Όλα έγιναν… λάθος στην υπόθεση του αδικοχαμένου 36χρονου και της -ουσιαστικά- δολοφονίας του κατά την αναχώρηση του πλοίου Blue Horizon, το βράδυ της περασμένης Τρίτης (5/9) από το λιμάνι του Πειραιά. Από τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon, τους επικεφαλής του πλοίου, το Λιμενικό.

Η πολύκροτη υπόθεση έχει φέρει στην επιφάνεια μία σειρά από παρατηρήσεις οι οποίες αναμφίβολα έρχονται να περιγράψουν με τον πλέον γλαφυρό τρόπο όλα όσα αποτέλεσαν την αιτία για να χαθεί τόσο άδικα ένας συνάνθρωπός μας.

Αυτές τις παρατηρήσεις καταγράφει ο αστυνομικός συντάκτης των «Νέων» και του «Βήματος», Βασίλης Λαμπρόπουλος, ο οποίος μέσω δημοσιεύματος στο in.gr καταγράφει όλα όσα έγιναν «στραβά» χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως «εγκληματικές ενέργειες» τα όσα προηγήθηκαν και οδήγησαν εν τέλει στον θάνατο του 36χρονου, κατά την αναχώρηση του Blue Horizon.

Ως πρώτο σφάλμα στο δημοσίευμα περιγράφεται η παράτυπη λύση των κάβων χωρίς το κλείσιμο του καταπέλτη του Blue Horizon:

«Πρώτον: Το πλοίο έλυσε τους κάβους, χωρίς να έχει σηκώσει τον καταπέλτη του φέρι μποτ –σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του απόπλου- προκειμένου να κερδίσει χρόνο 2-3 λεπτών στο δρομολόγιο κι από «βιασύνη» του πλοιάρχου. Ο καβοδέτης μάλιστα εικονίζεται πάνω στο δίτροχό του την ώρα του «επεισοδίου» δείγμα ότι οι κάβοι είχαν λυθεί πρόωρα.

Έτσι ο ύπαρχος του πλοίου απαγόρευσε την είσοδο του 36χρονου στο πλοίο με την επίκληση του σχετικού κανονισμού ότι οι κάβοι είχαν λυθεί (σ.σ. κι έτσι δεν επιτρέπεται η επιβίβαση) όμως η μπουκαπόρτα δεν έπρεπε να ήταν ανοικτή ώστε να επιχειρήσει ν’ ανέβει εκεί ο άτυχος 36χρονος και να προκληθεί ακολούθως ο θάνατος του».

Καμία επικοινωνία μεταξύ πληρώματος και καπετάνιου του Blue Horizon

Στη συνέχεια του δημοσιεύματος δίνεται έμφαση στην απουσία λιμενικού όπως και στην απουσία επικοινωνίας μεταξύ των αξιωματικών του Blue Horizon

«Δεύτερον: Παρ’ ότι το πλοίο δεν είχε αναχωρήσει, δεν υπήρχε στο σημείο λιμενικός, ως όφειλε που θα μπορούσε να παρέμβει στο συμβάν.

Τρίτον: Ο ύπαρχος άρχισε να σπρώχνει τον νεαρό, χωρίς να έχει κανένα σχετικό δικαίωμα (σ.σ. με μια λογική αυτοδικίας) κι ενώ θα έπρεπε να ζητήσει την συνδρομή των άφαντων λιμενικών.

Τέταρτον: Ο ύπαρχος δεν ενημέρωσε μέσω του ασυρμάτου τον πλοίαρχο για την απόπειρα επιβίβασης του 36χρονου, επιχειρώντας να τον απωθήσει προς την αποβάθρα, συνεκτιμώντας ή αδιαφορώντας ότι ήδη ο καπετάνιος άρχισε ήδη την διαδικασία αναχώρησης. Με τον άτυχο 36χρονο να βρίσκεται στο κενό και να πνίγεται».

Ευθύνες όμως επιρρίπτονται και στον καπετάνιο του Blue Horizon, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα:

«Πέμπτον: Ο καπετάνιος δεν είδε ή αδιαφόρησε για την εικόνα από τις κάμερες που καλύπτουν τον καταπέλτη του πλοίου, ώστε να δει ότι στην άκρη του ήταν ο 36χρονος που επιχειρούσε να μπει στο πλοίο.

Έκτον: Ο ύπαρχος είναι απολύτως σαφές ότι βλέπει τον 36χρονο να πέφτει στην θάλασσα, όμως δεν αποφασίζεται σε συνεννόηση με τον καπετάνιο να σταματήσουν το πλοίο, ώστε και τα ταραγμένα νερά από τις μηχανές του να μην «ρουφήξουν» τον άτυχο 36χρονο.

Αυτό δεν γίνεται ούτε στην αρχική φάση, ούτε αργότερα με το πλοίο να πραγματοποιεί ταξίδι 44 λεπτών μέχρι έως ότου ειδοποιηθεί να επιστρέψει. Με μέλη του πληρώματος να λειτουργούν με μία λογική εγκληματικής συγκάλυψης του συμβάντος».

Σοκαριστική αδιαφορία

Αυτό όμως που είναι πιο σοκαριστικό ως παρατήρηση, όπως προκύπτει από το δημοσίευμα είναι πως φαινομενικά, το πλήρωμα του Blue Horizon αδιαφόρησε πλήρως και δεν έριξε στη θάλασσα έστω κάποιο σωσίβιο:

«Έβδομον: Το πλήρωμα του πλοίου δεν εφαρμόζει τον κανονισμό για υποβοήθηση ανθρώπων που βρίσκονται στην θάλασσα είτε σε ανοικτό πέλαγος είτε κι ασφαλώς στις χθεσινές συνθήκες, προκειμένου να του πετάξουν σωσίβια, να καλέσουν βοήθεια κλπ.

Όγδοον: Αγνόησαν τις σχετικές αναφορές των επιβατών σαν να μην συνέβη τίποτα και προχώρησαν σε παραπλανητική αναφορά από τα μεγάφωνα του πλοίου.

Ένατον: Ο καπετάνιος έδωσε αλλοιωμένα δεδομένα του συμβάντος και στο επιχειρησιακό κέντρο περί ατυχήματος. Με την αλήθεια να αποκαλύπτεται από το βίντεο.

Δέκατον: Η απουσία λιμενικών από το σημείο ουσιαστικά εξαϋλώνει και την κάθε πιθανότητα να βοηθηθεί ο άτυχος 36χρονος».