Είναι ένας απαράβατος κανόνας στο μάρκετινγκ ότι φροντίζεις πάντοτε για την εικόνα σου. Οι σερβιτόροι και οι ντελιβεράδες είναι, καλώς ή κακώς, η εικόνα κάθε μαγαζιού. Δεν είναι οι μάγειρες, δεν είναι οι ιδιοκτήτες, είναι αυτοί που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη.

Στην Ελλάδα, ειδικά σε μαγαζιά που δεν είναι εστιατόρια, αλλά έχουν τη λογική της ταβέρνας, του μεζεδοπωλείου ή είναι σουβλατζίδικα κτλ., δεν έχουν δώσει οι ιδιοκτήτες μεγάλη βάση στην εικόνα που φτάνει στα μάτια του υποψήφιου πελάτη.

Όσο η χώρα εξελίσσεται σε επίπεδο εστίασης και αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της, την κουλτούρα της, τις γνώσεις της, τόσο θα πρέπει και οι σερβιτόροι και ντελιβεράδες να ακολουθούν τους κανόνες της δουλειάς για να μπορούν να είναι και οι ίδιοι απαραίτητοι στο μαγαζί που δουλεύουν, αλλά και για να συμβάλλουν στην καλή εικόνα της επιχείρησης. Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που δείχνουν να τους αγνοούν οι περισσότεροι στην μη εστιατορική εστίαση. Κι είναι κυρίως δουλειά του ιδιοκτήτη να θέσει τις κατευθύνσεις. Σε έναν κακό ντελιβερά αποτυπώνεται ένας άσχετος ιδιοκτήτης.

Φυσικά, το ότι δεν ισχύουν, δεν αφορά μόνο τους ίδιους, αφορά και τη γενικότερη κατάσταση στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων, όπου ιδιοκτήτες δεν παρέχουν τα απαραίτητα στους ντελιβεράδες ή τους σερβιτόρους, όπως μια στολή εργασίας για παράδειγμα ή να πληρώνουν τις βενζίνες τους. Τα κάτωθι αφορούν σε έναν ιδανικό κόσμο όπου η εργοδοσία κάνει όσα της αναλογούν.

Αυτοί είναι οι 4 κανόνες για ντελιβεράδες και σερβιτόρους

Η εμφάνιση παίζει ρόλο και είναι απαιτητέα

Δεν εννοούμε ότι ο άλλος πρέπει να είναι ντυμένος στην τρίχα, να φοράει τα καλά του ή κάτι τέτοιο. Αλλά πρέπει η εμφάνισή του να δίνει στον πελάτη την εικόνα πως έχει να κάνει με ένα καθαρό μαγαζί, με ένα μαγαζί που φροντίζει την λεπτομέρεια. Οι σερβιτόροι και οι ντελιβεράδες πρέπει να είναι καθαροί, πρέπει να φροντίζουν τα ρούχα τους, πρέπει να κατανοούν πως η εικόνα τους ταυτίζεται με του μαγαζιού που δουλεύουν.

Ο τρόπος που στέκονται

Μπορεί να φαίνεται παράξενο, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο της εικόνας. Αν περάσεις έξω από ένα μαγαζί και δεις μαζεμένους τους ντελιβεράδες, να έχουν ξαπλώσει πάνω στη μηχανή ή να έχουν κάτσει σε καρέκλες και να έχουν απλώσει τα πόδια τους πάνω στο τραπέζι, θα έχεις δεύτερες σκέψεις για το αν θα πάρεις ποτέ από αυτό το μαγαζί. Ακόμα κι αν σου αρέσει το φαγητό, δε θα θες τέτοιοι τύποι να σου παραδώσουν την παραγγελία σου στο σπίτι σου.

Ο τρόπος που μιλάνε

Ακόμα πιο σημαντικό αυτό εδώ. Δεν είναι τόσο το να είναι ευγενείς κτλ. Το ζήτημα είναι να κατανοούν που βρίσκεται το όριο και να μην γίνονται φορτικοί στον πελάτη. Όταν δε πρόκειται για γυναίκα στην οποία έχουν πάει να παραδώσουν παραγγελία, να μην γίνονται αδιάκριτοι και να περιμένουν πρώτα από εκείνη αν θα πει κάτι πέραν των τυπικών για να ανταποκριθούν. Και πάλι όμως, πρέπει να είναι φειδωλοι. Ευχάριστοι, επικοινωνιακοί, αλλά διακριτικοί.

Να γνωρίζουν άρτια το μενού

Το «μισό λεπτό να κοιτάξω» θα έπρεπε να είναι αιτία για πρόστιμο. Ή να δικαιολογεί το να μην αφήσεις πουρμπουάρ. Οι σερβιτόροι κυρίως, αλλά και οι ντελιβεράδες, θα πρέπει να γνωρίζουν τι προϊόντα προσφέρει το μαγαζί που δουλεύουν, τόσο για να τα προτείνουν όσο και για να μπορούν να διορθώσουν κάποια λανθασμένη παραγγελία.