Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, ο Τζον Λένον βίωσε αυτό που αποκαλούσε περίφημα «χαμένο Σαββατοκύριακο», απηχώντας τον τίτλο μιας κλασικής ταινίας του 1945 για έναν αλκοολικό εκτός ελέγχου. Δεδομένης αυτής της περιγραφής, οι άνθρωποι θεώρησαν φυσικά αυτό το «σαββατοκύριακο» – το οποίο στην πραγματικότητα διήρκεσε 18 μήνες και το οποίο συνέπεσε με τον χωρισμό του από τη Γιόκο Όνο – ως μια περίοδο μεγάλης υπερβολής και βαθιάς μεταμέλειας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Mέι Πανγκ, η οποία ήταν η 22χρονη ζωντανή ερωμένη του Λένον εκείνη την περίοδο, αυτό ήταν κάθε άλλο παρά έτσι. «Έπρεπε να κάνει παρέα με τους φίλους του και να διασκεδάσει πολύ», είπε. «Και, επειδή ήμουν 10 χρόνια νεότερη, καταφέρναμε να κάνουμε όλα όσα κάνουν τα νεαρά ζευγάρια».

Το «χαμένο Σαββατοκύριακο» του Λένον

Η Πανγκ επιμένει ότι ο πρώην Beatle χρησιμοποίησε μόνο τον όρο «χαμένο Σαββατοκύριακο» για να αναφερθεί σε εκείνη την εποχή επειδή είχε βαρεθεί τον Τύπο που τον ρωτούσε συνεχώς για δύο περιστατικά το 1974, στα οποία τον πέταξαν έξω από ένα κλαμπ του Λος Άντζελες επειδή ήταν μεθυσμένος. «Τους έλεγε με σαρκασμό: «Ε, ήταν ένα μεθυσμένο Σαββατοκύριακο, εντάξει;» είπε η Πανγκ. «Οι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν ότι η φράση δεν αφορούσε τη σχέση μας».

Ανεξάρτητα της εκδοχής της Πανγκ, ο όρος έγινε τόσο ηχηρός που ένα νέο ντοκιμαντέρ με επίκεντρο εκείνη την περίοδο – The Lost Weekend: A Love Story – αφιερώνει τον μισό τίτλο του σε αυτόν. Οι πολλαπλές έννοιες στον τίτλο αντικατοπτρίζουν τις φιλικές αφηγήσεις που έχουν θολώσει εδώ και καιρό αυτή την εποχή στη ζωή του πρώην Beatle. Κατά καιρούς, ο Λένον, η Όνο και η Πανγκ έδωσαν τις εκδοχές τους για την ιστορία στον Τύπο.

Πριν από τριάντα χρόνια, η Πανγκ έγραψε ένα βιβλίο, το Loving John, στο οποίο περιγράφει λεπτομερώς τη δική της εκδοχή, βεβαιώνοντας ότι η σχέση της με τον Λένον δεν ήταν απλώς μια παροδική ατάκα, όπως χαρακτηρίζεται από ορισμένους, αλλά μια βαθιά και διαρκής αγάπη. Ακόμα κι έτσι, πιστεύει ότι πολλοί άνθρωποι αγνοούν την έκταση της εμπλοκής της. «Όποτε έλεγα στους ανθρώπους για αυτό, μου έλεγαν: «Πρέπει να γράψεις ένα βιβλίο», είπε η Πανγκ. «Τους είπα: «Το έκανα!!»»

«Η Όνο με ήθελε για εραστή του συντρόφου της»

Οι περισσότεροι αφοσιωμένοι θαυμαστές της μουσικής γνώριζαν εδώ και καιρό αυτήν την εκδοχή της ιστορίας: στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν η Πανγκ δούλευε ως βοηθός του εμβληματικού ροκ ζευγαριού, η Όνο ξεκαθάρισε ότι όχι μόνο ήθελε να τους υπηρετεί, αλλά και να γίνει εραστής του Λένον. «Με ρωτούσε αυτό, αλλά, την ίδια στιγμή, είπε: «Θα το κάνεις!»», είπε η Πανγκ.

Λόγω της νεότητας και της θέσης της, πολλοί είδαν την Πανγκ ως έναν ιδιαίτερα αδύναμο στόχο για τα σχέδια της Όνο.

Αυτό ήταν ξεκάθαρο ωστόσο από την παιδική της ηλικία. Οι γονείς της Πανγκ, οι οποίοι είχαν έναν άτυχο γάμο, ήταν Κινέζοι μετανάστες που, πριν έρθουν στην Αμερική, υπέμειναν την ιαπωνική εισβολή στη χώρα τους που σκότωσε εκατομμύρια. Ο πατέρας της, ένας παραδοσιακός Κινέζος εκείνης της εποχής, δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για μια κόρη, αλλά η μητέρα της παρείχε ένα ισχυρό πρότυπο. «Ήταν μια πραγματική πολεμίστρια», είπε η Πανγκ.

«Ο πατέρας μου τη φοβόταν περισσότερο από το αντίστροφο. Ταίριαξα μαζί της». Ο προκλητικός χαρακτήρας της Πανγκ την έκανε φανατική θαυμάστρια του rock’n’roll. «Η μουσική ήταν ο σωτήρας μου», είπε.

Το 1970, χρησιμοποίησε το θράσος της για μια δουλειά στο γραφείο του Άλεν Κλάιν, του οποίου το διοικητικό γραφείο αντιπροσώπευε την Apple Records και όλους τους Beatles εκτός από τον Ποκ ΜακΚάρτνεϊ. Την πρώτη φορά που είδε τον Λένον και την Όνο στο γραφείο, έμεινε λίγο έκπληκτη. «Έμοιαζαν σαν να μην είχαν κάνει μπάνιο εδώ και μήνες», είπε.

Η Πανγκ πιστεύει ότι η Όνο την επέλεξε για προσωπική βοηθό του ζευγαριού επειδή ήταν αποτελεσματική. «Ήμουν σε θέση να κάνω ό,τι μου ζητούσαν», είπε.

Όταν η Όνο δημιουργούσε την avant-garde ταινία της Fly – η οποία αποτελείται εξ ολοκλήρου από το έντομο του τίτλου που σέρνεται πάνω από το σώμα μιας γυμνής γυναίκας – ο κλήρος έπεσε στην Πανγκ να βρει και να πιάσει τα πλάσματα αυτά στα εν μέσω ενός παγωμένου χειμώνα της Νέας Υόρκης.

Για μια άλλη ταινία της Όνο, η Πανγκ έπρεπε να ζητήσει τόσο από τους καθημερινούς ανθρώπους όσο και από διασημότητες να δείξουν τα πόδια τους στην κάμερα για ειρήνη. Παρά την αγάπη της για τη μουσική των Beatles, η Πανγκ λέει ότι δεν είχε φαντασιώσεις για τον Λένον εκείνη την εποχή. Για την ιστορία, είπε, ο αγαπημένος της Beatle ήταν ο Ringo.

Ενώ δούλευε στο γραφείο του σπιτιού τους στο κτίριο της Ντακότα, ωστόσο, η Πανγκ ένιωσε αμέσως ένα ρίγος ανάμεσα στα αφεντικά της. «Ήταν σαν δύο μαγνήτες που απωθούσαν ο ένας τον άλλον», είπε. «Απλώς δεν θέλεις να μπεις στη μέση αυτού».

Η αρχή του ειδυλλίου

Αυτό έγινε αδύνατο ξεκινώντας μια μέρα το 1973 όταν η Όνο ήρθε στην Πανγκ και της είπε ότι αυτή και ο Λένον δεν τα πήγαιναν καλά και ότι πίστευε ότι θα άρχιζε να βλέπει άλλες γυναίκες. «Σκέφτηκα: «Θεέ μου, θα συμμετέχουν περισσότεροι άνθρωποι τώρα;» θυμάται η Πανγκ.

Ποτέ δεν φανταζόταν ότι θα ήταν η άλλη, μέχρι που, όπως λέει, η Όνο τη ρώτησε: «Δεν έχεις αγόρι, σωστά;» Της είπα: «Ναι, αλλά σε παρακαλώ πήγαινε σε κάποιον άλλον να το κάνεις αυτό». είπε: «Είσαι καλή και δεν θέλεις να βγει με κάποιον που δεν θα είναι καλός μαζί σου, σωστά;» Είπα: «Φυσικά όχι.» Έτσι, μου είπε: «Είσαι τέλεια.» Είπα «όχι» και εκείνη συνέχισε να λέει «ναι». Μετά βγήκε από την πόρτα. Αργότερα, ο Τζον μου είπε ότι πήγε σε αυτόν και του είπε: «Σου το έφτιαξα».

Το σεξ μεταξύ τους σφράγισε τη συμφωνία. Αμέσως μετά, τα πράγματα θερμάνθηκαν σε σημείο που, όταν ο Λένον μετακόμισε στο Λος Άντζελες για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Πανγκ έγινε εραστής του πλήρους απασχόλησης. Η Όνο ενέκρινε την κίνηση, ισχυρίζεται η Πανγκ, επειδή ήθελε να έχει μια δική της σχέση με έναν άλλο μουσικό. «Δεν το ξέραμε τότε», είπε η τελευταία. «Αλλά ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό ήταν ο Τζον να μην ήταν εκεί».

Ο χρόνος του νέου ζευγαριού στο Λος Άντζελες ανέστησε την πιο ανάλαφρη πλευρά του Λένον τόσο προσωπικά όσο και δημιουργικά. Ολοκλήρωσε το άλμπουμ Rock’n’Roll, το οποίο περιλάμβανε διασκευές ροκ τραγουδιών που τον είχαν επηρεάσει, φέρνοντάς του μια νοσταλγική χαρά και ανακουφίζοντας την πίεση να γράψει νέο υλικό. Ελεύθερος τόσο από τις απαιτήσεις της Beatlemania όσο και από τις εντάσεις του με την Όνο, η Πανγκ είπε ότι ο Λένον «πρέπει να κάνει κανονικά πράγματα. Τον πήγα στις βόλτες με το λεωφορείο. Τον πήγα στα πάρκα».

Η σχέση του Λένον με τον γιο του

Τον βοήθησε επίσης να επανασυνδεθεί με τη ζωή του πριν η Όνο μπει στο κάδρο. Σύμφωνα με την Πανγκ, κάθε φορά που ερχόταν ένα τηλεφώνημα στη Ντακότα από τον μικρό γιο του Λένον, Τζούλιαν, από τον οποίο είχε αποξενωθεί, η Όνο την «καθοδηγούσε» για να του πει ότι ο πατέρας του δεν ήταν διαθέσιμος. Της είπε επίσης να μην πει στον Λένον για τις κλήσεις.

Η Πανγκ είπε ότι βοήθησε επίσης στην επανασύνδεση του Λένον με τη μητέρα του Τζούλιαν, την πρώτη του σύζυγο, Σίνθια. Στο ντοκιμαντέρ, ο Τζούλιαν εμφανίζεται ως ο μεγαλύτερος σύμμαχος και μάρτυρας της Πανγκ. Όχι ότι όλα ήταν ευχάριστα τότε. Ο Λένον έπινε υπερβολικά, αν και η Πανγκ είπε, δεν έκανε βαριά ναρκωτικά, όπως έχει αναφερθεί συχνά.

Επίσης, είπε ότι η Όνο ζήλευε όσο περνούσε ο καιρός και άρχισε να «καλεί ένα εκατομμύριο φορές την ημέρα», είπε η Πανγκ. «Δεν ήταν τίποτα. Έλεγε: «Ήθελα απλώς να ξέρεις ότι έκανα μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο».

Τελικά, ο Lennon έμαθε για την υποτιθέμενη σχέση του Ono και, είπε η Πανγκ, αντί να ζηλέψει, είπε: “Ω, καλά!”

Το 1975, ο Λένον και η Πανγκ μετακόμισαν πίσω στη Νέα Υόρκη αλλά ζούσαν στο δικό τους διαμέρισμα μακριά από την Ντακότα. Αν και ο πρώην Beatle τελικά επέστρεψε στη ζωή του με την Όνο, για πολύπλοκους λόγους που περιγράφονται στο ντοκιμαντέρ, η Πανγκ ισχυρίζεται ότι ήταν μια απόλυτη έκπληξη για εκείνη. «Πρόκειται να αγοράσουμε ένα σπίτι!» είπε.

Είπε επίσης ότι συνέχισε να τον βλέπει και να είναι οικεία μαζί του, μέχρι το θάνατό του. «Για ένα άτομο που δεν έπρεπε να είναι στη ζωή του, ήμουν στη ζωή του», είπε.

Από αυτή την άποψη, η Πανγκ πιστεύει ότι ο χαρακτηρισμός του Λένον για τα τελευταία χρόνια του με την Όνο ως μια εποχή οικιακής ευδαιμονίας ήταν μια κατασκευή που χρησιμοποίησε για να προωθήσει το άλμπουμ της επανένωσης μαζί της, Double Fantasy. «Καταλάβαινε τι να κάνει για να λειτουργήσει στα μέσα ενημέρωσης», είπε.

«Χειριστική η Γιόκο Όνο»

Η Πανγκ είπε ότι η τελευταία φορά που μίλησε με την Όνο ήταν ένα τηλεφώνημα που της έκανε αφού ο Λένον είχε επιστρέψει κοντά της. «Είπα: «Συγχαρητήρια. Πήρες πίσω τον Τζον. Θα έπρεπε να είσαι πολύ χαρούμενη τώρα.» Η απάντησή της ήταν πολύ ενδιαφέρουσα για μένα. Είπε: «Ευτυχισμένη; Δεν ξέρω αν θα είμαι ποτέ ευτυχισμένη.»

Όταν η Πανγκ μιλά για την Όνο, είτε στη συνέντευξή μας είτε στο ντοκιμαντέρ, της δίνει μια σταθερή εικόνα ως χειριστική, ωστόσο προσέχει να μην την περιγράψει άμεσα με αυτόν τον τρόπο. «Δεν βλέπω τον λόγο», είπε. «Τα καταφέρνει πολύ καλά με αυτό λόγω του πώς παρουσιάζει τον εαυτό της».

Παρόλα αυτά, η εικόνα που προτείνει για την Όνο συνδυάζεται με τον χαρακτήρα που πολλοί φαν των Beatle πίστευαν πριν από δεκαετίες. Η Πανγκ παραδέχεται πρόθυμα ότι, εκείνη την εποχή και μετά, η Όνο υπέμεινε σε μεγάλο βαθμό σεξισμό και ρατσισμό από το κοινό, γεγονός που τροφοδότησε αυτή τη σκληρή άποψή της.

Ωστόσο, μετά από χρόνια, η εικόνα της Όνο βελτιώθηκε πολύ, μια εξέλιξη που θα μπορούσε στην πραγματικότητα να καταλήξει να κάνει μερικούς ανθρώπους λιγότερο, παρά περισσότερο, να συμπαθούν την ιστορία της Πανγκ σήμερα. Ακόμα κι έτσι, δείχνει να συνεχίσει τη ζωή της ως περήφανη, 72χρονη μητέρα δύο μεγάλων παιδιών από τον πρώην σύζυγό της, τον παραγωγό Τόνι Βισκόντι. «Οι άνθρωποι θα ανακαλύψουν το κομμάτι της ιστορίας που λείπει», είπε. «Έχουν διαβάσει για αυτό από άλλους ανθρώπους. Τώρα θα το δουν πραγματικά πώς ήταν».