Το Σάββατο είχαμε την τύχη να περάσουμε μια φουλ γεμάτη βραδιά oldschool hip hop, για τα 20 χρόνια των Βήτα Πεις. Μια βραδιά που θα γράψει κι αυτή ιστορία, καθώς το hip hop της περασμένης 20αετίας αναβίωσε. Η νοσταλγία και τα έντονα συναισθήματα έρρεαν άφθονα μέσα στο ΟΑΚΑ, που βούλιαξε με τουλάχιστον 15.000 κόσμο στην αρένα και τις κερκίδες.

Λίγες μέρες μετά από την επική συναυλία του ΛΕΞ, οι Βήτα Πεις μας υπενθυμίζουν ότι το oldschool hip hop δεν έχει «πεθάνει». Μαζί με παλιά ονόματα του χώρου, όπως ο 12ος Πίθηκος, Επίλεκτοι, Phyrosun, Μικρός Κλέφτης και νεότερους ράπερ, οι οποίοι συνεχίζουν την κληρονομιά των παλαιότερων, όπως ο Εθισμός, Dani Gambino, Immune, Νέγρος του Μοριά, Ricta, ταρακούνησαν το κλειστό γήπεδο μπάσκετ.

Το κλίμα που επικράτησε ήταν «οικογενειακό». Οι Βήτα Πεις είναι βασικά μια ιδέα, την οποία ακολουθούν πιστά οι οπαδοί τους. Δεν θα έπρεπε να δέχονται λιγότερα εύσημα από τον ΛΕΞ, ο οποίος έγραψε ιστορία την προηγούμενη εβδομάδα. Μπορεί να μην εμφανίστηκαν μόνοι στην σκηνή, αλλά ο κάθε ένας ράπερ που έβγαινε, έστηνε το έδαφος και έδινε την κατάλληλη «πάσα» στον επόμενο. Όλοι μαζί σαν μια γροθιά κατάφεραν να παρακινήσουν το πλήθος με τις πειρατικές σημαίες, που ξελαρυγγιαζόταν σε κάθε κομμάτι.

Ραπέρ σεβαστοί στον χώρο του, που ξεκίνησαν κυριολεκτικά από ένα δωμάτιο, όπου ηχογραφούσαν τραγούδια, χωρίς την στήριξη κάποιας δισκογραφικής. Δείχνουν, όμως, το ίδιο πάθος και ραπάρουν με το ίδιο μένος που έκαναν και τότε. Παρότι έχουν περάσει 20 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου τους δίσκου, τον οποίο ηχογράφησαν σε ηλικία 20 ετών. «Έφτυσαν» κυριολεκτικά τα πνευμόνια τους επί 4 σχεδόν ώρες, για να ικανοποιήσουν τους οπαδούς τους.

Με σκρατσαρίσματα, break dance, freestyles και άπιαστα flows, όλα όσα δηλαδή αντιπροσωπεύουν την κουλτούρα του hip hop, έκαναν ξεκάθαρο ότι το ραπ είναι αθάνατο. Κόντρα στις μόδες της εποχής, έχει τους εκφραστές του και βέβαια τους υποστηρικτές του, οι οποίοι τους δίνουν ώθηση να συνεχίζουν να μας εμπνέουν και να εκφράζουν ιδέες.

Να ξεκαθαρίσουμε ότι η «φάση» δεν έχει τίποτα το «πολιτικό», όπως ακούστηκε να λέγεται για τον ΛΕΞ, ο οποίος πλέον θεωρείται φαινόμενο. Είναι μια γιορτή του hip hop, που έτσι κι αλλιώς εξορισμού εκφράζει αντισυστημικές απόψεις. Δεν διακυβεύεται η δημοκρατία από μια συναυλία. Για αυτό κι η αδρεναλίνη που ένιωθες καθώς χτυπιόσουν πάνω κάτω, αλλά και το δέος μπροστά στους καλλιτέχνες που σημάδεψαν τα εφηβικά και μετεφηβικά σου χρόνια – μιλώντας για τα άτομα στην ηλικία των 30 ετών- , είναι απερίγραπτη.

«Μεγαλώνουμε» ακουγόταν να λένε στο πλήθος και ξέρεις ότι δεν εννοούσαν μόνο την ηλικία. Έφτασαν να έχουν 15.000 εκατομμύρια από κάτω τους και να παίζουν στο ΟΑΚΑ. Ρίγος και συγκίνηση επικράτησε στο «άκουσμα» της «Χρονιάς των Δρόμων», το οποίο επέλεξαν για να κάνουν την είσοδό τους. Εκεί ήξερες ότι το ΟΑΚΑ θα πνιγεί από τα καπνογόνα. Η «Αθήνα πάλι φλέγεται, το σχέδιο θα δουλέψει».

Δεν ξέρω ποιον πρωτοξεχώρισα, όλοι άξιζαν να βρίσκονται εκεί. Ο καθένας έχει βάλει το δικό του λιθαράκι στο ελληνικό hip hop στερέωμα. Από τον 12ο Πίθηκο, που έβλεπες να «βράζει» το είναι του και να σου διαπερνά την ακατάπαυστη ενέργειά του, μέχρι και τον Εθισμό με ένα freestyle που μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. Ακόμα και η εμφάνιση του Dask, που είχε εγκαταλείψει τους Βήτα Πεις για τους GIANTS, και η αδερφική αγκαλιά με τον Άσαρκο, αποθεώθηκε.

Με κάποιες απώλειες, όπως ο Φορτσάτος, το αθηναϊκό group κατάφερε να το κρατήσει ζωντανό, τονίζοντας ότι οι Β.Π δεν είναι απλά πρόσωπα. Είναι μια ομάδα, που μένει αναλλοίωτη στον χρόνο. Τι άλλο μπορείς να πεις για αυτό που κατάφεραν; Εύχομαι και στα 30 χρόνια να γίνει ο ίδιος και μεγαλύτερος πανικός μέχρι να «πέσει και ο τελευταίος οπαδός».

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Α, τώρα έγινε καλός ο ΛΕΞ;

Iggy Pop στο Release Festival Athens: Ήρθε η ώρα για τον «πρίγκιπα» της Punk Rock να παραδώσει το σκήπτρο του;

Η YENNA της Μαρίνας Σάττι είναι η Αναγέννηση της ελληνικής μουσικής