Δε θυμόμαστε πότε ήταν η τελευταία φορά που είδαμε στο Netflix μια ταινία που να πάει στο Νο1 και να το αξίζει. Δηλαδή θυμόμαστε, ήταν το The Favourite του Λάνθιμου πριν 15 μέρες, αλλά έμεινε λίγο. Κατά τ’ άλλα, σίγουρα προς αρχές Δεκεμβρίου είχε συμβεί. Βέβαια, τελευταία είναι πολύ λίγες οι ταινίες που κάθονται στην πρώτη θέση για πάνω από μια βδομάδα. Όσο δηλαδή χρειάζεται μέχρι να γίνουν νέες προσθήκες στην ταινιοθήκη.

Επομένως, το ενδιαφέρον είναι όταν μια ταινία αντέξει για 2-3 εβδομάδες στην πρώτη θέση των trends στο Netflix. Κάτι τέτοιο έκανε το Lift με τον Κέβιν Χαρτ και σίγουρα δεν ήταν μια ταινία που θα μας μείνει στη μνήμη για πολύ καιρό.

Αντιθέτως, το Orion and the Dark είναι μια τέτοια περίπτωση. Ένα πολύ καλό animation με χαρακτηριστικά που θυμίζουν αρκετά το Inside Out κι ας μην είναι Pixar. Η κοινή τους συνισταμένη είναι η DreamWorks που βρίσκεται στην παραγωγή, αλλά φυσικά το μεγάλο ατού της ταινίας είναι ότι το σενάριο είναι του Τσάρλι Κάουφμαν.

Για τους μη γνωρίζοντες, ο Κάουφμαν είναι ο άνθρωπος που μας έδωσε πριν 3 χρόνια την ταινία I’m Thinkinh Of Ending Things (αρχή της συνεργασίας του με το Netflix), το οσκαρικό animation Anomalisa του 2015, την ταινία Synecdoche, μα, πάνω απ’ όλα, ο σεναριογράφος του Eternal Sunshine on A Spotless Mind.

Μόνον αυτός ο τύπος μπορεί να αποδώσει νοσταλγικά όμορφα το απαισιόδοξο, μόνο αυτός μπορεί να κάνει τον θεατή να νιώσει ασφάλεια στο σκοτάδι και ανησυχία στο φως. Κάτι τέτοιο είναι και το Orion In The Dark που ανέβηκε στο Netflix την Παρασκευή και στρογγυλοκάθισε στην πρώτη θέση των ταινιών.

Orion and the Dark το πιο δίκαιο Νο1 του Netflix

Η πλοκή του Νο1 του Netflix

Ο Οράιαν είναι ένας 11χρονος που φοβάται μέχρι και τη σκία του και έχει αγχώδη διαταραχή. Στο σχολείο περνάει τον χρόνο του σκιτσάροντας τους φόβους του και τις ανησυχίες του και προσπαθεί να περνάει απαρατήρητος. Του αρέσει η Σάλι, αλλά ντρέπεται να την κοιτάξει, παρά το ότι του μιλάει. Τον τρομάζει ο συμμαθητής του Ρίτσι Πανίτσι, αλλά δεν του λέει τίποτα όταν τον κολλάει στα αποδυτήρια.

Το μόνο που κάνει για τους φόβους του, είναι να ανάβει φώτα το βράδυ και να έχει ανοιχτή πόρτα γιατί τον τρομάζει το σκοτάδι. Μόνο που, ένα βράδυ, εκεί που ο Οράιον βρίζει το σκοτάδι, το σκοτάδι παίρνει μορφή και γίνεται το Σκοτάδι. Είναι οντότητα με ψυχή, με μάτια και στόμα και δεν έχει καθόλου σκοτεινές προθέσεις. Ίσα ίσα, είναι ένας αγαθός γίγαντας.

Πείθει λοιπόν τον Οράιον να του δείξει τα μυστικά της νύχτας, να τον μυήσει στη δουλειά του μαζί με τις άλλες 5 οντότητες της νύχτας: Ησυχία, Αναίτιος ήχος πραγμάτων, Αϋπνία, Υπνηλία, Όνειρα Γλυκά. Είναι οι βοηθοί του, αλλά είναι ισότιμοι. Το Σκοτάδι απλώνει τη νύχτα στον πλανήτη και οι υπόλοιποι επιλέγουν ποιον θα «βασανίσουν» ή θα βοηθήσουν με τον ύπνο.

Όμως, ο Οράιον δεν φαίνεται να ξεπερνάει τον φόβο του. Αντιθέτως, εξαιτίας του φόβου του προκαλεί ανατροπή στις οντότητες που θέλουν να αφήσουν το Σκοτάδι και να πάνε με τον Ήλιο. Τότε, το Σκοτάδι, μη μπορώντας να αντέξει την απόρριψη, αποφασίζει να μην απομακρυνθεί από τον Ήλιο, αλλά του επιτρέπει να το απορροφήσει. Και στη Γη δεν υπάρχει πια νύχτα. Ο Οράιον είναι ο μόνος που μπορεί να τον επαναφέρει. Με μια μικρή βοήθεια από την κόρη του που εμφανίζεται από το μέλλον και του εγγονού του που εμφανίζεται από το ακόμα πιο μέλλον.

Netflix

Μόνο animation στο Netflix

Το Orion and the Dark είναι από εκείνα τα adult animations, δηλαδή μπορεί η εικόνα και τα χρώματα να γοητεύουν ένα παιδί, αλλά η πλοκή καταπιάνεται με σημαντικά θέματα και βλέποντάς το, ακόμα κι ένας σκληρός μεγάλος, που έχει χάσει το παιδί μέσα του, θα επαναφέρει τις αρχέγονες ρυθμίσεις στο συναίσθημά του και θα κατανοήσει καλύτερα.

Τι ακριβώς μας διδάσκει το Νο1 του Netflix; Ότι κάθε πράγμα, κάθε άνθρωπος έχει την αξία της ύπαρξης του και η παρουσία του είναι η αιτία για την ύπαρξη και πραγμάτων που θεωρούμαι εξ ορισμού καλά. Μπορεί να μην βλέπουμε ποτέ τη μεγάλη εικόνα, αλλά είναι εκεί, τα πράγματα εξελίσσονται χωρίς να περιμένουν από εμάς να τα δούμε για να υπάρξουν. Κι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο μάθημα γιατί κατανοούμε πως δεν είμαστε το επίκεντρο του κόσμου και αυτό μας επιτρέπει να μην προσθέτουμε βάρος στην ζωή των άλλων.

Επειδή ο Οράιον φοβάται και δε μπορεί να ξεπεράσει τον φόβο, δεν σημαίνει πως όντως το Σκοτάδι είναι εκ φύσεως κακό. Απλώς ο ίδιος νιώθει έτσι. Και εξαιτίας του το Σκοτάδι χάνεται. Αλλά εξαιτίας του επιστρέφει και μπορεί πια κι ο ίδιος να μην κρύβεται από τον φόβο του, αλλά να συζεί μαζί του.

Είναι, με λίγα λόγια, ένα αnimation που ο καθένας μπορεί να βρει ερμηνείες που να τον βοηθούν στο προσωπικό του ταξίδι ωρίμανσης και εξέλιξης. Γι’ αυτό και είναι από τις πιο δίκαιες περιπτώσεις Νο1 στο Netflix.

Και μια ακόμα απόδειξη πως το Netflix μπορεί πάντοτε να μας ικανοποιήσει με animation περισσότερο από κάθε άλλη ταινία με ανθρώπους.