To Porrima είναι ένα «πράσινο» πλοίο, που επικεντρώνεται στην περιβαλλοντική έρευνα και στοχεύει να αποδείξει ότι η βιώσιμη τεχνολογία μπορεί να φέρει την επανάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι μεταφορές με πλοία αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Διαταράσσουν τα θαλάσσια οικοσυστήματα, συμβάλλουν στην οξίνιση των ωκεανών και ευθύνονται για εκπομπές CO2, που ξεπερνούν αυτές των αερομεταφορέων. Ένα πλοίο που κινείται με ηλιακή ενέργεια σίγουρα θα είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Το Porrima απέπλευσε με μικρό πλήρωμα από την Οσάκα στις 18 Δεκεμβρίου και αναμένεται να κάνει στάσεις σε πέντε ηπείρους. Το ταξίδι του θα διαρκέσει τρία χρόνια και τελικός σταθμός είναι η Ιαπωνία, για την Παγκόσμια Έκθεση το 2025.

Στο πλοίο συμπεριλαμβάνονται πολλές καινοτομίες. Κάτω από το κατάστρωμα μπορούν να καλλιεργηθούν βρώσιμα φύκια και μανιτάρια. Επίσης τα δίχτυα που χρησιμοποιούν, εμποδίζουν την υπεραλίευση, διαχωρίζοντας τα ψάρια κατά βάρος και στη συνέχεια απελευθερώνοντας τα αναπαραγωγικά θηλυκά, τα οποία είναι συνήθως βαρύτερα λόγω των αυγών τους. Πρόκειται να τοποθετηθεί ένα φίλτρο που απομονώνει και συγκεντρώνει νανοπλαστικά από το θαλασσινό νερό, μετατρέποντάς τα σε καύσιμο υδρογόνου.

Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του Porrima

Οι εσωτερικοί χώροι των δύο βασικών δωματίων του Porrima, της VIP σουίτας και της κύριας αίθουσας, είναι εμπνευσμένοι από τις ρωσικές κούκλες «matryoshka», από τα ιαπωνικά «origami» και τα ελβετικά Army knives. Οι κούκλες ενέπνευσαν τους χώρους αποθήκευσης, δίνοντας «έξυπνες λύσεις». Τα origami έδωσαν ιδέες για τα ράφια, καθιστικά και τραπέζια που μπορούν να διπλωθούν κρυφά σε τοίχους σαν συρτάρια.

Ακόμα, η προσαρμοστικότητα του ελβετικού army knife αντανακλάται στην κεντρική αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, που γίνεται αίθουσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη ή τραπεζαρία. Ο Gunter Pauli δημιούργησε το σχέδιό με βάση την ιδέα του Michelangelo Pistoletto για τον «Τρίτο Παράδεισο», όπου αναφέρει την ισορροπημένη σύγκλιση φύσης και τεχνολογίας. Είπε στο CNN, ότι πιστεύει πως το πλοίο προσφέρει «τη δυνατότητα» να κάνει το concept του πραγματικότητα, ενώ μεταφέρει ένα δυνατό περιβαλλοντολογικό μήνυμα.

Η κινητήρια δύναμη πίσω από το Porrima είναι το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στις κοινότητες που επηρεάζονται από την επιλογή μη βιώσιμων πρακτικών. «Δεν μπορούμε απλώς να βελτιώσουμε αυτά που ήδη υπάρχουν. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη συνείδηση ​​και τη δημιουργικότητά σας για να φανταστείτε το επόμενο βήμα. Έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω να δημιουργώ έργα που θεωρούνταν ακατόρθωτα» αναφέρει.

Ελπίζει να κάνει την αλλαγή και να εμπνεύσει, καθώς κατά την διάρκεια του ταξιδιού θα πραγματοποιούνται μαθήματα. Ένα μέρος της τεχνολογίας του πλοίου αναμένεται να διαδοθεί μέσω του ναυτιλιακού τομέα. Για παράδειγμα, μέχρι το 2024, είπε ότι τα νανοπλαστικά του φίλτρα πρόκειται να εγκατασταθούν σε χίλια πλοία στη Μεσόγειο Θάλασσα. Το Μαρόκο σχεδιάζει να αγοράσει μέχρι το 2025, μια σειρά πλοίων εξοπλισμένων με την τεχνολογία ψαρέματος με φυσαλίδες, για να λυθεί το πρόβλημα της υπεραλίευσης.

Photo: MS Porrima’s Blue Odyssey – facebook

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Γιατί τα μπουκάλια μπύρας έχουν συνήθως καφέ και σκούρο γυαλί

Ευρωπαϊκή Ένωση: Σχέδιο 5 βημάτων για πιο «πράσινες» γραμμές παραγωγής – Πώς σχετίζεται με τη Ρωσία

Πώς ο πόλεμος στην Ουκρανία επιταχύνει την κλιματική κρίση;