Η Taylor Swift βασίστηκε σε στρατηγικές μάρκετινγκ για να χτίσει ένα ισχυρό και επιτυχημένο εμπορικό σήμα στη μουσική βιομηχανία. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της καριέρας της, η βραβευμένη Αμερικανίδα τραγουδίστρια, τραγουδοποιός και επιχειρηματίας έχει επιδείξει μια έμφυτη ικανότητα να επανεφεύρει τον εαυτό της, να συνδέεται με τους φαν της και να παραμείνει μέσα στους πιο γνωστούς τραγουδιστές της μουσικής βιομηχανίας.
Η καριέρα της σφυρηλατήθηκε σε μερικά βασικά στάδια. Η νεαρή Taylor Swift μεγάλωσε σε ένα αγρόκτημα στην Πενσυλβάνια. Πεπεισμένη για το μουσικό της ταλέντο σε ηλικία 14 ετών, μετακόμισε με την οικογένειά της στο Τενεσί το 2003 με στόχο να έρθει σε επαφή με μια δισκογραφική εταιρεία του Νάσβιλ. Η Big Machine Records υπέγραψε μαζί της για 13 χρόνια και το 2006 κυκλοφόρησε το πρώτο της single, μια country μπαλάντα με τίτλο «Tim McGraw».
Αντιμετωπίζοντας το «χειρότερο σενάριο»
Το 2018, ένα χρόνο μετά την τεράστια επιτυχία του άλμπουμ της Reputation, η Taylor Swift έσπασε το συμβόλαιο με την δισκογραφική της εταιρεία για να υπογράψει με την Universal Music, θέτοντας τον όρο να διατηρήσει τα δικαιώματα σε όλους τους τίτλους που θα κυκλοφορούσε μαζί τους. Αυτό της επιτρέπει να διατηρεί τεράστια δύναμη πάνω στη βιομηχανία.
Η Big Machine Records αγοράστηκε από τον Scooter Braun, τον παραγωγό που ανακάλυψε τον Justin Bieber το 2008 (και τον οποίο ο τραγουδιστής κατηγόρησε για χειραγώγηση και παρενόχληση), το 2019. Η πώληση περιελάμβανε τον κατάλογο των πρώτων κομματιών της Taylor Swift. Για την τραγουδίστρια, αυτή η συναλλαγή ήταν «το χειρότερο σενάριο». Αφού ενημέρωσε τους θαυμαστές της μέσω του Tumblr ότι κανείς δεν την είχε ενημερώσει ότι ολόκληρη η καριέρα της επρόκειτο να πωληθεί, πήρε την απόφαση να ηχογραφήσει ξανά όλη τη μουσική που είχε χάσει.
Η Taylor Swift επανέκδωσε ένα προς ένα τα άλμπουμ που την έκαναν διάσημη, όπως το Red. Η καλλιτέχνης είχε ήδη πάνω από μια δεκαετία τεχνογνωσίας πίσω της και υποψιαζόταν ότι οι πολλοί θαυμαστές της θα ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν όλα όσα είχε να προσφέρει χωρίς δισταγμό. Αλλά πώς πουλάτε στο κοινό κάτι που ήδη κατέχει και γνωρίζει;
Τα νέα άλμπουμ έχουν υπότιτλο «Taylor’s Version» που τα σηματοδοτεί με ένα είδος σφραγίδας αυθεντικότητας με τους θαυμαστές της. Περιλαμβάνουν επίσης τραγούδια που αφαιρέθηκαν από τα αρχικά άλμπουμ («From the Vault«). Η καλλιτέχνης ανακτά έτσι τον έλεγχο των πρώτων έργων της και τα κέρδη που παράγουν τώρα.
Η Taylor Swift είναι γνωστή για τον άμεσο τρόπο επικοινωνίας της με τους θαυμαστές της. Γνωρίζει τη σημασία της οικοδόμησης μιας συναισθηματικής σχέσης με το κοινό της και χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλεπιδράσει μαζί τους. Απαντώντας στις ερωτήσεις και τα σχόλιά τους ή μοιράζοντας προσωπικές λεπτομέρειες της ζωής της, δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας και ανήκειν μεταξύ των θαυμαστών της, έναν ισχυρό και διαρκή δεσμό. Την άνοιξη του 2021, για παράδειγμα, δημοσίευσε ένα κινούμενο κλιπ με αναγραμματισμούς για να μαντέψουν τους τίτλους των τραγουδιών που θα κυκλοφορήσουν.
The vault door is about to be as unhinged as you’ll think I am after you watch this video.
— Taylor Swift (@taylorswift13) April 2, 2021
Level: Expert
Happy decoding! pic.twitter.com/xBXBXGVcdb
Μια κοινότητα πιστών
Ένα από τα δυνατά σημεία μάρκετινγκ της Taylor Swift είναι η στρατηγική merchandising, η οποία βασίζεται στη σπανιότητα και την αποκλειστικότητα. Κυκλοφορώντας αποκλειστικότητες σε περιορισμένες ποσότητες ή για περιορισμένο χρονικό διάστημα, δημιουργεί μια αίσθηση επείγοντος στους θαυμαστές της και τους κάνει να αισθάνονται σαν να αποτελούν μέρος μιας μοναδικής εμπειρίας. Αυτό μεταφράζεται σε υψηλή ζήτηση και πωλήσεις σε χρόνο ρεκόρ, γεγονός που αυξάνει την αντιληπτή αξία των προϊόντων της. Είναι μάστερ στη δημιουργία και εμπορία προσωπικών προϊόντων, μπλουζών, φούτερ, κοσμημάτων, αξεσουάρ και οικιακών ειδών που ξεπερνούν τη μουσική και γίνονται σύμβολα ταυτότητας για τους θαυμαστές της.
Έχει επίσης εφαρμόσει στρατηγικές όπως η προπώληση εισιτηρίων για τους πιο πιστούς, εξατομικευμένα δώρα και μοναδικό περιεχόμενο στις διαδικτυακές πλατφόρμες της. Αυτό δημιουργεί ενθουσιασμό, προάγει την πίστη και τη μακροπρόθεσμη δέσμευση. Νέες τεχνολογίες έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί στις προσπάθειες μάρκετινγκ με την κυκλοφορία μιας εφαρμογής για κινητά το 2017 και εικονικών και διαδραστικών εμπειριών. Οι θαυμαστές αισθάνονται πιο κοντά στο είδωλό τους και συμμετέχουν ενεργά στο σύμπαν της.
Έχει επίσης χρησιμοποιήσει την επιρροή της στη μουσική βιομηχανία για να προωθήσει κοινωνικούς σκοπούς και αξίες που είναι κοντά στη προσωπικότητά της. Ξεκινά με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών και της θέσης των γυναικών στη μουσική βιομηχανία. Έχει επίσης δείξει την υποστήριξή της σε διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις. Από την έναρξη της τελευταίας περιοδείας της, «The Eras Tour», η τραγουδίστρια έχει δεσμευτεί να κάνει δωρεές σε κάθε μία από τις πόλεις της περιοδείας. Στη Φλόριντα, δώρισε τρόφιμα για περίπου 125.000 ανθρώπους.
Αυτό δεν είναι καινούργιο. Οι ενέργειές της ήταν γνωστές στους θαυμαστές της από την αρχή της καριέρας της, κατά τη διάρκεια της οποίας πλήρωσε για τις σπουδές ενός swiftie (το ψευδώνυμο των θαυμαστών της) που χρειαζόταν οικονομική υποστήριξη ή έδωσε 113.000 δολάρια για να καταπολεμήσει έναν νόμο κατά των ΛΟΑΤ στο Τενεσί. Αυτές οι ενέργειες ενισχύουν την εικόνα της ως αφοσιωμένης και αυθεντικής καλλιτέχνιδας και προσελκύουν ένα κοινό που εκτιμά την ακεραιότητα και τις αρχές της.
Η στρατηγική έχει αποδώσει, καθώς το περιοδικό Forbes εκτιμά την περιουσία της Taylor Swift σε περίπου 740 εκατομμύρια δολάρια στις αρχές του 2023.
Πηγή: The Conversation