Σε λίγες ώρες, τα ξημερώματα της Δευτέρας (01:30 ώρα Ελλάδας), στο Allegiant Stadium στην πόλη του τζόγου και της αμαρτίας, το Λας Βέγκας θα λάβει χώρα ένα γεγονός που δεν πρόκειται να μείνει κρυφό από κανέναν, και όσοι ασχολούνται με αυτό επιζητούν την απόλυτη προβολή του.

Πρόκειται για το Super Bowl, στο οποίο θα βρεθούν αντιμέτωποι οι Κάνσας Σίτι Τσιφς του Γιώργου Καρλαύτη και οι Σαν Φραντσίσκο 49ers.

Οι Κροίσοι έχουν τζετ, μα δεν μπορούν να τα παρκάρουν

Περίπου 1.000 ιδιωτικά τζετ αναμένεται να πετάξουν στο Λας Βέγκας για το μεγάλο παιχνίδι, ανέφεραν οι New York Times την Τετάρτη.

Φέτος, το Super Bowl αναμένεται να προσελκύσει περίπου 450.000 επισκέπτες. 72.000 θα είναι οι τυχεροί που θα μπορούν να παρακολουθήσουν το παιχνίδι μέσα από το γήπεδο. Οι πλούσιοι για να μην ταλαιπωρηθούν σχεδιάζουν να προσγειώσουν τα τζετ τους σε κάποιο από τα τέσσερα αεροδρόμια της περιοχής. Ωστόσο τα αεροπλάνα είναι διπλάσια από τις διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ.

Σύμφωνα με την Corriere della Sera οι θέσεις στάθμευσης αεροπλάνων στα προαναφερθέντα αεροδρόμια είναι «μόλις» 475 και εξαντλημένες, όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπορίας (FAA). Διότι οι πιο προνοητικοί πλούσιοι έσπευσαν να τις καπαρώσουν από καιρό. Πέρυσι, όταν το Super Bowl φιλοξενήθηκε στο Φοίνιξ, στην Αριζόνα, υπήρχαν πάνω από 1.100 θέσεις στάθμευσης για τα τζετ των VIP, όμως ακόμη και έτσι όλες είχαν καπαρωθεί.

Όπως και πέρυσι υπήρξε πρόσθετη χρέωση 3.000 δολαρίων για το πάρκινγκ τζετ, έτσι υπάρχει και εφέτος.

Άλλο πρόβλημα των πλουσίων που θα πεταχτούν με τα αεροσκάφη τους μέχρι το Λας Βέγκας θα είναι οι «ουρές» κατά την προσγείωση, δηλαδή η μεγάλη αναμονή στον αέρα μέχρι την προσεδάφιση και η συνακόλουθη σπατάλη καυσίμων.

Μπορεί να μη διαθέτουν ιδιαίτερες περιβαλλοντικές ευαισθησίες οι VIP, νεύρα πάντως έχουν και θα νιώσουν σαν φτωχοί που συνωστίζονται στις αποβάθρες περιμένοντας την άφιξη των καθυστερημένων συρμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021, οι ιδιοκτήτες των 32 ομάδων του NFL, κάθε σεζόν του πρωταθλήματος κερδίζουν περίπου 17,1 δισ. δολάρια.

Γνωρίζουμε το NFL είναι μακράν το πιο δημοφιλές πρωτάθλημα στις ΗΠΑ. Για αυτό λοιπόν δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι κάθε χρόνο διεξάγονται εκατομμύρια Super Bowl parties, καθώς οι Αμερικανοί επιλέγουν να δουν το αθλητικό γεγονός της χρονιάς παρέα με φίλους τους με φαγητό και ποτό.

Από αυτή την άποψη λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι το Super Bowl δεν αποφέρει χρήματα μόνο στους άμεσα εμπλεκόμενους, αλλά και σε πολλές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, μικρές και μεγάλες σε όλη τη χώρα. Χαρακτηρίστηκα αναφέρουμε ότι τα ποσά που ξοδεύτηκαν κατά τη διάρκεια του φετινού τελικού εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 16,5 δισ. δολάρια.

Super Bowl και διαφημίσεις: Οι πολιτικοί στην άκρη, για την εποχή της Τέιλορ Σούιφτ και του AI

Τις τάσεις που επικρατούν στη διαφημιστική αγορά των ΗΠΑ ενόψει του Super Bowl  εξετάζει άρθρο του Reuters, κάνοντας λόγο για την μεγάλη απήχηση της Τέιλορ Σουίφτ και της τεχνητής νοημοσύνης στα brands.

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι η βασική πηγή εσόδων, αφού τριάντα δευτερόλεπτα μιας διαφήμισης που μπορούν εν δυνάμει να παρακολουθήσουν 110 εκατ. Αμερικανοί στοιχίζει κατά μέσο όρο στην εκάστοτε εταιρεία 7 εκατ. δολάρια, αύξηση 6% σε σχέση με πέρυσι και με διαρκείς αυξητικές τάσεις.

Η  Κιμ Γουίτλερ, καθηγήτρια στο Darden School of Business του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια και πρώην στέλεχος μάρκετινγκ της Procter & Gamble, δήλωσε στο Reuters πως τα brands που το παρελθόν έπαιρναν θέση σε θέματα όπως η διαφορετικότητα και η κλιματική αλλαγή, αναγνωρίζουν πλέον πως οτιδήποτε θεωρείται πολιτικό και προσπαθεί να απευθυνθεί σε όλες τους καταναλωτές μπορεί να αποδειχθεί «ύπουλο για να πλοηγηθείς» εντός του.

Η Budweiser το 2017 χρησιμοποίησε το Super Bowl για να απεικονίσει τον ιδρυτή της να κάνει το ταξίδι από τη Γερμανία στην Αμερική το 1857, αντιμετωπίζοντας στην πορεία ξενοφοβία και διακρίσεις.

Φέτος, θα επαναφέρει τα εμβληματικά άλογα Clydesdale στη διαφήμισή της για το Super Bowl, ενώ συναφείς μάρκες όπως η Michelob Ultra θα έχουν μια ανάλαφρη διαφήμιση με τον σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Λιονέλ Μέσι.

Για τις μάρκες που θέλουν να απευθυνθούν σε νεαρότερες ηλικίες κατά τη διάρκεια του αγώνα μεταξύ των San Francisco 49ers και των Κάνσας Σίτι Τσιφς, το ειδύλλιο μεταξύ της Τέιλορ Σουίφτ και του παίχτη των Τσιφς, Τράβις Κελσι, θα μπορούσε να αποτελέσει έμπνευση, δήλωσε ο Τσαρλς Ρ. Τέιλορ, καθηγητής μάρκετινγκ στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Βιλανόβα.

Παρά τις κάποιες γκρίνιες για την προσοχή που δόθηκε στη Σουίφτ κατά τη διάρκεια των αγώνων που παρακολούθησε αυτή τη σεζόν, η απήχηση της τραγουδίστριας έχει ωφελήσει το πρωτάθλημα και θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και για τις μάρκες που ξοδεύουν εκατομμύρια για μια διαφήμιση του Super Bowl, συμπλήρωσε ο Τέιλορ.

«Ήταν σίγουρα καλό για το NFL. Η Σουίφτ έχει αυξήσει κατακόρυφα την τηλεθέαση» πρόσθεσε.

Μια τάση που αναδύεται στις διαφημίσεις και τα τίζερ βίντεο που κυκλοφορούν πριν από το παιχνίδι είναι οι διάσημοι ηθοποιοί.

Η Bud Light θα παρουσιάσει το Bud Light Genie, το οποίο εκπληρώνει τις ευχές μιας ομάδας φίλων που μετατρέπουν μια βραδιά παρακολούθησης ποδοσφαίρου σε μια γεμάτη περιπέτεια.

Με τη βοήθεια του τζίνι, οι φίλοι εμφανίζονται ως δια μαγείας στη συναυλία του ράπερ Post Malone, στη συνέχεια σε έναν αγώνα του Ultimate Fighting Championship με τον πρόεδρο του UFC Ντάνα Γουάιτ και γίνονται κολλητοί με τον Hall of Fame quarterback, Πέιτον Μάνινγκ.

Η επιστροφή της μάρκας μπύρας στο θορυβώδες χιούμορ έρχεται αφού υπέστη ένα επιζήμιο συντηρητικό μποϊκοτάζ επειδή παρουσίασε σε μια από τις διαφημίσεις της μια τρανσέξουαλ influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Γέρνουμε λίγο περισσότερο προς το χιούμορ φέτος», δήλωσε ο Τοντ Άλεν, ανώτερος αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της Bud Light.

Από τη πλευρά της, η Google θα προωθήσει τις ικανότητές της στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), ένα καυτό θέμα στον κλάδο της τεχνολογίας.

Μια θολή σκηνή δείχνει ένα τεντωμένο χέρι να κρατάει ένα τηλέφωνο με την κάμερα ανοιχτή. Μια φωνή από υπολογιστή λέει «μετακινήστε το τηλέφωνό σας προς τα κάτω. Ένα πρόσωπο στο κάδρο. Κρατήστε το για φωτογραφία». Ο θεατής βλέπει στη συνέχεια ότι ένας τυφλός κατάφερε να βγάλει μια selfie χρησιμοποιώντας μια λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης στα τηλέφωνα Google Pixel που ονομάζεται Guided Frame.

Με την τεχνητή νοημοσύνη, ο άντρας με προβλήματα όρασης παρουσιάζεται να είναι σε θέση να καταγράψει τις ιδιαίτερες στιγμές της ζωής, όπως έδειξε ένα βίντεο που απεικονίζει τα παρασκήνια της δημιουργίας της διαφήμισης.

Η παρουσία των ΜΚΟ

Ενώ οι εταιρείες μπορεί να αποφεύγουν δυνητικά διχαστικά ζητήματα, τουλάχιστον δύο μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί έχουν ανακοινώσει διαφημίσεις για το Super Bowl.

Το Ίδρυμα για την Καταπολέμηση του Αντισημιτισμού, ένας οργανισμός που ιδρύθηκε από τον ιδιοκτήτη των Νιου Έγκλαντ Πάτριοτ, Ρόμπερτ Κραφτ, θα προβάλει την πρώτη διαφήμιση του Super Bowl με πρωταγωνιστή τον Κλάρενς Μπ.Τζόουνς, ο οποίος βοήθησε τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ να συντάξει την περίφημη ομιλία του «I have a dream».

Η διαφήμιση έρχεται εν μέσω της αύξησης των αντισημιτικών περιστατικών κατά τη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς

Η οργάνωση PETA θα προβάλει μια διαφήμιση κατά του τυριού με τον ηθοποιό Έντι Φάλκο και μια αγελάδα σε κίνδυνο, καταλήγει το δημοσίευμα.

Haft time show

Usher, Ποστ Μαλόνε και Ρέμπα ΜακΕντάιρ είναι οι καλλιτέχνες που θα δώσουν τον ρυθμό έναντι μηδενικής αμοιβής, αφού τουλάχιστον στα χαρτιά το ΝFL καλύπτει μόνο τα έξοδα μεταφοράς αυτών και όλου του τιμ που έχουν μαζί τους.

Έχει αποδειχθεί, όμως, ότι οι καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος στο σόου ημιχρόνου του Super Bowl υπερδιπλασιάζουν τα έσοδά τους μέσα από τις μουσικές πλατφόρμες. Το 2020, η Σακίρα αύξησε τα έσοδά της στο Spotify κατά 230%, η Τζένιφερ Λόπες κατά 335% και ο Τζάστιν Τιμπερλέικ, το 2018, κατά… 534%.

Ας δούμε για παράδειγμα τι έγινε πέρσι όπου οικοδέσποινα του Halftime Show του Super Bowl 2023 στο State Farm του Γκέντειλ της Αριζόνα ήταν η Ριάνα. Η πασίγνωστη τραγουδίστρια κέρδισε μάλιστα κατά κράτος τη μάχη της τηλεθέασης, αφού το σόου της συντονίστηκαν για παρακολουθήσουν 5.7 εκατομμύρια περισσότεροι θεατές, από όσους είδαν τον τελικό του NFL.

Για την ακρίβεια το Half Time Show είδαν 118.7 εκατομμύρια άνθρωποι, ενώ το παιχνίδι το είδαν 113 εκατομμύρια άτομα.

Η Ριάνα είχε ανέβει στη σκηνή με ένα συλλεκτικό ρούχο – του διάσημου οίκου Loewe – που είχε σχεδιαστεί ειδικά για εκείνη και είχε διακοσμηθεί  με τρεις vintage διαμαντένιες καρφίτσες και ένα μετάλικ bustier του Τζόναθαν Άντερσον .

Τότε, η κόκκινη φόρμα είχε συνδυαστεί από την τραγουδίστρια με ένα ζευγάρι κόκκινα σνίκερς και ένα μακρύ ογκώδες πούφερ με ασορτί γάντια από την Alaia.

Τα τρία μοναδικά ρούχα που περιλαμβάνονται στην ειδική έκδοση του οίκου είναι η ολόσωμη cargo φόρμα σε κόκκινο και μαύρο χρώμα με πολλές τσέπες, μανσέτες με φερμουάρ, ελαστική ζώνη και αφαιρούμενους ιμάντες στα γόνατα και ένα παντελόνι σε μαύρο χρώμα με αντίστοιχες λεπτομέρειες.

Η τιμή της; 2.900 δολάρια, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται αυτό δεν απασχόλησε ιδιαίτερα τις πελάτισσες του οίκου που προφανώς αγάπησαν το κομμάτι που επέλεξε η τραγουδίστρια για το Half Time Show.