Αύριο θα γίνει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με συνεργάτες του πρωθυπουργού, η κυβέρνηση παραμένει απολύτως προσηλωμένη στην διττή δέσμευση που ανέλαβε μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών: Πρώτον, να συμβάλει -στο βαθμό που την αφορά- έτσι ώστε η διερεύνηση να φτάσει μέχρι τέλους και να αποδοθεί δικαιοσύνη. Και δεύτερον, να κάνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου -όπως επανέλαβε Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- να μην ξαναγίνει ποτέ στη χώρα μας κάτι τέτοιο.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως λένε από το Μέγαρο Μαξίμου, αφενός αναπτύχθηκε κάθε αναγκαία πρωτοβουλία έτσι ώστε το σύστημα τηλεδιοίκησης να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει το ταχύτερο δυνατό και αφετέρου εργάζεται για τη σταδιακή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με απόλυτη ασφάλεια. Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε και λειτουργεί νέο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ, με τη συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και της Hellenic Trains.

Στόχος -όπως τόνισε ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης- είναι αφενός, να επιτηρούνται καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας και, αφετέρου, να προχωρήσει με πολύ γοργά βήματα η αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται για συγκεκριμένα θέματα ασφάλειας, όπως είναι η πυρασφάλεια, η πυρανίχνευση και η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας. Ειδικά για τις σήραγγες αναβαθμίζεται η επιτήρηση με ηλεκτρονικές κάμερες, ενώ -έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση- θα υπάρχει, σε κάθε περίπτωση, μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων.

Παράλληλα μέχρι την πλήρη λειτουργία της τηλεδιοίκησης θα υπάρξει στελέχωση των σταθμών με 2 σταθμάρχες, μείωση της ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση, στελέχωση των προαστιακών συρμών με 2 μηχανοδηγούς και με 1 συνοδό, στελέχωση των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 3 συνοδούς έναντι των 2 που υπήρχαν μέχρι σήμερα.

Με αυτά τα δεδομένα ξεκινούν σταδιακά από την Τετάρτη, ύστερα από συστηματική προετοιμασία, τα πρώτα δρομολόγια και ανά πενθήμερο θα προστίθενται επιπλέον γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη πριν το Πάσχα.

Σε πρώτη φάση θυμίζουμε. μπαίνουν σε λειτουργία: Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο. Η γραμμή Κάντζα – Λιόσια, Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα. Και τα δρομολόγια: Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Κάτω Αχαΐα – Πάτρα. Πάτρα – Ρίο. Διακοφτό – Καλάβρυτα. Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο. Βόλος – Μηλιές. Τα εμπορευματικά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα και Θριάσιο – Θεσσαλονίκη.