Έχουν περάσει τρία χρόνια από το ξέσπασμα της υγειονομικής πανδημίας (Covid-19) σε όλο τον κόσμο, η οποία επηρέασε όλες τις εμπορικές δραστηριότητες πολλών παραγωγικών κλάδων, όπως και αυτόν της μοτοσικλέτας.

Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον προστέθηκαν, η έλλειψη ημιαγωγών που παρατηρείται τον τελευταίο χρόνο στην αγορά (επηρεάζοντας κυρίως τον χώρο του αυτοκινήτου), ο πόλεμος που ξέσπασε (και διαρκεί ακόμα) στην Ουκρανία και οι εκρηκτικές αυξήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα καύσιμα και το ρεύμα. Μέσα λοιπόν σε αυτό το περίεργο μακρο-περιβάλλον, η ελληνική αγορά μοτοσικλέτας κατάφερε να πραγματοποιήσει αξιολογότατες πωλήσεις, φτάνοντας τις 55.691 μονάδες (αύξηση +24,85% σε σχέση με το 2021). Τέτοια νούμερα είχαμε να δούμε από το 2003 όταν είχαν ταξινομηθεί 56.069 δίκυκλα.

Πώς έκλεισε η αγορά το 2022

Πρωταθλήτρια πωλήσεων για άλλη μια χρονιά αναδείχτηκε η SYM με 13904 πωλήσεις (και μερίδιο αγοράς 24,97%), ενώ στην 2η θέση βρέθηκε η Honda με 10.846 πωλήσεις (και μερίδιο αγοράς 19,48%). Οι συγκεκριμένες εταιρείες ήταν και οι μόνες που πραγματοποίησαν πενταψήφιες πωλήσεις για το 2022. Στην 3η θέση βρέθηκε η Piaggio με 7.184 πωλήσεις (και μερίδιο αγοράς 12,90%), στην 4η θέση η Daytona με 6.174 πωλήσεις (και μερίδιο αγοράς 11,09%) ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Yamaha με 5.057 πωλήσεις και μερίδιο 9,08%. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι οι πρώτες 5 εταιρείες κατέχουν το 77,5% του συνολικού μεριδίου της αγοράς.

Από εκεί και κάτω η Kymco βρέθηκε στην 6η θέση με 2.027 πωλήσεις, η CF Moto στην 7η θέση με 1.821 πωλήσεις (έχοντας να δείξει μια εκπληκτική αύξηση +154,69% των πωλήσεων της σε σχέση με το 2021), ενώ στην 8η θέση βρέθηκε η Vespa με 12.12 πωλήσεις. Την πρώτη δεκάδα, κλείνουν η BMW με 889 πωλήσεις και η Aprilia με 628 πωλήσεις.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία στο 4troxoi.gr