Σε μια πολύ σημαντική καταγγελία προέβη ο Αλέξης Κούγιας, λέγοντας πως έχει την πληροφορία ότι στη βάρδια την ώρα του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη υπήρχαν δύο σταθμάρχες. Μάλιστα, και ο άλλος σταθμάρχης θα έπρεπε να είναι εκεί όταν θα άλλαζαν τα κλειδιά. «Αυτός έφυγε 22:00 η ώρα για το σπίτι του», είπε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος.

Σε ερώτηση για το αν θα βρεθεί και ο δεύτερος σταθμάρχης στη θέση του κατηγορούμενου, ο Αλέξης Κούγιας απάντησε ότι «δεν θέλω να προβλέψω, καθώς σέβομαι το τεκμήριο της αθωότητας». Ο δικηγόρος σημείωσε, στη συνέχεια, μιλώντας στο Mega, ότι «τώρα παραδίδονται πιστοποιητικά θανάτου», αυτό είναι σημαντικό καθώς χωρίς πιστοποιητικό δεν μπορεί κάποιος να βρεθεί στην υπόθεση ως διάδικος.

Η απάντηση του πρώην δ/ντή Ασφάλεια ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ύστερα από αυτές τις σοβαρές καταγγελίες, ο πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς, έλεγξε τις πληροφορίες. Μιλώντας στην ΕΡΤ δήλωσε: «Χθες ο κύριος Κούγιας μετέφερε μία πληροφορία στο Μega. Εγώ την έλεγξα την πληροφορία και εκείνο που αποδεικνύεται είναι ότι η απογευματινή βάρδια ήταν με δύο σταθμάρχες, οι οποίοι δούλευαν από τις 14: 00 μέχρι τις 23:00. Τώρα η επιτροπή θα ψάξει να δει γιατί αυτοί δεν ήταν μέχρι τις 23:00 να περιμένουν να φύγει -αφού ο άλλος ήταν άπειρος- και το Intercity 62. Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα και ένα μεγάλο ερώτημα είναι γιατί να μην είχαμε στην απογευματινή βάρδια τον εν λόγω σταθμάρχη που ήταν άπειρος και στη νυχτερινή να είχαμε τον έμπειρο;».

«Από τα τέλη του ’20 δεν μπαίνω σε τρένο»

«Ο εν λόγω σταθμάρχης έχει δώσει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ – ο οποίος συμπληρώνει τον γραφικό πίνακα που συμπληρώνουν τα τρένα, τις διασταυρώσεις, τις καθυστερήσεις κλπ- ότι φεύγει από την άνοδο, ότι φεύγει κανονικά. Αυτό είναι σημειωμένο στην Καρόλου[…] Τώρα βγήκε ότι ο μηχανοδηγός του είπε είμαι στην κάθοδο, “είμαι καλά;” και δεν έπαιρνε απάντηση και κακώς συνέχιζε. Θα έπρεπε ακαριαία να είχε πεδήσει την αμαξοστοιχία και να είχε ειδοποιήσει και να φώναζε από τα ραδιοτηλέφωνα και το κατερχόμενο τρένο για να τον ακούσουν οι μηχανοδηγοί» τόνισε ακόμα ο κ. Ρετσινάς.

Ο κ. Ρετσινάς εξέφρασε στην ΕΡΤ τη άποψη ότι αν εξακολουθούσε να υπάρχει το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, «δεν υπήρχε περίπτωση να μην προλάβουμε λάθος σταθμάρχη».

«Θεώρησε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι το θέμα της ασφάλειας -πολύ κακώς για μένα- είναι θέμα του ΟΣΕ αποκλειστικά και των συστημάτων και έβαλε ένα δικό της υποτίθεται σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, όχι της ασφάλειας, το οποίο με GPS στις μηχανές δείχνει πού είναι το τρένο. Αυτό από πλευράς ασφάλειας είναι άχρηστο. Μου δείχνει ότι τώρα στη Θήβα μετά μετακινείται η κουκίδα προς τη Λειβαδιά. Δεν μου δείχνει σε ποια γραμμή πάει το τρένο και αν έρχεται το άλλο κατερχόμενο και πρόκειται να συγκρουστούν. Γιατί αν το έδειχνε αυτό το σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς να σταματήσουν τα τρένα» είπε χαρακτηριστικά.