Με fast track διαδικασίες θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να λύσει ορισμένα από τα προβλήματα του σιδηροδρόμου, προκειμένου η επαναλειτουργία των γραμμών να γίνει όσο το δυνατόν συντομότερα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το χρονοδιάγραμμα του Γιώργου Γεραπετρίτη είναι το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα (στην κυβέρνηση θεωρούν ότι είναι εφικτό μέχρι τις επόμενες 20 ημέρες) να έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες αναβάθμισης του δικτύου. Μάλιστα, ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει αναλάβει προσωπικά τις επικοινωνίες με τους αναδόχους των έργων, ώστε οι εργασίες να γίνουν γρήγορα. Δεν θέλουν στο Μέγαρο Μαξίμου να χαθεί ούτε ώρα, καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές (προσωπικού αλλά και εμπορευμάτων) είναι σημαντικές. Επίσης, από το πρωθυπουργικό γραφείο εκτιμούν ότι το κλίμα μπορεί να αλλάξει, όταν τα τρένα επιστρέψουν στις… γραμμές και έτσι να μειωθεί (στο ελάχιστο) το κόστος, επικοινωνιακό αλλά και δημοκοπικό. 

Σε κάθε περίπτωση, το προσεχές διάστημα, οι πρωτοβουλίες που θα ληφθούν είναι οι εξής: 

  • Υλοποίηση σύμβασης τεχνολογικής αναβάθμισης, θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς – ο πρωθυπουργός μίλησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aston Γαλλίας και ζήτησε οι χρόνοι αποπερατώσεις να είναι ταχείς.
  • Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου: Είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου. Θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο, ένα λαϊκό μέσο φθηνότερο, αυτή η επανεκκίνηση θα γίνει υπό όρους αναβαθμισμένου συστήματος ασφαλείας.
  • Θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες – αυτό σημαίνει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνικών δυνατοτήτων σε συνεργασία με τη Hellenic Train.

Με το βλέμμα στη Δικαιοσύνη

Την ίδια ώρα, η Δικαιοσύνη συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την προανάκριση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η ανακρίτρια εξετάζει ήδη ως μάρτυρες σταθμάρχες που υπηρετούν στη Λάρισα και άλλους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ αναμένονται οι πραγματογνωμοσύνες που ήδη έχουν διαταχθεί από εισαγγελικής πλευράς.

Παράλληλα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, με παραγγελία του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της εξέτασης διαχρονικών προβλημάτων, ζήτησε τη δικογραφία που είχε σχηματιστεί για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017. Αυτό γιατί οι καταγγελίες το 2017 μιλούσαν για άθλια συνθήκες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δεν ερευνήθηκαν και ίσως κριθεί σκόπιμο κάτι τέτοιο να γίνει τώρα.

Υπενθυμίζεται ότι το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Μαΐου 2017, όταν το απογευματινό Intercity από Αθήνα εκτροχιάστηκε έξω από το Άδενδρο, κοντά στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι δέκα. Για το δυστύχημα εκείνο παραπέμφθηκε ένας μηχανοδηγός, ο οποίος τελικά αθωώθηκε. Το μοναδικό αδίκημα που ερευνήθηκε ήταν η ανθρωποκτονία εξ αμελείας.

Photo credits: SOOC