Η πανδημία προκάλεσε περισσότερη φτώχεια στους φτωχούς και έφερε περισσότερα πλούτη στους πλούσιους. Αυτό από μόνο του όμως δεν αρκεί για να εξηγήσει το πώς κατάφερε η Ferrari να σημειώσει ρεκόρ-πωλήσεων στο έτος που ολοκληρώθηκε. Στα 75 χρόνια της ιστορίας του, ένα από τα πιο πολυτελή brand, δεν είχε ποτέ ως τώρα πιάσει τις 11.115 πωλήσεις. Το 2021 το κατάφερε κι αυτό. Και δεν είναι η μόνη. Το 2021 ήταν έτος τρελών πωλήσεων και για τις Lamborghini, Rolls-Royce, Bentley και Tesla.

Μάλιστα, όπως είχε αναφερθεί σε ρεπορτάζ του CNN, η αγορά τέτοιων αυτοκινήτων δε γίνεται ως επί το πλείστον από ανθρώπους μεγάλης ηλικίας που έχουν δουλέψει αυτά τα λεφτά και τα αποταμίευαν για να αγοράσουν ένα τέτοιο αμάξι. Γίνεται σε μεγάλο βαθμό από ανθρώπους κάτω των 35 ετών.

Το εξίσου παράδοξο στις πωλήσεις αυτές είναι πως η μεγάλη προμηθευτική αλυσίδα γνώρισε πολλά προβλήματα το 2021, με ελλείψεις σε εξαρτήματα και με δυσκολία στις εξαγωγές. Για να καταλάβει κανείς τι πέτυχε η Ferrari και το μέγεθος της ροπής προς τα ακριβά αυτοκίνητα, το 2020 η εταιρεία είχε πουλήσει 9.119 οχήματα. Η αύξηση για το 2021 είναι της τάξεως του 22.3%. Το 2019 είχε ξανά πενταψήφιο αριθμό, με 10.131 οχήματα και ο στόχος για το 2021 είχε τεθεί κάπου χαμηλότερα απ΄αυτό. Οι προβλέψεις ξεπεράστηκαν.

Μια εξήγηση για την τεράστια αύξηση στις πωλήσεις, που έφερε 4.8 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, οφείλονται εν πολλοίς στα 8κύλινδρα μοντέλα της Ferrari. Οι πωλήσεις των οχημάτων με V-8 κινητήρα αυξήθηκαν κατά 34.6% σε σχέση με το 2020, με τα μοντέλα F8, Ferrari Roma και SF90 Stradale να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος. Αντιθέτως, στους κινητήρες V-12 υπήρξε πτώση 16.1, με την εταιρεία να το αποδίδει αυτό στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές σταμάτησαν την κυκλοφορία του 812 Superfast.

Η Ferrari είχε μάλιστα τη μεγαλύτερη επιτυχία σε περιοχές που δε θα φαντάζονταν πολλοί ότι υπάρχει χρήμα για κάτι τέτοιο. Εκτός από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική αποτέλεσαν τις μεγάλες αγορές, με αύξηση 14% σε σχέση με το 2020 και συνολικά 5.492 παραγγελίες. Η Αμερική ήταν δεύτερη με 22% αύξηση και 2.831 πωλήσεις. Σε Κίνα, Χονγκ Κονγκ και Ταϊβάν οι πωλήσεις ήταν στα 899 οχήματα, αλλά καθώς πρόκειται για μια μικρή αγορά για τη Ferrari, αυτό συνέστησε αύξηση 97%!

Ο Benedetto Vigna, CEO της Ferrari, αποδίδει την επιτυχία στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας. «Διαχειριζόμαστε με προσοχή τις εισερχόμενες παραγγελίες, πάντοτε σε αρμονία με την στρατηγική μας να κυνηγάμε την ελεγχόμενη ανάπτυξη και τη διατήρηση του exclusivity που έχει το brand μας».

Πηγή: Robbreport.com