Υπέροχα κοστούμια, ωραία μουσική, φλερτ διάχυτο, κεριά παντού, όλα αυτά συνθέτουν τα δράματα εποχής, τα οποία έχουν επιστρέψει δυναμικά. Εκεί που είχαν αρχίσει να υποβιβάζονται, το Bridgerton φαίνεται πως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, αφού η επιτυχία που σημειώνει στο Netflix ανοίγει το δρόμο και για άλλες παρόμοιες παραγωγές. Να υπενθυμίσουμε πως ένα χρόνο πριν, η πρώτη σεζόν του Regency έγραψε ιστορία, αφού 82 εκατ. συνδρομητές το παρακολούθησαν, αποδεικνύοντας πως, ναι, τα δράματα εποχής επιστρέφουν στις τάσεις.

Η δεύτερη σεζόν του Bridgerton συμπίπτει με αυτή του Sanditon του ITV, αλλά και του Downton Abbey, που έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο. Οι εν λόγω παραγωγές δεν είναι απλά δημοφιλείς, αλλά έχουν σκληροπυρηνικούς θαυμαστές. Και κάπως έτσι γεννιέται το ερώτημα: Γιατί τα δράματα εποχής έχουν γίνει πάλι τόσο δημοφιλή;

Κατά μία έννοια, οι σειρές όπως το Bridgerton έχουν φανατικούς θαυμαστές, οι οποίοι δημιουργούν λογαριασμούς στο Instagram και το Twitter αφιερωμένους στη σειρά, όπως το ίδιο ισχύει και για άλλα δράματα εποχής. Μια γεύση της εξαιρετικής αφοσίωσης των θαυμαστών προέρχεται από τον λογαριασμό στο Instagram, @sanditonsisterhood. Όταν η σειρά ακυρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, επτά θαυμαστές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία, τη Φινλανδία και την Αυστραλία ξεκίνησαν εκστρατεία, την «Save Sanditon». Η Juliet, η δημιουργός του προφίλ, έχει επίσης επισκεφτεί τα γυρίσματα της σειράς στην Ουαλία και οι λόγοι για τους οποίους αγαπά το σόου είναι απλοί: «Είναι εντυπωσιακό με τα φανταστικά σκηνικά, τα κοστούμια και τις τοποθεσίες, ενώ και το soundtrack είναι υπέροχο».

«Βρισκόμαστε σε μια χρυσή εποχή τώρα», προσθέτει, αναφέροντας ως παραδείγματα τις προσαρμογές των Bridgerton, Sanditon και το επερχόμενο Persuasion.

Φυσικά, ο ρομαντισμός είναι τεράστιος, ενώ οι τηλεθεατές σε διεθνές επίπεδο φαίνεται να γοητεύονται από τη λαμπερή απεικόνιση της βρετανικής υψηλής κοινωνίας. «Λατρεύω την ευρωπαϊκή ιστορία! Λατρεύω τα κοστούμια», λέει ενθουσιασμένη μια 19χρονη από τις ΗΠΑ, η οποία έχει τον λογαριασμό στο Instagram, @thebridgertonfamily . «Έχω ερευνήσει προηγούμενες και σημερινές ευρωπαϊκές βασιλικές οικογένειες στον ελεύθερο χρόνο μου, οπότε μου άρεσε που το Bridgerton ενσωμάτωσε μια βασίλισσα και ολόκληρη την πτυχή της υψηλής κοινωνίας με τους τίτλους (Βασίλισσα, Πρίγκιπας, Δούκας, Λόρδος, Βίσκομη). Έχουμε την ευκαιρία να δούμε μια νέα ιστορία αγάπης και ευτυχώς να κρατάει για πάντα» και συμπληρώνει: «Αλλά η ιστορία αφορά επίσης την οικογένεια και τη φιλία».

Ωστόσο, ενώ η απόδραση σε διαφορετικό χρόνο και τόπο είναι μια ισχυρή έλξη για τους θεατές, τα δράματα εποχής μας προσφέρουν αναμφίβολα μια στρεβλή και ρομαντική εκδοχή του παρελθόντος. «Τα δράματα εποχής είναι ονειρικά τοπία, όχι ντοκιμαντέρ», λέει η Emma Butcher, Λέκτορας Λογοτεχνίας του 19ου αιώνα στο King’s College του Λονδίνου. «Μας ελκύει η λάμψη και η γοητεία της περιόδου, αλλά υπάρχουν στοιχεία που είναι ελαφρώς μη ρεαλιστικά ή επανασχεδιασμένα. Η κύρια ώθηση πίσω από αυτά είναι να κάνουν τους ανθρώπους να ερωτευτούν τους χαρακτήρες, να συνδεθούν με τα προσωπικά τους ταξίδια και να δραπετεύσουν σε έναν κόσμο που είναι και οικείος αλλά διαφορετικός από τον δικό μας», καταλήγει.

Γιατί οι συνδρομητές τις αγαπούν τώρα;

Χάρη στο Bridgerton, τα δράματα εποχής έχουν μια όμορφη ανανέωση, καθιστώντας τα «cool» με έναν τρόπο που η ιστορική μυθοπλασία δεν κατάφερε ποτέ πριν. Και οι νέες του ομάδες θεατών σε νεαρή ηλικία το αποδεικνύουν. «Οι νέοι, φρέσκοι, σέξι ηθοποιοί προσελκύουν ένα μοντέρνο έφηβο κοινό, η μοντέρνα μουσική παίζεται σε σκηνές αιθουσών χορού, το φλερτ και το σεξ ανεβαίνουν σε ένα νέο επίπεδο, έχουμε ιστορικές καυτές στιγμές στις οθόνες μας», λέει η Emma Butcher. «Αυτό επιτρέπει στο νέο κοινό να παρασυρθεί σε μια φαντασία».

Ιδιαίτερα το Bridgerton φημίζεται για τις σεξουαλικές του σκηνές. Και ενώ μπορεί να είχε προχωρήσει πολύ περισσότερο από το Downton Abbey ή οποιαδήποτε προσαρμογή του Pride and Prejudice , μεγάλο μέρος της απήχησης στο κοινό παραμένει το ίδιο. «Το δράμα περιόδου είναι ένα από τα λίγα είδη τηλεόρασης που δεν επικεντρώνεται στο ανδρικό βλέμμα και δεν αντικειμενοποιεί τους γυναικείους χαρακτήρες του», λέει η Dr Kate Byrne, Λέκτορας Αγγλικών στο Πανεπιστήμιο του Ulster που ειδικεύεται στην έρευνα δραμάτων εποχής. «Αντίθετα, οι γυναίκες είναι σημαντικές ως χαρακτήρες… οι άνδρες είναι τα κύρια αντικείμενα του πόθου». Δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ περισσότερο από τον Δούκα του Χάστινγκς, που τον υποδύθηκε ο Regé-Jean Page ή τη σκηνή με το βρεγμένο μπλουζάκι του Anthony στο Bridgerton, στη δεύτερη σεζόν. Και είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς, ειδικά για το νεότερο γυναικείο κοινό, αυτό μπορεί να είναι αναζωογονητικό.

Η Byrne εξηγεί, επίσης, πως δύσκολες στιγμές όπως η πανδημία ή η οικονομική κρίση του 2008 λειτουργούν ως λόγοι για τους οποίους οι θεατές δραπετεύουν πίσω στο παρελθόν. «Το Bridgerton σίγουρα δεν θα είχε τόσο τεράστια επιτυχία αν δεν ήταν η πανδημία. Η ευχαρίστηση να βλέπεις όμορφους ανθρώπους να πηγαίνουν σε υπερβολικά πάρτι ήταν μια ουσιαστική απόδραση όταν ο κόσμος ήταν κλειδωμένος τον χειμώνα του 20/21», εξηγεί η Byrne.

«Αυτό που κάνουν όλα αυτά τα δράματα εποχής είναι να μας μεταφέρουν μακριά από δύσκολες στιγμές στη ζωή μας», συνεχίζει η Byrne. « Το Downton έγινε το μεγαλύτερο σόου στον κόσμο τα χρόνια μετά την τραπεζική κατάρρευση του 2008 [που κυκλοφόρησε το 2010], κατά τη διάρκεια της χειρότερης οικονομικής κρίσης του τελευταίου αιώνα. Το Bridgerton έγινε τεράστια επιτυχία κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας. Όταν ο κόσμος περνά δύσκολα, στους συνδρομητές αρέσει να ξεφεύγουν σε λαμπερά πολυτελή παρελθόντα, μαθαίνοντας για την ιστορία, ξεχνώντας για λίγο το σκοτάδι του παρόντος».

Φαίνεται ότι αυτό που πολλοί από εμάς θέλουμε από τις εκπομπές μας σήμερα είναι η χαρά και η απόδραση. Και ποιος μπορεί να μας κατηγορήσει; 

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

Netflix: Πρωταγωνίστρια του Emily in Paris θα παίξει σε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της πλατφόρμας

Οι σειρές που επιστρέφουν (επιτέλους) στο Netflix την άνοιξη