήταν περιζήτητο, η μυθοπλασία έχει αποκτήσει γερές βάσεις. Σεναριογράφοι και σκηνοθέτες με ελεύθερο πνεύμα, επιδιώκουν το κάτι διαφορετικό. Το ωραίο διαφορετικό.

Τη φετινή σεζόν είχαμε αρκετές εκπλήξεις στη μυθοπλασία, εξού και η τηλεθέαση στις περισσότερες σειρές είναι αξιοσημείωτη. Μια ευχάριστη έκπληξη είχαμε και το βράδυ της Τετάρτης, στο επεισόδιο των Άγριων Μελισσών, όπου μια σκηνή έγινε πρώτο θέμα στο twitter. Και ευτυχώς, τα σχόλια ήταν κατά βάση θετικά, πράγμα που επιβεβαιώνει πως ένα μεγάλο μέρος των τηλεθεατών «αποδέχεται» πια πως τα στερεότυπα δεν έχουν θέση στη κοινωνία μας. Με ένα «αλλά» φυσικά να πλανάται στον αέρα…

Ο λόγος για το γκέι φιλί, που σίγουρα δεν φανταζόμασταν πως θα το δούμε από τις Άγριες Μέλισσες. Από κάποιες άλλες παραγωγές ίσως, αλλά από τις Άγριες Μέλισσες, όχι. Για διάφορους λόγους που θα τους εξηγήσουμε παρακάτω. Αρχικά, να πούμε πως το φιλί ήταν ανάμεσα στον γιο του Ακύλα Μεγαρίτη, Λευτέρη, και τον ανιψιό του ιδιοκτήτη του θεάτρου, στο οποίο κάνει πρόβα ο θίασος του. Φυσικά, υπήρξε και ο κιτρινισμός, με τίτλους όπως «η Δρόσω ερωτεύτηκε έναν γκέι», αλλά η ομοφοβία δεν είναι βρωμίτσα που θα πάρεις τη σκούπα και θα την διώξεις, θέλει δουλειά για να την ξεπετάξεις.

Η ελληνική σειρά που έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία, θέλησε με έναν όμορφο και γλυκό τρόπο, να δείξει πως όλα μπορούν να συμβούν στην μυθοπλασία, η οποία είναι ικανή να πετάξει στα σκουπίδια οποιαδήποτε απαρχαιωμένη άποψη και στην ουσία να ταρακουνήσει γερά την κοινωνία.

Οι Άγριες Μέλισσες έριξαν «γροθιά» στα στερεότυπα

Οι σεναριογράφοι δεν έδωσαν απλά στους τηλεθεατές μόνο ένα γκέι φιλί, αλλά θέλησαν να ταράξουν τα νερά. Να σηκώσουν κύματα, και το κατάφεραν. Διότι το φιλί συνέβη κατά την περίοδο της Χούντας, εκεί όπου χρονικά βρίσκεται τώρα η σειρά. Μια κίνηση ματ για να φανεί κατά πόσο η ελληνική κοινωνία θα αναστατωθεί από αυτή την τροπή, σε μια εποχή που η ομοφυλοφιλία θα μπορούσε να στείλει κάποιον στα άδυτα της γης.

Ήταν ένας τρόπος να τεστάρουν το κοινό, να δουν τα αντανακλαστικά του, να δουν σε ποιο σημείο εκσυγχρονισμού βρίσκεται τελικά. Και όχι μόνο η ανταπόκριση ήταν θετική, αλλά όλο αυτό σηματοδοτεί μια νέα αρχή για την ελληνική μυθοπλασία. Ήταν σαν να έβαλαν μεγεθυντικό φακό στην ομοφυλοφιλία και να είπαν «ορίστε, δείτε την, υπάρχει, όσο κι αν θέλουν κάποιοι να την κρύβουν».

Δεν «έπεσε» μαύρο

Αξίζει να σημειωθεί πως ο ΑΝΤ1, που φιλοξενεί για τρία χρόνια τις Άγριες Μέλισσες, δεν προχώρησε σε μια κίνηση που δεν θα ήταν διόλου απίθανη και ούτε θα μας προκαλούσε έκπληξη. Δεν έριξε μαύρο σε αυτή τη σκηνή και καμία λογοκρισία δεν έπαιξε ρόλο. Και ενδεχομένως αυτό να σημαίνει πως ίσως να γίνουν πολλά πράγματα διαφορετικά από ‘δω και στο εξής. Ειδικά μετά τη θετική ανταπόκριση του κοινού.

Κάποτε, το ΕΣΡ που στο σήμερα δεν ξέρει να πετσοκόβει σκηνές πλήρους αμορφωσιάς και χαμηλού επιπέδου, προωθώντας τη σεξουαλικότητα σε μεγάλο βαθμό, έστειλε πρόστιμο 100.000 ευρώ στη σειρά του Παπακαλιάτη, Κλείσε τα Μάτια.

Και ξέρετε γιατί; Για το γκέι φιλί μεταξύ των Περικλή Ασημακόπουλου και Κώστα Κάππα. Η εξήγηση έκανε λόγο για χυδαία και απαράδεκτη σκηνή. Όταν όμως παρακολουθούμε έναν άνδρα και μια γυναίκα, δεν υπάρχει χυδαιότητα. Το αποδεχόμαστε και δεν μας ενοχλεί, γιατί αυτό είναι το «νορμάλ».

Υπάρχει, όμως, μια λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το «θέλω να το αποδεχτώ» από το «έχω αποδεχτεί». Διότι όσο συνεχίζουμε να λέμε «μπράβο» και να αναδεικνύουμε ένα γκέι φιλί ως κάποιο επίτευγμα, τόσο υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας πως δεν είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε την ομοφυλοφιλία. Θέλουμε να γίνουμε έτοιμοι, αλλά δεν είμαστε έτοιμοι.