Τηλεοπτικά δικαιώματα. Ως συμβαίνει ετησίως, ενόσω δεν υπάρχει κεντρική διαχείριση στην ποδοσφαιρική Super League, οι ΠΑΕ καλούνται να διαπραγματευτούν με τις δύο συνδρομητικές πλατφόρμες για τα συμβόλαιά τους. Για διμερείς συμφωνίες. Το ίδιο συνέβη και φέτος.

Και οι 14 ομάδες της Super League 2023-24, έχουν ήδη ανακοινώσει οι τις νέες τους συμφωνίες, ή όσες «τρέχουν» από πέρυσι (όπως του Ολυμπιακού με την Cosmote TV).

Σκορ λοιπόν… 8-6 υπέρ της Cosmote TV στη Super League 2023-24.

Τηλεοπτικά δικαιώματα Super League 2023-24

ΠΑΕ2023-24
ΑΕΚ Cosmote TV
ΠαναθηναϊκόςCosmote TV
ΟλυμπιακόςCosmote TV
ΠΑΟΚNova
ΑρηςNova
ΟΦΗCosmote TV
ΠΑΣ ΓιάννιναNova
Αστέρας Τρ.Nova
ΒόλοςCosmote TV
ΛαμίαCosmote TV
ΑτρόμητοςNova
ΠαναιτωλικόςCosmote TV
ΠανσερραϊκόςNova
Κηφισιά Cosmote TV

Μάχη εκατομμυρίων για το Champions League

Το Champions League, όπως και οι διοργανώσεις των Europa League και Conference League, ως γνωστόν αλλάζουν σύστημα διεξαγωγής την τριετία 2024-2027, με το περιβόητο «ελβετικό μοντέλο». Τούτο αυξάνει τις ομάδες που μετέχουν στην τελική φάση κάθε διοργάνωσης από τις 32 στις 36, σε ένα πρωτάθλημα όπου κάθε ομάδα θα δώσει τέσσερα ματς εντός και τέσσερα εκτός έδρας.

Μπερδευτήκατε; Πού να δείτε και τη βαθμολογία…

Συνολικά θα διεξαχθούν 527 αγώνες για καθεμία από τις τρεις σεζόν του Champions League (185), του Europa League (189) και του UEFA Conference League (153). Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι τελικοί των τριών διοργανώσεων, εκτός από το UEFA Super Cup όπου θα μετέχουν οι νικήτριες των Champions και Europa League.

Η Cosmote TV έχει ως… ναυαρχίδα της πλέον τα εν λόγω τηλεοπτικά δικαιώματα, ο διαγωνισμός για τα οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις αρχές Σεπτεμβρίου (και αφορά στην τριετία 2024-27).

Εννοείται πως η Nova αναμένεται να κάνει γερό μπάσιμο και εκτιμάται πως το κόστος, συνολικά, και για τις τρεις διοργανώσει θα ξεπεράσει τα 130-140 εκατ. ευρώ.

Οι διοργανώσεις

Παρά την απώλεια της Premier League, όπου το κόστος είχε φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα, η Cosmote TV έχει δει το αθλητικό της περιεχόμενο να εμπλουτίζεται από τους περισσότερους αγώνες της Super League, ενώ κατέχει και τα δικαιώματα του Champions League, της Serie A αλλά και του NBA.

τηλεοπτικά δικαιώματα

Η Nova, θέλοντας να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού απέναντι στη Cosmote TV, έπειτα από χρόνια που βρισκόταν εν υπνώσει, έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της Premier League ωε το 2023, ενώ κατέχει επίσης και τα δικαιώματα για La Liga και Bundesliga, θέλοντας να αντισταθμίσει την απώλεια του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού.

Το αθλητικό περιεχόμενο και γενικότερα οι ζωντανές μεταδόσεις αποτελούν τα μοναδικά δυνατά χαρτιά των συνδρομητικών καναλιών απέναντι στον ανταγωνισμό από πλατφόρμες streaming, που πλέον κερδίζουν τη μάχη του τηλεοπτικού περιεχομένου.

Το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες και σειρές προτιμάει να τα βλέπει on demand, τονίζοντας επίσης ότι τα θεματικά κανάλια «σβήνουν», καθώς το περιεχόμενό τους ο τηλεθεατής προτιμά να το βλέπει on demand.

τηλεοπτικά δικαιώματα

Οι συνδρομές

Nova και Cosmote TV επενδύουν κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια στα τηλεοπτικά δικαιώματα για την απόκτηση όλο και περισσότερων διοργανώσεων, ωστόσο η Κομισιόν ζητά από τους παρόχους, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πειρατεία, «να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και την ελκυστικότητα των εμπορικών τους προσφορών προς τους τελικούς χρήστες σε ολόκληρη την Ένωση.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕΤΤ για τη συνδρομητική τηλεόραση, στα τέλη του περυσινού Ιουνίου οι συνδέσεις συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω ευρυζωνικής γραμμής ανέρχονταν στα 1,17 εκατ., ενώ οι συνολικές συνδέσεις τηλεοπτικών πλατφορμών υπολογίζονται στις περίπου 1,78 εκατ. με την άνοδο της αγοράς να κινείται σε ρυθμούς περίπου 6%-7%.

Με εξαίρεση την πειρατική τηλεόραση που είναι και ο μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στους παρόχους καθώς οι συνδέσεις υπολογίζονται πως ξεπερνούν τις 900.000, η Cosmote TV βρίσκεται στην πρώτη θέση της συνδρομητικής με 648.531 συνδρομητές το α’ τρίμηνο του 2023.

Η Nova, παρά τη δυναμική εκκίνηση που προσπάθησε να κάνει με την επιθετική εμπορική πολιτική της και τον πακτωλό χρημάτων που δαπάνησε για να φέρει τηλεοπτικά δικαιώματα από τα μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, δεν βλέπει να καταγράφει σημαντικά κέρδη μέχρι στιγμής, καθώς από τους 390.000 συνδρομητές που υπολογιζόταν ότι είχε στα τέλη του 2022, έχει ξεπεράσει πλέον τους 400.000 βάσει των ανακοινώσεών της.

Η Vodafone TV ακολουθεί πιο πίσω και από απόσταση, καθώς δεν διαθέτει ποδοσφαιρικό περιεχόμενο, ωστόσο καταγράφει ανοδικές τάσεις, με ώθηση από το Disney+, ξεπερνώντας τους 165.000 συνδρομητές και στοιχηματίζοντας στο premium τηλεοπτικό περιεχόμενο.