Στα μπαρ και τα εστιατόρια, στα θέατρα, τα σινεμά και τις εκθέσεις ή αγκαλιά με ένα βιβλίο για μία βραδιά που θα σου μείνει αξέχαστη…

Μπαρ

Αρχιτεκτονική

Το ιστορικό καφέ μπαρ στην Ούλωφ Πάλμε είναι το στέκι, εδώ και χρόνια, πολιτικών, δημοσιογράφων, καλλιτεχνών, αλλά και εκείνων που αγαπούν τη ροκ μουσική και τις live εμφανίσεις καθώς κάθε βδομάδα φιλοξενούνται συγκροτήματα που εκπροσωπούν όλα τα είδη μουσικής.

Από νωρίς το μεσημέρι για καφέ μέχρι αργά το βράδυ με κρασί, ποτό ή πρωτότυπα κοκτέιλ, και αν πεινάσεις μπορείς να επιλέξεις ένα ελαφρύ σνακ, η Αρχιτεκτονική είναι το place to be.

Ούλωφ Πάλμε 23, Ζωγράφου
21 0747 2472

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις Αρχιτεκτονική

Εστιατόριο

Noah

Στην καρδιά του πάρκου Ελευθερίας, ένα μεγάλο «Σ’ αγαπώ», στη νοηματική, σε καλωσορίζει στη φιλόξενη και πολύχρωμη αυλή του Noah για φαγητό και ποτό.

Σε ένα χώρο εμβληματικό τα τελευταία 25 χρόνια, ταυτισμένο με τη διασκέδαση, το Noah αποτελεί την ιδανική επιλογή για τα ανοιξιάτικα βράδια μας και συνεχίζει την ιστορία του χώρου.

Ενδιαφέρουσα κουζίνα, με αρκετές επιλογές, κοκτέιλ με ταυτότητα, μουσική που ανεβάζει το κέφι κάνουν τα βράδια μας ομορφότερα.

Ευζώνων Πάρκο Ελευθερίας Μέγαρο Μουσικής
21 0723 3419

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις Noah Πάρκο Ελευθερίας

Θέατρο

«Ο αποτυχημένος» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

(Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, 11 Απριλίου 2024 – 26 Απριλίου, 2024)

Η παράσταση μουσικού θεάτρου «Ο αποτυχημένος», βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Αυστριακού συγγραφέα Τόμας Μπέρνχαρντ, έρχεται σε πανελλήνια πρώτη στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στο ΚΠΙΣΝ, από τις 11 Απριλίου και για έντεκα παραστάσεις έως τις 26 Απριλίου.
Το έργο ζωντανεύει μια επινοημένη ιστορία γύρω από έναν από τους σημαντικότερους πιανίστες του 20ού αιώνα, τον Γκλεν Γκουλντ, και παρουσιάζεται σε διασκευή και σκηνοθεσία του πάντα καλλιτεχνικά ανήσυχου σκηνοθέτη, ηθοποιού και κινηματογραφιστή Έκτορα Λυγίζου.

Γραμμένο το 1983 στο γνωστό παραληρηματικό ύφος του συγγραφέα, το μυθιστόρημα Ο αποτυχημένος σφράγισε τη γερμανόφωνη λογοτεχνία κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.

Η θεατρική διασκευή, βασισμένη στη μετάφραση του Βασίλη Τομανά, μετασχηματίζει τη μονολογική αφήγηση του πρωτοτύπου σε μουσικοθεατρικό έργο για τέσσερις φωνές και ένα πιάνο.

Ο θρυλικός Καναδός πιανίστας Γκλεν Γκουλντ, δύο πρώην συμμαθητές του που έζησαν τη ζωή τους ως αποτυχημένοι πιανίστες, οι Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Μπαχ, το φουαγέ ενός παρατημένου κεντροευρωπαϊκού ξενοδοχείου και η ιδιοκτήτριά του συνθέτουν ένα ιδιότυπο «προφορικό μιούζικαλ» για την ιδιοφυΐα, την εμμονή και τη ματαίωση.

Στην παράσταση συμμετέχει ένα καστ διακεκριμένων ηθοποιών: o Άρης Μπαλής ερμηνεύει τον «αποτυχημένο» Βέρτχαϊμερ, ο Γιάννης Νιάρρος τον Γκλεν Γκουλντ, η Αμαλία Μουτούση την ξενοδόχο και ο Έκτορας Λυγίζος τον αφηγητή.

Ένας μεσήλικας μπαίνει σε ένα παρηκμασμένο ξενοδοχείο…
…κάπου στην αυστριακή επαρχία. Λίγες μέρες πριν, έχει λάβει ένα τηλεγράφημα που τον ειδοποιεί ότι ο φίλος του Βέρτχαϊμερ εγκατέλειψε την κοντινή εξοχική κατοικία του και αυτοκτόνησε.

Περιμένοντας την ξενοδόχο να εμφανιστεί, ο ανώνυμος αφηγητής πλημμυρίζεται από σκέψεις καθώς αναθυμάται γεγονότα και συνομιλίες της σημαδιακής φιλίας ανάμεσα στον ίδιο, τον Βέρτχαϊμερ και τον Γκλεν Γκουλντ, έναν από τους σημαντικότερους πιανίστες του 20ού αιώνα.

Πριν από 28 χρόνια, επίδοξοι δεξιοτέχνες πιανίστες και οι τρεις τους, παρακολούθησαν έναν κύκλο μαθημάτων του διάσημου Ρώσου πιανίστα Βλαντιμίρ Χόροβιτς. Η συνάντηση του αφηγητή και του Βέρτχαϊμερ με τον Γκουλντ ήταν συντριπτική. Ακούγοντάς τον να παίζει σε ένα μάθημα τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ του Μπαχ –το έργο που τον εκτίναξε–, αποφασίζουν να παρατήσουν το πιάνο.

Ο μεν αφηγητής καταπιάνεται με τη συγγραφή μιας πραγματείας Για τον Γκλεν Γκουλντ, την οποία μια ζωή σκίζει και ξαναγράφει, ο δε Βέρτχαϊμερ κρατάει επί δεκαετίες σημειώσεις για ένα δοκίμιο με τον τίτλο Ο αποτυχημένος, τον χαρακτηρισμό που του κόλλησε ο Γκουλντ από την αρχή της γνωριμίας τους.

Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά τον θάνατο του (μυθοπλαστικού) Γκουλντ στα 51 του από συγκοπή ενώ έπαιζε τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ, και λίγες μόλις μέρες μετά την αυτοκτονία του Βέρτχαϊμερ, ο αφηγητής, στοιχειωμένος από την παρουσία των νεκρών συμμαθητών του, θα συναντήσει την ξενοδόχο, πρώην ερωμένη του Βέρτχαϊμερ, που θα του αφηγηθεί τις τελευταίες μέρες του φίλου του πριν από την αυτοχειρία.

Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ
Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 364, 176 74 Καλλιθέα

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις Ο αποτυχημένος Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής

Μουσική

«Τα τραγούδια της Σωτηρίας»

Έως 25 Απριλίου

«Τα τραγούδια της Σωτηρίας» επιστρέφουν για ακόμα μία φορά στην καλλιτεχνική ζωή της Αθήνας. Η Χριστίνα Μαξούρη και τέσσερις εξαιρετικοί λαϊκοί μουσικοί, στήνουν και πάλι το πάλκο τους και μας προσκαλούν σε ένα ταξίδι στη ζωή και τα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου. Μια μεγάλη γιορτή αφιερωμένη στην «Αρχόντισσα του ρεμπέτικου» μας περιμένει στο ΠΛΥΦΑ.

Η ηθοποιός Χριστίνα Μαξούρη δίνει νέα πνοή στα τραγούδια της Σωτηρίας στο σήμερα. Μαζί με τα τραγούδια, η Μαξούρη αφηγείται μικρές ιστορίες και σύντομα περιστατικά από τη ζωή της αξεπέραστης ερμηνεύτριας, μέσα από λόγια της ίδιας της Μπέλλου, αλλά και ανθρώπων που τη γνώρισαν.

Αγαπημένα τραγούδια που ερμήνευσε η Μπέλλου και χαράχτηκαν στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, όπως η Περιπλανώμενη ζωή, Δε λες κουβέντα, Σαν απόκληρος γυρίζω, Μην κλαις, Είπα να σβήσω τα παλιά, Αντιλαλούνε τα βουνά, Μη μου ξαναφύγεις πια, Μ’ αεροπλάνα και βαπόρια, και πολλά ακόμα, ζωντανεύουν ξανά στην παράσταση με λιτό αλλά και ουσιαστικό τρόπο. 

Μαζί με τον Δημήτρη Χαλιώτη έχουν κάνει την έρευνα και υπογράφουν την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης, που ξεκίνησε την πορεία της το καλοκαίρι του καλοκαίρι του 2021 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τέσσερις sold out βραδιές στο «Στέκι του Ηλία» στο Θησείο, επαναλήφθηκε λίγο αργότερα στη μουσική σκηνή Χαμάμ στα Πετράλωνα και τον περσινό χειμώνα με αλλεπάλληλα sold out στον ιδιαίτερο χώρο του ΠΛΥΦΑ, ενώ έχει περιοδεύσει εντός και εκτός Αθηνών (Φεστιβάλ Τήνου, Ζάκυνθος, Σύρος- Documenting Heritage Festival, Mykonos Art Festival, Διαδρομές στη Μάρπησσα, Αγ. Παρασκευή- Πολιτιστικές Συναντήσεις στη Δημοτική Βιβλιοθήκη).

Τιμή εισιτηρίων: 15 ευρώ
Προπώληση: ticketservices.gr

ΠΛΥΦΑ
Κορυτσάς 39, Βοτανικός
693 869 0612

«Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών» Τα τραγούδια της Σωτηρίας

Έκθεση

«Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών»: Η τέχνη του Πάτσγουορκ στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

26 Μαρτίου 2024 – 21 Απριλίου

Την τέχνη του Πάτσγουορκ, τη μαγεία των υφασμάτων, των κλωστών, των χρωμάτων και των λουλουδιών, παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στην ομαδική έκθεση έργων πάτσγουορκ «Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών», που διοργανώνουν ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων και ο Ελληνικός Σύλλογος Πάτσγουορκ, από τις 26 Μαρτίου έως τις 21 Απριλίου στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 200 περίπου έργα καλλιτεχνών από τις χώρες (Ελλάδα, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισλανδία, Ιταλία, Λετονία, Ολλανδία, Σουηδία) μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Πάτσγουορκ (European Quilting Association), στην οποία ανήκει και ο Ελληνικός Σύλλογος Πάτσγουορκ.

Τα έργα των τοπικών εθνικών Συλλόγων, που θα εκτεθούν με θέμα «Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών», ακολουθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές, που καθορίστηκαν από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά, τον Αύγουστο του 2023 στο Μπέρμιγχαμ, στη μεγαλύτερη σχετική ευρωπαϊκή έκθεση.

Στη συνέχεια ξεκίνησαν το ταξίδι τους ανάμεσα στις χώρες – μέλη, που θα διαρκέσει δύο χρόνια, φθάνοντας στην πόλης μας, προκειμένου να εκτεθούν στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», με στόχο αφενός την ανάδειξη της συλλογικότητας και συνεργασίας μεταξύ των λαών αφετέρου την ανάδειξη της ευρωπαϊκής λαϊκής τέχνης του πάτσγουορκ σε ένα μουσείο, που λειτουργεί ως κόμβος ανάδειξης του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Ο τίτλος της έκθεσης φέρνει στο νου μας τα παιδιά των λουλουδιών, τους χίπηδες της δεκαετίας του ΄60, θέλοντας να μας υπενθυμίσει τον συμβολισμό των λουλουδιών ως στοιχείων της φύσης με πολύπλευρη δύναμη αναγέννησης και ελπίδας του κόσμου, κυρίως, μετά την μεγάλη περιπέτεια της πανδημίας και τον πόλεμο που εξακολουθεί να υφίσταται σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Οι επισκέπτες της έκθεσης «Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών», θα αισθανθούν σαν περιπατητές μέσα σε κήπους με χρώματα, σχήματα, αγνοώντας ότι πρόκειται για δημιουργίες από πανιά και κλωστές ενώ κάποιοι θα ανατρέξουν με την φαντασία τους πίσω στη δεκαετία του ΄60.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διοργανωθεί στον χώρο του Μουσείου ένα εργαστήριο το Σάββατο 20 Απριλίου και ώρα 12.00, προκειμένου οι επισκέπτες, με δήλωση συμμετοχής να γνωρίσουν την τέχνη του πάτσγουορκ από τις Ελληνίδες καλλιτέχνιδες, οι οποίες εκθέτουν τα έργα τους.

Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις «Flower Power – Η δύναμη των λουλουδιών»

Σινεμά

Η Αρπαγή (Le Ravissement, Δραματική)
Διάρκεια:
97′

Η Λιντιά είναι μια μοναχική μαία με μοναδική φίλη τη Σαλομέ, η οποία μένει έγκυος. Έπειτα από ένα χωρισμό, η Λιντιά γνωρίζει τον Μίλος, με τον οποίο περνούν μαζί ένα βράδυ. Μήνες αργότερα θα συναντηθούν τυχαία και εκείνη θα κρατάει στην αγκαλιά της το μωρό της Σαλομέ.

Σκηνοθεσία: Ιρίς Καλτενμπάκ

Με τους: Νινά Μερίς, Αλεξίς Μανεντί, Χαφσιά Χερζί

Πού παίζεται: Άστορ (Σταδίου 28 – είσοδος από στοά Κοραή, 2103211950), Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136, 2103609695), Νιρβάνα 1 & 2 Cinemax (Λ. Αλεξάνδρας 192, 2106469398).

Βιβλίο

Το Όπιο Των Διανοουμένων
Ρεημόν Αρόν
Μετάφραση: Πέτρος Μαρτινίδης
Εκδόσεις: The Athens Review of Books

Έργο ενός από τα πιο οξυδερκή πνεύματα του εικοστού αιώνα, «Το όπιο των διανοουμένων» διατηρεί πάντα την επικαιρότητά του. Απόσταγμά του οι δυο τελευταίες φράσεις: «Αν η ανοχή γεννιέται από την αμφιβολία, ας διδάξουμε την αμφιβολία απέναντι σε πρότυπα και ουτοπίες, ας αμφισβητήσουμε τους προφήτες της σωτηρίας, όσους εξαγγέλλουν καταστροφές. Ας ευχηθούμε την έλευση των σκεπτικιστών, αν αυτοί μόνο μπορούν να εξαλείψουν τον φανατισμό».

Δημοσιευμένο το 1955 , «Το όπιο των διανοουμένων» είναι μια αμετάκλητη καταδίκη της διαποτισμένης με κακοπιστία και δογματισμό αφέλειας που διέκρινε τη γαλλική ιντελιγκέντσια της εποχής.

Με αταλάντευτη διανοητική ακεραιότητα, ο Ρεημόν Αρόν αναλύει την εξέλιξη λέξεων όπως «Αριστερά», «Επανάσταση» και «προλεταριάτο», λέξεων ενταγμένων στον μύθο τον οποίο αποϊεροποιεί.

Διότι πώς είναι δυνατόν, αναρωτιόταν ο Αρόν, να γίνεται αποδεκτή η στάση διανοουμένων οι οποίοι δείχνονται αδέκαστοι σε ατέλειες των λεγόμενων «αστικών» Δημοκρατιών και, ταυτοχρόνως, τόσο φιλόφρονες στα συνεχή εγκλήματα των «Λαϊκών» Δημοκρατιών;

Και πώς να προσπεράσει κανείς τον παραλογισμό πολιτικο-ιδεολογικών αμαλγαμάτων που επιτείνουν την αλλοτρίωση διανοουμένων οι οποίοι αναζητούν μια θρησκεία, λατρεύοντας την Ιστορία όπως λατρεύονται οι θεοί;

Ερχόμενος σε ρήξη με την πνευματική οικογένεια από την οποία προερχόταν, ο Ρεημόν Αρόν δεν προβαίνει, ωστόσο, σε ένα στείρο ξεκαθάρισμα λογαριασμών.

Προτείνει τον ψύχραιμο στοχασμό, μια χωρίς μίσος διαμάχη, καλώντας να τον ακολουθήσουν «όλοι εκείνοι που αρνούνται να ανακαλύψουν μέσα στην παλαίστρα της Αγοράς το μυστικό του ανθρώπινου πεπρωμένου».

Ατζέντα: Πού θα φας, πού θα πιεις, πού θα βγεις βιβλίο το όπιο των διανοούμενων