Σε μια ανάρτηση της η Έλενα Ακρίτα χθες, επιχείρησε να κάνει ένα πολιτικό σχόλιο, έχοντας ως συμβολικό παράδειγμα τον τρόπο που σχολιάστηκε το ντύσιμο ενός αριστερού μουσικού σε σχέση με το ντύσιμο μιας δεξιάς πολιτικού. Το σχόλιο της ήταν ξεκάθαρα πολιτικό και αυτό που ήθελε να εννοήσει είναι πως τα μίντια αφιέρωσαν ώρες για τις σαγιονάρες του μουσικού στη δεξίωση του Προεδρικού Μεγάρου, αλλά δεν είπαν τίποτα για το ντύσιμο της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου.

Άσχετα με το αν συμφωνεί κανείς ή όχι με την τοποθέτηση της κ. Ακρίτα, άσχετα με το αν συμπαθεί την ίδια ή τα γραφόμενα της, δε μπορεί παρά να συμφωνήσει πως ήταν ένα πολιτικό σχόλιο. Κι όμως, στα μάτια κάποιων επικίνδυνων και «υπέροχων», αυτό το σχόλιο της ήταν επίθεση προς μια γυναίκα και σεξισμός. Και πλήθος κόσμου έπεσε να την φάει κάτω από σχετική καταγγελτική ανάρτηση σε σελίδα στο Instagram που υπερασπίζεται τις γυναίκες.

Σύμφωνα με αυτή την ανάρτηση ισχύουν τρία πράγματα; 1) μια γυναίκα απαγορεύεται να έχει γούστο κι αισθητική και είναι υποχρεωμένη να της αρέσουν όλα τα στυλ, όλα τα ρούχα, 2) αν κάνεις κάποιο σχόλιο για το ρούχο του άλλου, σημαίνει ότι τον κρίνεις συνολικά ως άνθρωπο, 3) αν μια γυναίκα κρίνει μια άλλη γυναίκα είναι επίθεση και κατάλοιπο πατριαρχίας, αλλά αν όλα τα μίντια κρίνουν έναν άντρα για το ντύσιμό του, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να αναμειχθούμε και να τον υπερασπιστούμε και 4) μια γυναίκα απαγορεύεται να κρίνει μια άλλη γυναίκα, αλλά μπορεί να κρίνει για το ντύσιμο του έναν άντρα γιατί «οι άντρες είστε σεξιστικά γουρούνια».

Σόρι κιόλας, αλλά το να πεις αν ένα στυλ σου αρέσει ή όχι, δεν είναι ούτε bullying ούτε σεξισμός. Ούτε και τίποτα. Είναι απλά αισθητική. Δεν αρέσουν όλα σε όλους, δεν αρέσουμε όλοι σε όλους και είναι οκ, είναι το απολύτως νορμάλ.

Δηλαδή αν πάρω σοβαρά υπ΄όψιν τα όσα υποστηρίζει η επίμαχη αυτή ανάρτηση για την Ακρίτα, τότε όσες κοπέλες με έχουν απορρίψει ερωτικά, είναι σεξίστριες και με κρίνουν για την εμφάνιση μου κι αφού δεν τους αρέσω, με μειώνουν ως άνθρωπο για τα εξωτερικά μου χαρακτηριστικά. Αντιλαμβάνεστε πόσο μπούρδα είναι αυτό ε;

Ο σεξισμός δεν έχει φύλο, είναι από παντού προς παντού

Αφήνοντας στην άκρη την ξεκάθαρη και επιτηδευμένη διαστρέβλωση της τοποθέτησης της κ. Ακρίτα που έγινε από τη συγκεκριμένη σελίδα για να εξυπηρετήσει μια ατζέντα, υπάρχει ένα ζήτημα που κανείς δεν το αντιλαμβάνεται και αποτελεί μια προέκταση του σεξισμού.

Αρχικά, να ξεκαθαριστεί πως όταν μιλάμε για έναν σχολιασμό του στυλ κάποιου, δε μιλάμε για την υποτίμηση και την μετάφραση του στυλ ως στοιχείο χαρακτήρα, άρα στην απόρριψη ενός ανθρώπου επειδή αποφάσισε να φορέσει πορτοκαλί με μπλε και κόκκινο. Δε βρίσκω κάτι κακό να πεις σε κάποιον που συζητάτε, ότι το στυλ του δεν είναι της δικής σου αισθητικής.

Αλλού όμως θέλω να εστιάσω. Στο συμπέρασμα Νο3 που αναφέρθηκε πιο πάνω, βάσει της συγκεκριμένης ανάρτησης. Η συγκεκριμένη σελίδα δεν ένιωσε την ανάγκη να υπερασπιστεί τον μουσικό της ΕΡΤ που επικρίθηκε σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την κ. Ασημακοπούλου για το ντύσιμό του.

Και κάνω το ερώτημα: όταν το κίνητρο σου να υπερασπιστείς έναν άνθρωπο, καθορίζεται από το φύλο του, αυτό δεν είναι σεξισμός; Όταν διαχωρίζεις τους ανθρώπους ανάλογα με το αν έχουν πέος ή αιδοίο, τι ακριβώς είναι; Όταν η φωνή σου υπάρχει μόνο για γυναίκες που τις καταπιέζουν άντρες, αλλά ποτέ για άντρες που καταπιέζονται από άντρες ή για άντρες που καταπιέζονται από γυναίκες (ναι, σαφώς και είναι ένα μικρό ποσοστό, αλλά δε σημαίνει πως δεν υπάρχει…), τότε τι ακριβώς θεωρείς ότι είσαι;

Εμένα μου κάνει η συνθήκη για αυτό ακριβώς που στηλιτεύεις: σεξισμός.

Ξέρετε τι το σοκαριστικό έχω να προτείνω; Να μιλάμε για ανθρώπους. Όχι για γυναίκες, άντρες, γκέι, non-binary κτλ. Ναι, τα βιώματα του φύλου διαμορφώνουν συναισθήματα και στοιχεία του χαρακτήρα, αλλά δεν είναι και δε θα έπρεπε να είναι αιτία για να απορρίψεις ή να αποδεχτείς κάποιον.

Λέω λοιπόν, με το φτωχό, πατριαρχικό μου μυαλό, πως θα έπρεπε να πολεμάμε άσχημες συμπεριφορές και φαινόμενα, χωρίς να μας απασχολεί αν το θύμα είναι γυναίκα ή άντρας. Να μας απασχολεί μόνο που υπάρχει θύμα και που υπάρχει και θύτης. Τόσο απλά.

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

Η σαγιονάρα και η σημασία της αμφίεσης

Ένα μοντέλο τρώει bullying γιατί είναι «πετσί και κόκαλο» και καμία δε μιλάει όπως με τη Μπάρκα

Έλενα Κρεμλίδου: Το παράνομα leaked βίντεο με το οποίο τη συνδέεουν και τα αυτονόητα που ακόμα δεν είναι αυτονόητα