Από τα ωραία διαχρονικά κλισέ αυτό το «γεννήθηκα έτοιμος». Στην περίπτωση της Έμιλι Μπλαντ, ωστόσο, δεν είναι κλισέ. Είναι, μάλλον, η ταυτότητά της. Ήταν 13 ετών όταν κλήθηκε ξαφνικά λόγω ενός απρόοπτου να αντικαταστήσει την πρωταγωνίστρια σε μια σχολική παράσταση, ανέβαζαν ένα έργο του Μπρεχτ. Δεν χρειάστηκε καν χρόνο προσαρμογής, είχε αποστηθίσει τα λόγια από τις πρόβες – ναι, ενός ρόλου που δεν ήταν αρχικά δικός της.

Το έκανε να μοιάζει τόσο εύκολο. Δεν ήταν, προφανώς. Γιατί δεν τα ‘χε μάθει «παπαγαλία» ούτε άρχισε να τα λέει σαν κασετοφωνάκι. Όχι. Η μικρή τα ‘πε σούπερ ωραία και καλά, άφησε άπαντες με το στόμα ανοιχτό με την ερμηνεία της. Αυτό το χαριτωμένο σκηνικό της εφηβείας οριοθέτησε τη συνέχεια – παρότι κάποια στιγμή φλέρταρε έντονα με την ιδέα να γίνει μεταφράστρια, ονειρευόταν μάλιστα καριέρα στον ΟΗΕ.

Έμιλι Μπλαντ

Η ανάγκη για ένα break μετά κάτι το εξόχως απαιτητικό

Στα 40 της πλέον, η Εμιλι Μπλαντ είναι μια από τις τοπ Βρετανίδες ηθοποιούς. Μια σταρ του Χόλιγουντ, με πρωταγωνιστικούς ρόλους σε ταινιάρες όπως το Oppenheimer. Το οποίο θεωρεί σταθμό στην πορεία της.

Πόσο μάλλον καθώς θαυμάζει τον Κρίστοφερ Νόλαν, για την αίγλη που αποπνέει ο 53χρονος σκηνοθέτης, τη δύναμη που εκπέμπει ο λόγος και η παρουσία του. Τα έδωσε όλα για να είναι στο ύψος της περίστασης κι αυτό απαίτησε πολλή ενέργεια από μεριάς της. Αποφάσισε συνεπώς να κάνει break για τον επόμενο χρόνο.

Για να περάσει περισσότερο χρόνο με τις 2 κόρες της, την 9χρονη Χέιζελ και την 6χρονη Βάιολετ, αλλά και το σύζυγό της, Τζον Κραζίνσκι – ναι τον «Τζιμ» από το The Office, που είναι παραλλήλως και ένας εξόχως ενδιαφέρον σκηνοθέτης για να μην ξεχνιόμαστε, τα δύο A Quiet Place, που παίζει και η γυναίκα του, δικά του είναι.

Η Έμιλι Μπλαντ και η κατάκτηση της πολυπόθητης ισορροπίας

Όσοι ξέρουν την Έμιλι Μπλαντ, έχουν να λένε για το χιούμορ της. «Παίζει» να είναι η πιο αστεία τύπισσα στο Χόλιγουντ αυτή τη στιγμή. Καταφέρνοντας κάτι αντιφατικό σε πρώτη ανάγνωση: Να μην παίρνει και πολύ στα σοβαρά τα δημοσιότητα ή τον εαυτό της και την ίδια στιγμή να είναι τύπος και υπογραμμός στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις. Διόλου τυχαίο τελικά πως έχει ως πρότυπα τις Τζούντι Ντεντς και Μέριλ Στριπ, δύο «μαστόρισσες» δηλαδή της άνωθεν συνθήκης. 

Είναι πειραχτήρι. Έχει μια τρολ διάθεση, αυτοσαρκάζεται και δεν την πειράζει να τσαλακώνει τη δημόσια εικόνα της. Ξέρει τι θέλει, ξέρει τις προτεραιότητες της. Σε κάνει να νιώθεις άνετα. Ενδιαφέρεται για το τι έχει να της πει ο άλλος, είναι μια εξαιρετική συνομιλήτρια και ακροατής, δεν θεωρεί εαυτόν κέντρο του κόσμου παρά τη διασημότητα.

Αυτό λέγεται «ισορροπία» και όσοι την κατακτούν προσεγγίζουν την ευτυχία. Η Εμίλια Μπλαντ έχει ανάγκη να διασκεδάζει σε αυτό που κάνει για να είναι αποδοτική. Την ίδια στιγμή δεν «καίγεται» να να αρέσει στους άλλους απλώς γιατί έτσι «πρέπει».

Καταφέρνοντας να ξεφύγει από την παγίδα, δουλεύοντας σκληρά

Οι πρώτες της επιτυχίες, εκεί κοντά στα 25 της, το My Summer of Love και το Ο Διάβολος Φορούσε Prada θα μπορούσαν να την είχαν κατατάξει σε ένα συγκεκριμένο είδος ηθοποιού και να μην την αφήσουν να εξελιχθεί. Τελικά απέφυγε την παγίδα και χρησιμοποίησε την όλη κατάσταση ως βάση για το επόμενο βήμα. Και μετά κι άλλο, κι ύστερα το επόμενο. Φτάνοντας στο σημείο να πατάει γερά στα πόδια της,

Είναι δουλευταρού. Έχει να επιδείξει μια πλούσια φιλμογραφία, μερικές εξαιρετικές δουλειές και ερμηνείες. Ως πράκτορας του FBI στο εξαιρετικό αστυνομικό θρίλερ Sicario: Ο Εκτελεστής του Ντενί Βιλνέβ. Πλάι στον Τομ Κρουζ στο φοβερό και τρομερό Edge of Tomorrow.

Στο Girl on the Train προσπάθησε να σώσει μόνη της μια μάλλον μέτρια απόδοση ενός καλού βιβλίου, στο Mary Poppins Returns ήταν κάτι παραπάνω από αξιοπρεπής σε ρόλο που βάραινε η σύγκριση με τη θρυλική Τζούλι Άντριους.

Όπου κι αν παίζει μένει στη μνήμη, ξεχωρίζει. Σε πείθει πως μπορεί να κάνει τα πάντα υποκριτικά. ‘Ή τουλάχιστον πως δεν θα φοβηθεί να δοκιμάσει, να βγει από τη ζώνη ασφαλείας της. Ανήσυχο πνεύμα, ο ορισμός.

Ο ασύγκριτος κώδικας επικοινωνίας με την αδελφή της και τι περιμένουμε πια από την Έμιλι Μπλαντ

Έμιλι Μπλαντ Oppenheimer αφιέρωμα

Έχει πολύ καλή σχέση με την αδελφή της, Φελίσιτι. Ένα φοβερό δέσιμο οι δυο τους, που σίγουρα πηγάζει και από τη μικρή διαφορά ηλικίας. Μεγάλωσαν «αυτοκόλλητες», με τους δικούς τους κώδικες επικοινωνίας στο πατρικό τους στο Λονδίνο. Σημειωτέον επίσης πως η Φελίσιτι είναι παντρεμένη με τον ηθοποιό Στάνλεϊ Τούτσι, τον οποίο γνώρισε στο γάμο της αδελφής της.

Στην Έμιλι Μπλαντ δεν αρέσουν τα social media, ανησυχεί για το τι θα φέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη στον κόσμο – σε κανέναν ηθοποιό δεν αρέσει η ΑΙ αυτήν την εποχή. Αναρωτιέται αν αυτή η ανασφάλεια πηγάζει από το ότι μεγαλώνει – μπορεί να είναι και έτσι.

Κοιτώντας την πορεία της ως τώρα θα μπορούσε πάντως να πει κανείς πως άξιζε ακόμα περισσότερα. Κυρίως σε βραβεία. Κάτι μας λέει πως αυτό θα έρθει αργά ή γρήγορα. Ποιος ξέρει ίσως μέσω της Γερμανοαμερικανίδας βοτανολόγου Κάθριν «Κίτι» Οπενχάιμερ Βισερίνγκ, την οποία και υποδύεται στο Oppenheimer.

Με την οποία, παρεμπιπτόντως, δεν θα μπορούσε να είναι πιο «κόντρα» από πλευράς χαρακτήρα. Αλλά και φανταζόμαστε δεν περιμένατε εμάς να σας το πούμε, (και) αυτό κάνει τον καλό ηθοποιό. Η ικανότητα δηλαδή να μπαίνει σε παπούτσια άλλων, η ικανότητα να μεταμορφώνεται και να αλλάζει εαυτό μέσω ενός ρόλου. Κάπως πιο εύκολο αν έχεις ξεκινήσει να το κάνεις πολύ καλά από τα 13 σου…

* Το Oppenheimer κυκλοφορεί από σήμερα στις αίθουσες σε διανομή της Tanweer Greece