Η περιπέτεια που έζησαν όλοι όσοι εγκλωβίστηκαν τον Φεβρουάριο του 2022 – όταν η Αττική Οδός αποκλείστηκε λόγω του χιονιά – και η αναγκαστική αναμονή για ατέλειωτες ώρες, παγιδευμένων μέσα στα αυτοκίνητά τους, φαίνεται πως έγιναν μάθημα με αποτέλεσμα τα δεδομένα να είναι εντελώς διαφορετικά στις νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν για τον αυτοκινητόδρομο.

Οι νέες ρήτρες προβλέπουν αποζημιώσεις που θα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 20 εκατ. ευρώ ανά όχημα εφόσον αυτό παραμείνει εγκλωβισμένο στην Αττική Οδό για πάνω από 24 ώρες.

Αλλαγές όμως θα υπάρξουν και στις χρεώσεις των διοδίων. Ως γνωστόν, η κυβέρνηση έχει ορίσει τιμή διέλευσης τα 2,5 ευρώ για τα πέντε πρώτα χρόνια της νέας σύμβασης. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια αισθητή μείωση της τάξης των 30 λεπτών με βάση τα σημερινά δεδομένα που οφελεί αρκετά όσους χρησιμοποιούν καθημερινή την Αττική Οδό.

Μετά την πενταετία, ωστόσο, αναμένεται να υπάρχει διαφορετική χρέωση μέσα στη μέρα. Με απλά λόγια, τις ώρες αιχμής που λογίζονται από τις 07.00 ως τις 09.00 το πρωί και από τις 16.00 ως τις 18.00 το απόγευμα, (δλδ τις ώρες που ο κόσμος χρησιμοποιεί την Αττική Οδό για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά του), η χρέωση θα είναι υψηλότερη ακόμα και από σήμερα και θα φτάσει μέχρι και τα 3,25 ευρώ.

Αττική

Αντίθετα, θα υπάρχει κατά πολύ μειωμένο κόμιστρο τις υπόλοιπες ώρες καθώς επιθυμία της κυβέρνησης είναι ο μέσος όρος της χρέωσης μέσα στη μέρα να μην ξεπερνά τα 2,50 ευρώ.

Αττική Οδός

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι με βάση τη νέα σύμβαση ακριβότερα διόδια θα πληρώνουν τα φορτηγά παλιάς τεχνολογίας που χαρακτηρίζονται από μεγάλη εκπομπή ρύπων, ενώ εκπτώσεις θα έχουν τα φορτηγά νέας γενιάς Euro6.

Για πρώτη φορά, τέλος, ορίζεται είσπραξη εσόδων υπέρ Δημοσίου που ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% των μικτών εσόδων της Αττικής Οδού.