Για το αν θα πετύχεις ή όχι στο επιχειρείν, παίζει ρόλο η τύχη, πάντα και παντού παίζει. Αλλά αν τη βγάλουμε από την εξίσωση ή αν την πάμε λίγο παραπέρα από την κεντρική εικόνα, θα δούμε πως στο φόντο και σε τελική ανάλυση, αυτό που σε ξεχωρίζει είναι το να οσμίζεσαι την ευκαιρία και να δραστηριοποιείσαι σε πράγματα που ξέρεις ή μπορείς να μάθεις και όχι σε ό,τι είναι απλώς «in». Αυτός ο συνδυασμός είναι που σε απογειώνει. Αυτό μαζί με τη θέληση, τη φιλοδοξία και την επιμονή, βεβαίως.

Απλώς για μερικούς εκεί έξω γίνεται ως και προκλητικό, για μας τους υπόλοιπους. Είναι λες και έχουν βρει αυτό που λέμε για να συνεννοούμαστε «άγγιγμα του Μίδα». Πετυχαίνουν με ό,τι κι αν καταπιάνονται. Και εκτός δηλαδή της βασικής τους δουλειάς, αυτής που τους μάθαμε και κάνουν καλά εξ ορισμού.

Jay-Z ή αλλιώς ο πλουσιότερος ράπερ στον κόσμο και ένας δάσκαλος για το πώς να βγάλεις (πολλά) λεφτά

Jay-Z
Στα 65α Grammy o Jay-Z κέρασε σαμπάνια τους διάσημους παριστάμενους (Photo credits: Kevin Mazur/Getty Images for The Recording Academy)

Ο Jay-Z και ο Ντουέιν Τζόνσον είναι δύο εξ αυτών των ολίγων και εκλεκτών. Με κοινό τους τόπο τη δραστηριοποίηση στο χώρο της παραγωγής αλκοολούχων ποτών.

Ο πρώτος είναι ο πλουσιότερος ράπερ στον κόσμο με περιουσία αξίας 2,5 δισ. δολαρίων και παράλληλα 1.210ος στην περίφημη λίστα του Forbes. Τεράστιο πράγμα για έναν τύπο που δεν είναι δα από «τζάκι»…

Ο 53χρονος πλέον Jay-Z είχε πάντα στόχο το «make big money» για να σπάσει τα στερεότυπα, για να αποστομώσει όσους τον είχαν κατατάξει με συγκεκριμένα όρια και ταβάνι όταν ξεκινούσε, στα τιμημένα 90s.

Τα κατάφερε. Κάνοντας τις κατάλληλες συμφωνίες, τη σωστή στιγμή, με τους σωστούς ανθρώπους, αυγατίζοντας όλο και περισσότερο τους τραπεζικούς του λογαριασμούς.

Το συνοψίζει ιδανικά και συνιστά ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά του hit το πώς τα κινήθηκε και κινείται με την σαμπάνια Armand de Brignac, ευρύτερα γνωστή ως Ace of Spades, αλλά και το κονιάκ D’Usse. Τα «παιδιά» του στο μπίζνες κομμάτι του τμήματος οινοπνευματωδών ποτών.

Και στα δύο αγόρασε όταν ήταν φτηνά και πούλησε γενναία μερίδια όταν έπρεπε για να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Σε κολοσσούς κιόλας. Αναφορικά με τη σαμπάνια, παραχώρησε το 50% των μετοχών στην LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) επειδή το αντίτιμο ήταν σούπερ ικανοποιητικό και επειδή είχε την οξυδέρκεια να καταλάβει πως παίζεις ακόμα καλύτερα δίπλα στους μεγάλους παίκτες. Το brand όλο και γιγαντώνεται μετά το deal κι αυτός είναι γερά μέσα στο κόλπο.

Με το D’Usse ήταν λιγότερο συναισθηματικός, άλλωστε η σαμπάνια ήταν πάντα η Νο1 αγάπη του. Πλέον είναι η Bacardi που έχει το πλειοψηφικό μερίδιο του κονιάκ, πληρώνοντας τελικά και έπειτα από μια νομική διαμάχη 750 εκατομμύρια δολάρια στον διάσημο ράπερ.

Αυτός κατάφερε και κράτησε ακόμα κι έτσι ένα «σημαντικό μερίδιο ιδιοκτησίας». Εντείνοντας το θαυμασμό για το πόσο καλός είναι στο να αντλεί το καλύτερο δυνατό υπό πάσα συνθήκη.

Μπορεί συνεπώς τον τελευταίο χρόνο να μην έχει κυκλοφορήσει κάποιον νέο δίσκο ή να μην έχει πραγματοποιήσει κάποια συναυλία, αλλά τα λεφτά, λεφτά…

Τεκίλα, it makes me happy α λα Ντουέιν Τζόνσον

Όσο για τον Ντουέιν Τζόνσον; Αυτός ονειρεύεται να γίνει ένας… μικρός Jay-Z. Σχήμα οξύμωρο αν σκεφτούμε πόσο γιγάντιος είναι, αλλά έχει την πλάκα του αν το σκεφτείς, Και κυρίως νόημα.

Το «thing» του The Rock είναι η τεκίλα. Προσπαθούσε για χρόνια να λανσάρει τη δική του μάρκα και το 2019 τα κατάφερε.

«Πέρασα όλο το Σαββατοκύριακο να δοκιμάζω κάθε παρτίδα από τη νέα μου τεκίλα κατευθείαν από τα βαρέλια στο Μεξικό. Είμαι πολύ παθιασμένος με την τεκίλα που φτιάχνουμε. Τη φτιάχνουμε εδώ και χρόνια και κάθε δρόμος έχει οδηγήσει εδώ», είπε, αναγγέλλοντας την εποχή της Teremana Tequila – έτσι λέγεται το brand.

Την αγαπάει τόσο, ώστε την προσθέτει ακόμη και στο πρωινό του χυλό με βρώμη. OK, γούστα είναι αυτά, δεν κρίνουμε, τίποτα άλλωστε στη σωματοδομή ή στη συμπεριφορά του αφήνει να εννοηθεί πως μπορεί να το έχει παρακάνει.

Σίγουρα κινείται πολύ έξυπνα. Χτίζει τη φήμη της μάρκας και περιμένει πιθανότατα για το πότε θα έρθει η κατάλληλη στιγμή για να πουλήσει και να αποκομίσει κέρδος, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο.

Το 2020 πούλησε 400.000 φιάλες από την τεκίλα του παγκοσμίως, το 2021 το πήγε στις 600.000 και πέρυσι σε περισσότερες από 900.000! Μόνο στην αγορά των ΗΠΑ υπολογίζεται ότι έβγαλε καθαρά έσοδα της τάξης των 350 εκατ. δολαρίων από το «θαύμα γεύση» που γεννά η αγαύη (και η αγάπη για την αγαύη…)

Και έχοντας τώρα κάνει συμφωνία συνεργασίας με την Mast-Jagermeister, και η παραγωγή θα αυξηθεί και οι πωλήσεις. Ε μα το διαφημίζει τόσο ωραία, ιδιοφυώς σχεδόν, μέσω των social media του το brand. Τόσο ώστε θες να τρέξεις να παραγγείλεις «ό,τι πίνει ο κύριος»!.

Η τεκίλα, άλλωστε, θεωρείται ιδανικό επενδυτικό σχήμα, διαρκώς ανερχόμενη αγορά, με εξαιρετικά ευοίωνες προβλέψεις, πόσο μάλλον καθώς δεν θέλει πολύ χρόνο για να παραχθεί ούτε έχει μεγάλο κόστος για να είναι έτοιμη προς κατανάλωση.

Είναι κι άλλοι στο Hollywood που έχουν μυριστεί παραδάκι στην τεκίλα, ο Τζορτζ Κλούνεϊ ήταν από τους πρώτους διδάξαντες. Αλλά ο The Rock το πάει καλύτερα από όλους σχετικά. Η’ μήπως να πούμε… On the rocks;

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

A post shared by Dwayne Johnson (@therock)