Ο παγωμένος καιρός της νότιας Γαλλίας, δεν μείωσε τον ενθουσιασμό της Ιρίνα Σάικ να επιστρέψει στο Φεστιβάλ των Καννών.

Πατώντας στο διάσημο κόκκινο χαλί της Κρουαζέτ για πρώτη φορά από το 2018, το σούπερ μόντελ έγινε πρωτοσέλιδο με μια σειρά από ρούχα που αλλάζουν το παιχνίδι, αποφεύγοντας τον παραδοσιακό – αν και ανεπίσημα – κώδικα ενδυμασίας της εκδήλωσης.

«Αυτό που αναμένεται στις Κάννες είναι όμορφα και κομψά φορέματα και ήθελα να διασκεδάσω λίγο με αυτό», εξήγησε τηλεφωνικά από το φεστιβάλ.

Η πρώτη εμφάνισή της Σάικ ήταν για την πρεμιέρα του Martin Scorsese «Killers of the Flower Moon» στην οποία παρευρέθηκε μαζί με τον Riccardo Tisci, τον καλύτερο φίλο της και πρώην chief creative officer της Burberry. Επιλέγοντας μια γοητευτική τουαλέτα Armani Privé σε μπλε απόχρωση από τούλι, έκανε μια κάπως κλασική εμφάνιση.

Αλλά ήταν μια διαφορετική ιστορία για την πρεμιέρα του «Firebrand» το βράδυ της Κυριακής, όταν και επέλεξε μια εμφάνιση του Νιγηριανού σχεδιαστή Mowalola με έδρα το Λονδίνο. Γνωστός για την δημιουργία «μη παραδοσιακών σιλουετών» και τη χρήση υλικών όπως το δέρμα και το PVC, το ντύσιμό της, περιελάμβανε μια χαμηλή δερμάτινη φούστα σε συνδυασμό με τοπ σε στυλ επίδεσμου, αφήνοντας τον κορμό εντελώς γυμνό. Το περιοδικό Vogue το ονόμασε «βλέμμα με οδοντικό νήμα».

«Ήταν κάτι πολύ διαφορετικό, ακόμα και για μένα», λέει το μοντέλο. «Είναι πάντα διασκεδαστικό να έρχομαι στις Κάννες, αλλά η επιστροφή μετά από ένα διάλειμμα σήμαινε ότι μπορούσα να κάνω ένα βήμα πίσω, να δω τι έκανα τότε και να φέρω κάτι νέο. Γιατί θέλω να δω ένα διαφορετικό είδος μόδας στις Κάννες. Ήθελα να ακολουθήσω μια διαφορετική, σύγχρονη προσέγγιση και να σκεφτώ: «Τι θέλει η νέα γενιά; Τι θα ήθελε να φορέσει η εξάχρονη κόρη μου όταν είναι 18;».

Υπενθυμίζεται ότι γεννήθηκε σε μια μικρή ρωσική πόλη κοντά στα Ουράλια βουνά το 1986, ο πατέρας εργαζόταν ως ανθρακωρύχος και η μητέρα της, ως νηπιαγωγός. Μοντέλο από την εφηβεία της, σταθερή στις Κάννες από το 2012, ακόμη και οκτώ εβδομάδες μετά τη γέννηση της κόρης της, με τον ηθοποιό Bradley Cooper, από το 2017.

«Τα τελευταία 10 χρόνια, τόσο η μόδα όσο και εγώ έχουμε εξελιχθεί», είπε. «Αυτή είναι μια νέα εποχή με νέο όραμα και ήθελα να χρησιμοποιήσω τη στιγμή και διαφορετικά ρούχα για να διασκεδάσω, να είμαι ελεύθερη και να εκφράσω μια διαφορετική πλευρά της προσωπικότητας και της δημιουργικότητάς μου. Παλιότερα ήμουν νευρική στο κόκκινο χαλί, αλλά όχι πια. Νιώθω πιο άνετα με εμένα και ήθελα η γκαρνταρόμπα μου στις Κάννες να δείχνει ότι μπορώ να γίνω μαμά —μπορώ να είμαι εργαζόμενη μαμά— και να εμφανίζομαι, να είμαι κομψή και να εκφράζομαι».

Ήταν ένα συναίσθημα που ήθελε να μοιραστεί με τους 21,9 εκατομμύρια followers της στο Instagram. «Μίλησα σε έναν φίλο για το ποια θα έπρεπε να είναι η λεζάντα όταν δημοσίευσα τη φωτογραφία της εμφάνισης Mowalola. Το σκεφτήκαμε και μας πρότειναν το εξής: Όταν οι γυναίκες καταλαβαίνουν τις γυναίκες. Για μένα αυτό είναι. Ως γυναίκα, θέλεις να εκφραστείς και κανείς δεν πρέπει να σου πει τι να φορέσεις, πώς να νιώθεις ή πώς να είσαι».

Aναδυόμενοι σχεδιαστές

Ενώ πολλοί παρευρισκόμενοι στις Κάννες φορούν πολλές εμφανίσεις από τον ίδιο σχεδιαστή για αρκετές ημέρες, εκέινη επέλεξε από μια ποικιλία επωνυμιών, από high-end couture έως πιο προσιτές ετικέτες, όπως το Self Portrait. Με του Mowalola, για παράδειγμα, είπε ότι ήθελε να δώσει μια παγκόσμια αναγνώριση σε «έναν αναδυόμενο σχεδιαστή και μια γυναίκα» σε μια σκηνή τόσο τεράστια όσο οι Κάννες.

Το supermodel γνώριζε, ωστόσο, ότι οι επιλογές της δεν θα ήταν παγκοσμίως δημοφιλείς. «Ήξερα ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι θα το επικρίνουν. Αλλά νομίζω ότι ο κόσμος θα το σκεφτεί ξανά σε μερικά χρόνια και θα αλλάξει γνώμη. Με τη μόδα, πρέπει πάντα να παραβιάζεις λίγο τους κανόνες. Και συχνά, όταν γυρνάς τον χρόνο πίσω και κοιτάς ξανά αυτά τα πράγματα, συνειδητοποιείς ότι «Ήταν πραγματικά καταπληκτικό».

Με το βλέμμα στραμμένο στις πασαρέλες κατά τη διάρκεια των επιδείξεων μόδας, αφιερώνει πολύ χρόνο για να βρει κομμάτια που μπορεί να θέλει να φορέσει σε μελλοντικές εκδηλώσεις. Αυτή η σύντομη λίστα για τρέξιμο πιθανότατα ήταν χρήσιμη πριν από τις Κάννες, με το μοντέλο να αποφασίζει να παρευρεθεί στο φετινό φεστιβάλ μόνο δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη του.

«Όλοι ετοιμάζονταν για το Met Gala, της 1η Μαΐου, το οποίο λάτρεψα γιατί έπρεπε να φορέσω ένα αρχειακό φόρεμα Yohji Yamamoto από το 1998 και φλατ παπούτσια. Για τις Κάννες, ήμουν αρκετά (σίγουρη) για το τι θα φορούσα στο κόκκινο χαλί.

«Τα βλέμματα, στις πασαρέλες, είχαν τραβήξει την προσοχή μου για διαφορετικούς λόγους και όλα έφεραν διαφορετικά συναισθήματα. Ήθελα απλώς να βρω μια καλή στιγμή να τα φορέσω. Εδώ (στις Κάννες), υπάρχουν ημερήσιες εκδηλώσεις, γεύματα, δείπνα και συναντήσεις για δουλειά, οπότε υπάρχουν ευκαιρίες για έξτρα εμφανίσεις. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για κάθε καιρό, και φέτος ήταν επίσης πολύ βροχερό, οπότε… Κατέληξα να φέρω τρεις βαλίτσες, γιατί ήθελα να είμαι έτοιμη για τα πάντα».

Ξεχωρίζει κομμάτια του Self Portrait ως αυτά που της άρεσε να φοράει από το κόκκινο χαλί. Ιδιαίτερα ένα διαφανές, αστραφτερό φόρεμα της εταιρείας που φορούσε στο afterparty για την ταινία του Martin Scorsese Killers of the Flower Moon και μια διάφανη δημιουργία Gucci σε συνδυασμό με ένα τριγωνικό σουτιέν και στρινγκ, που επιλέχθηκε για ένα πάρτι της βρετανικής Vogue.

Η Σάικ περιέγραψε τη συνεργασία με διάσημους οίκους, ως μια τεράστια συγκίνηση. «Συνήθως μου αρέσει μια απλή εμφάνιση», εξήγησε. «Θέλω να νιώθω σαν εμένα, αλλά τα πράγματα αλλάζουν και μερικές φορές ένα ντύσιμο, απαιτεί περισσότερα ή λιγότερα. Είναι όλα μέρος της δημιουργικής διαδικασίας».

Αλλά σημειώνει ότι, για πολλούς συμμετέχοντες, η προετοιμασία για το τσίρκο των Καννών μπορεί να είναι συντριπτική. «Πάντα καταλαβαίνω τους ανθρώπους που έρχονται εδώ για πρώτη φορά», είπε. «Οι προετοιμασίες για κάθε κόκκινο χαλί ξεκινούν λίγες ώρες πριν στο ξενοδοχείο με εξαρτήματα και περιποίηση, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που τρέχουν με τις τουαλέτες και τα μαλλιά και τις βαλίτσες του μακιγιάζ … Όλοι είναι τόσο αγχωμένοι, έτσι πρέπει να είμαστε έτοιμοι για αυτό».

Το διάσημο μοντέλο είναι λάτρης του Pilates και γυμνάζεται κάθε δεύτερη μέρα όταν βρίσκεται στο σπίτι της, στη Νέα Υόρκη. «Έχω έναν σκληρό προπονητή που είναι εξαιρετικός στο να με ενθαρρύνει να κάνω τα σκληρά πράγματα. Προσπαθώ να ωθήσω τον εαυτό μου στα άκρα και αρκετά συχνά φτάνω στο σημείο να σκέφτομαι, «Θεέ μου, δεν θέλω να επιστρέψω ποτέ ξανά εδώ».

«Αστειεύομαι ότι δεν απολαμβάνω πάντα τις προπονήσεις μου… όταν τελειώνουν! Αλλά πάντα επιστρέφω. Δεν έχει να κάνει καν με την εμφάνιση, έχει να κάνει με το πώς με κάνει να νιώθω. προκαλώντας το μυαλό και το σώμα μου. Υποθέτω ότι μου αρέσει μια πρόκληση».

Επισημαίνει ότι οι εμφανίσεις της με υψηλή λάμψη στις Κάννες δεν είναι το πώς ντύνεται στις διακοπές της. «Εκτός υπηρεσίας, είμαι πάντα περιστασιακός. Μου αρέσει να νιώθω άνετα να περνάω τη μέρα μου, είτε κάνω παραλαβές από το σχολείο, είτε συναντήσεις εργασίας είτε πράγματα για γονείς».

«Φόρεσα ακόμη και φούτερ στο afterparty του Met Gala. Όταν είπα στους ανθρώπους ότι η δεύτερη μου εμφάνιση για εκείνη την εκδήλωση ήταν ένα φούτερ και ένα μπλουζάκι, οι άνθρωποι νόμιζαν ότι αστειεύομαι, αλλά δεν το έκανα! Δεν υπήρχε περίπτωση να κάνω πάρτι και να διασκεδάσω με ένα κορσέ. Ήθελα να νιώθω άνετα και να νιώθω σαν τον εαυτό μου».

«Νομίζω ότι μπορείς να φοράς αθλητική φόρμα και να είσαι κομψή και αριστοκρατική. Το κόκκινο χαλί των Καννών ήταν το αντίθετο της καθημερινότητάς μου. Και αυτός είναι ο λόγος που το απολαμβάνω τόσο πολύ».