Με τους κομματικούς μηχανισμούς να δουλεύουν στα «κόκκινα» και τα στελέχη όλων των παρατάξεων να έχουν θέσει ως απόλυτο στόχο την 21η Μαΐου, οι δημοσκοπήσεις είναι σε θέση να διαμορφώσουν κλίμα ενόψει της κάλπης.

Εξάλλου, έχει παρατηρηθεί έντονα το φαινόμενο τα κόμματα που δεν είναι ευχαριστημένα με τα αποτελέσματα των μετρήσεων να τις αμφισβητούν. Παράλληλα, δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που κάνουν την τελική τους επιλογή στηρίζοντας το κόμμα που προηγείται, καθώς είναι δεδομένο πως η «ψυχολογία του νικητή» παίζει σημαντικό ρόλο στο εκλογικό αποτέλεσμα.

Από τις ευρωεκλογές του 1994, οπότε τα exit polls χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά ως εργαλείο μέτρησης της ψήφου στη χώρα μας, οι εταιρείες δημοσκοπήσεων έχουν δεχθεί εύσημα για την ακρίβειά τους, αλλά και πυρά για τις αποκλίσεις των ευρημάτων.

Πλέον, δεν υπάρχει Έλληνας που να μην σταθεί μπροστά στην τηλεόρασή του στις 19:00 ακριβώς, όποτε διενεργούνται εκλογές, προκειμένου να δει το κατά προσέγγιση πιθανό αποτέλεσμα της μάχης των κομμάτων.

Φυσικά, η κάλπη της 21ης Μαΐου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με τους τηλεοπτικούς σταθμούς να έχουν κάνει ήδη τον προγραμματισμό τους με τις εκάστοτε εταιρείες δημοσκοπήσεων προκειμένου να κερδίσουν τη δική τους μάχη. Τη μάχη της αξιοπιστίας, της εγκυρότητας αλλά και της τηλεθέασης.

MEGA – METRON ANALYSIS

Το Mega έχει συνάψει συμφωνία με τη Metron Analysis, με τον Στράτο Φαναρά να αναλαμβάνει το έργο της μετάδοσης των αποτελεσμάτων για τον συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό.

Η εταιρεία αυτή ιδρύθηκε το 1996 με όραμα την τεκμηρίωση και την καινοτομία στο χώρο της έρευνας και της ανάλυσης, οδηγό την αξιοπιστία και δύναμη το know-how των ανθρώπων της. Από τα πρώτα της βήματα ξεχώρισε και έγινε γνωστή για τις επιτυχείς προβλέψεις της.

ANT1 – MARC

Με την εταιρεία Marc και τον Θωμά Γεράκη θα προσπαθήσει ο ANT1 να ενημερώσει τους τηλεθεατές το βράδυ της 21ης Μαΐου.

Η MARC δημιουργήθηκε από τον Θωμά Γεράκη (MSc Κοινωνιολογίας – Μέθοδοι και Τεχνικές Μετρήσεων Κοινής Γνώμης) και την Σοφία Τσιλιγιάννη (Μaster’s in Broadcast Journalism & Bachelor’s in Business Administration).

Το επιτελείο και το δίκτυο συνεργατών της αποτελείται από καταξιωμένα στελέχη με μεγάλη εμπειρία στην διαδικασία των ποσοτικών και ποιοτικών ερευνών αλλά και από επιλεγμένους επαγγελματίες με ειδίκευση στο marketing, την ψυχολογία, την στατιστική, την επικοινωνία και τις οικονομικές επιστήμες και το διαδίκτυο.

OPEN – MRB

Αλλαγή «στέγης» για την εταιρεία MRB, καθώς οι τηλεθεατές θα δουν φέτος τον Δημήτρη Μαύρο στο OPEN και όχι στο Star με το οποίο είχε συνάψει συμφωνία μέχρι πρότινος.

Ο γενικός διευθυντής Δημήτρης Μαύρος, επί δεκαετίες πρόεδρος του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), παρουσιάζει και αναλύει κάθε μήνα τα ευρήματα ειδικών ερευνών για λογαριασμό του ΟΡΕΝ, ενώ δύο φορές το χρόνο ανατέμνει τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις με τις ΤΑΣΕΙΣ, το σημαντικότερο βαρόμετρο της χώρας με το μεγαλύτερο δείγμα (2.000 άτομα) από το 1987.

Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι η MRB από το 2009 είναι η εταιρεία-οικοδεσπότης στο κοινό Exit Poll που οργανώνουν τα κανάλια σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις, λόγω της υλικοτεχνικής και ανθρώπινης υποδομής που διαθέτει.

STAR – GPO

Μετά το «διαζύγιο» με την ΜRB, το Star επέλεξε ως νέο συνεργάτη την εταιρεία GPO και τον διευθυντή της Αντώνη Παπαργύρη.

Η G.P.O. ιδρύθηκε το 1999 και είναι Ανώνυμη εταιρία έρευνας, επικοινωνίας, μελετών και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς, κοινωνικούς φορείς και επαγγελματικές ενώσεις, πολιτικά κόμματα και προσωπικότητες, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει ταυτιστεί με τη συμμετοχή στη βραδιά των εκλογών και την ενημέρωση των πολιτών για τα αποτελέσματα της κάλπης.

ALPHA – ALCO

Όσον αφορά τους τηλεθεατές του Alpha, θα ενημερωθούν από τον Κώστα Παναγόπουλο της Alco.

Η συγκεκριμένη εταιρεία δημοσκοπήσεωμ ιδρύθηκε από τον Κώστα Παναγόπουλο το 1989, είναι ιδρυτικό μέλος του ΣΕΔΕΑ και της ΕΣOMAR προσφέροντας με αξιοπιστία και ταχύτητα μια πλήρη γκάμα ερευνητικών υπηρεσιών.

ΣΚΑΪ – PULSE

Στον ΣΚΑΪ θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα των μετρήσεων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pulse, Γιώργος Αράπογλου.

Η εταιρεία Pulse RC αποτελεί ανεξάρτητη & αυτόνομη εταιρεία. Οι ιδρυτές και μέτοχοί της έχουν μακροχρόνια προϋπηρεσία από το 1986 στο χώρο της Επικοινωνίας και της Τεχνολογίας. Είναι μια σύγχρονη και καινοτόμος εταιρεία ερευνών και δημοσκοπήσεων, από τις πιο γνωστές στον χώρο της.

Αυτό που έχετε να κάνετε λοιπόν το βράδυ των εκλογών της 21ης Μαΐου είναι να επιλέξετε έναν τηλεοπτικό σταθμό και μια εταιρεία δημοσκοπήσεων προκειμένου να πάρετε την πρώτη «γεύση» των τελικών αποτελεσμάτων.