Για τη σφοδρότητα της κακοκαιρίας Daniel, τις καταστροφές που προκάλεσαν οι φονικές πλημμύρες και τα αντιπλημμυρικά έργα μίλησε ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας.

Ο καθηγητής εξήγησε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN ότι υπήρχαν σημεία στα οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις, κυρίως σε οδικά δίκτυα.

«Μετά τον Ιανό δρομολογήθηκαν έργα τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές», είπε.

Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία «Ιανός». «Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο», ανέφερε.

Σημείωσε επίσης ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν ήταν δυνατό να γίνουν έργα που θα μπορούσαν να σταματήσουν την καταστροφή από τις πλημμύρες.

«Θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια. Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός σε αυτό. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει (σ.σ. να γνωρίζουμε) τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτός μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας», σημείωσε.

Για την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την ασφάλεια, ο Ευθύμιος Λέκκας είπε: «πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός που δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου. Είναι επί τάπητος η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών, πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα».