Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλλει και στο χώρο της τέχνης, με αποτέλεσμα οι διχογνωμίες και τα κωλύματα που αφορούν τα πνευματικά δικαιώματα να αυξάνουν και στον κλάδο αυτό, ιδίως μετά την απόφαση ότι μια βραβευμένη εικόνα δεν μπορούσε να προστατεύεται επειδή δεν δημιουργήθηκε από ανθρώπους.

Η απόφαση, που εκδόθηκε από την επιτροπή αναθεώρησης του γραφείου πνευματικών δικαιωμάτων των ΗΠΑ, διαπίστωσε ότι το Théâtre d’Opéra Spatial, μια εικόνα δημιουργημένη από AI που κέρδισε την πρώτη θέση στον ετήσιο διαγωνισμό τέχνης του Κολοράντο του 2022, δεν ήταν δυνατό να επιλεχθεί επειδή η προστασία πνευματικών δικαιωμάτων «αποκλείει έργα που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη».

Ο καλλιτέχνης Jason Allen ισχυρίστηκε ότι η χρήση της διαδικτυακής πλατφόρμας AI- Midjourney του επέτρεψε να διεκδικήσει την πατρότητα της εικόνας επειδή «έκανε μια σειρά ενεργειών, προσάρμοσε τη σκηνή, επέλεξε μέρη για εστίαση και υπαγόρευσε τον τόνο της εικόνας».

Αλλά το συμβούλιο αποφάσισε ότι «αν όλα τα παραδοσιακά στοιχεία συγγραφής ενός έργου παράγονται από μια μηχανή, το έργο στερείται ανθρώπινης εξουσίας και το Γραφείο δεν θα το καταχωρίσει».

Τα δικαστήρια αναφέρονται πλέον συχνά στις απαιτήσεις της ανθρώπινης συγγραφής βάσει της νομοθεσίας περί πνευματικών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της απόρριψης της αξίωσης πνευματικής ιδιοκτησίας της Kristina Kashtanova για το Zarya of the Dawn, ένα βιβλίο ««που έχει συγγραφεί» από μη ανθρώπινα πνευματικά όντα». Αυτή η απόφαση σημείωσε ότι «δεν είναι δημιουργήματα θεϊκών όντων» τα πνευματικά δικαιώματα έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν.

Η νομολογία για το θέμα περιλαμβάνει επίσης τώρα την απόρριψη αγωγής πνευματικών δικαιωμάτων που ασκήθηκε για λογαριασμό ενός πιθήκου που βγάζει selfie. Αλλά στην υπόθεση Thaler, ο δικαστής Beryl Howell αναγνώρισε ότι η ανθρωπότητα «προσεγγίζει νέα σύνορα στα πνευματικά δικαιώματα», όπου οι καλλιτέχνες θα χρησιμοποιούν την AI ως εργαλείο για τη δημιουργία νέων έργων.

«Οι κριτές δεν καταλαβαίνουν την τέχνη ή έχουν μια παλιομοδίτικη ιδέα για μια πολύ συγκεκριμένη ικανότητα που είναι σε θέση να αναπαράγει ένα πολύ συγκεκριμένο όραμα του κόσμου με το χέρι», είπε ο Νεοϋορκέζος καλλιτέχνης-κριτικός Walter Robinson. που χρησιμοποιεί το Midjourney, είπε, «για πλάκα».


«Προφανώς, η χρήση οποιουδήποτε είδους εργαλείου, είτε πρόκειται για πινέλο είτε για πρόγραμμα υπολογιστή, είναι όλα δημιουργικά και όλα κατευθύνονται από έναν ανθρώπινο παράγοντα», πρόσθεσε ο Robinson.

«Όταν εισάγω ιδέες στο Midjourney και τις ξαναεισάγω μέχρι να πάρω αυτό που θέλω, είναι αλήθεια ότι δεν σχεδιάζω, αλλά δημιουργώ μια εικόνα χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο».

Μια ανάλυση μιας σχετικής περιοχής – NFT, ή μη ανταλλάξιμα tokens – σύμφωνα με τον ιστότοπο dappGambl, διαπίστωσε ότι το 95% των περισσότερων από 73.000 που μελετήθηκαν δεν έχουν πλέον «καμία πρακτική χρήση ή αξία», δύο χρόνια αφότου η αγορά κορυφώθηκε στα 22 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή Φωτογραφίας: Twitter