O Άλφρεντ Χίτσκοκ είχε πει για την Grace Kelly ότι “διαθέτει μία σεξουαλική κομψότητα”. Ίσως, ήταν αυτό που τον γοήτευσε και τον έκανε να γυρίσει μαζί της μερικές από τις καλύτερες του ταινίες. Η αψεγάδιαστη ομορφιά της ερχόταν σε μία αρμονική αντίθεση με την υφέρπουσα ερωτική της επιθυμία όχι μόνο για τους άντρες, αλλά και για την ζωή εν γένει.

Η ιστορία της Γκρέις Κέλι ξεκίνησε στην Φιλαδέλφεια της Πενσυλβανία όπου μεγάλωσε σε μία εύπορη οικογένεια με πατέρα πρώην Ολυμπιονίκη και μετέπειτα αυτοδημιούργητο εκατομμυριούχο και μητέρα καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο  της Πενσιλβανία. Από την παιδική της κιόλας ηλικία, φανταζόταν τον εαυτό της ανάμεσα σε κάμερες και κινηματογραφικά πλατό και η ζωή, όχι μόνο δεν την απογοήτευσε αλλά της εκπλήρωσε όνειρα που ίσως δεν είχε τολμήσει ποτέ να κάνει.

Στα 18 της, η αποτυχία της να μπει στο κολέγιο Μπένινγκτον συνοδεύτηκε από την εισαγωγή της στην Αμερικανική Ακαδημία Δραματικών Τεχνών με τους γονείς της να εναντιώνονται σε αυτή της την απόφαση. Τότε ήταν που ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέλο για να μπορεί να πληρώνει τις σπουδές της. Ωστόσο, η πρώτη πρόταση δεν άργησε να έρθει και έτσι η Γκρέις βρέθηκε στο Μπρόντγουεϊ στο πλευρό του Ρέιμοντ Μάσεϊ στο έργο «Ο Πατέρας». Αμέσως μετά την αποφοίτηση της απέκτησε πρωταγωνιστικό ρόλο στην σειρά «Λιούις Μπέθελ Μέριντεϊ» η επιτυχία της οποίας της χάρισε τον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο στην ταινία «Δεκατέσσερις Ώρες». Μπορεί η συμμετοχή της αυτή να πέρασε σχεδόν απαρατήρητη, όμως έναν χρόνο μετά ο παραγωγός Στάνλεϊ Κρέιμερ, της προσέφερε ένα ρόλο στο πλάι του Γκάρι Κούπερ στην ταινία «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές».

Η συνέχεια που ακολούθησε ήταν γεμάτη με επιτυχημένες στιγμές και καλές συνεργασίες με αποτέλεσμα το 1953 η Κέλι να έχει ήδη προταθεί για Όσκαρ Β΄γυναικείου ρόλου. Τότε ήταν που συνεργάστηκε πρώτη φορά με έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες τον εμβληματικό Άλφρεντ Χίτσκοκ στην ταινία «Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως». Ο ενθουσιασμός του Άγγλου σκηνοθέτη ήταν τόσο μεγάλος που πριν ακόμα ολοκληρωθούν τα γυρίσματα είχε αρχίσει να δουλεύει στο μυαλό του την επόμενη ταινία που θα έκανε μαζί της. Φαίνεται ότι ο «έρωτας» τους σε επαγγελματικό επίπεδο ήταν τόσο δυνατός που κανείς από τους δύο δεν φαινόταν πρόθυμος να απατήσει ακόμα για προτάσεις που ήταν πολύ δελεαστικές όπως η ευκαιρία της Γκρέις να πρωταγωνιστήσει στο πλευρό του Μάρλον Μπράντο στην ταινία του Ηλία Καζάν «Το λιμάνι της αγωνίας».

Το πολυπόθητο αγαλματίδιο έφτασε τελικά στα χέρια της μετά την ερμηνεία της στη «Χωριατοπούλα» ένα έργο για το οποίο η ίδια έλαβε διθυραμβικές κριτικές. 

Την επόμενη κιόλας χρονιά, ακολουθεί «Το Κυνήγι του Κλέφτη» όπου η Γκρέις Κέλυ υποδύεται ένα πλουσιοκόριτσο που σαγηνεύει τον μικροαπατεώνα Κάρι Γκραντ, σε έναν ρόλο που μοιάζει να έχει πολλά κοινά με την πραγματικότητα. Παρατηρώντας το βλέμμα της και τον τρόπο που κινείται αντιλαμβάνεσαι ότι πίσω από την έμφυτη κομψότητα της κρύβεται ένα άτακτο κορίτσι, που θέλει να ζήσει, να ερωτευτεί και να την ερωτευτούν, κυρίως το δεύτερο και μάλιστα πολύ. Όπως είχε δηλώσει: «Ερωτευόμουν συνεχώς και δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι αυτό ήταν λάθος ή κακό». Η ταινία που έκανε διάσημο το ηλιόλουστο Μόντε Κάρλο ήταν προφητική για την μετέπειτα εξέλιξη της ζωής της αφού στο Φεστιβάλ Καννών γνώρισε τον πρίγκιπα Ρενιέ Γ’ του Μονακό, με τον οποίον διατήρησε για μήνες επικοινωνία.

Το 1956 υποδύεται μία πριγκίπισσα στην ταινία «ο Κύκνος» όπου ήταν και η τελευταία φορά που βρέθηκε στην μεγάλη οθόνη. Ο γάμος με τον πρίγκιπα Ρενιέ μπορεί να την έχρισε πραγματική πριγκίπισσα όμως την κράτησε μακριά από οποιοδήποτε άλλο ρόλο. Ως μέλος της Βασιλικής οικογένειας δεν της επιτράπηκε να συμμετάσχει σε καμία άλλη ταινία με αποτέλεσμα να έχει γυρίσει μόλις 11 ταινίες κατά την διάρκεια της ζωής της.

Μετά τον γάμο, ο χρόνος της μοιραζόταν ανάμεσα σε δεξιώσεις και βασιλικές υποχρεώσεις. Ασχολήθηκε έντονα με την φιλανθρωπία και παράλληλα έγινε μητέρα τριών παιδιών τα οποία σε συνεντεύξεις τους έχουν δηλώσει ότι ο πατέρας τους ήταν πιο τρυφερός από εκείνη καθώς και ότι για πολλά χρόνια έβλεπαν ελάχιστα τους γονείς τους.

Από τα πλέον χαρακτηριστικά στοιχεία της, είναι το στιλ της που θα παραμείνει για πάντα σύμβολο της απόλυτης κομψότητας, μία διάφανη θηλυκότητα, αγνή και ταυτόχρονα τολμηρή. Η ιστορικός μόδας Τζουν Γουέρ είπε «Νομίζω ότι η Γκρέις Κέλι ήταν κάποιος που ήρθε την κατάλληλη στιγμή. Αν είχε έρθει στη δεκαετία του ’60 ή στη δεκαετία του ’40, δεν νομίζω ότι θα είχε αποτέλεσμα. Ήταν η τέλεια καλλονή της δεκαετίας του 1950. Παστέλ χρώματα και όμορφα πολυτελή υφάσματα.»

Με τον Ρόμπερτ Λέσει να σημειώνει: «Ήταν ο πιο εξαιρετικός τρόπος για να πετάξεις πάνω σε ένα νέο σύννεφο. Η Σοφία Λόρεν, η Όντρεϊ Χέπμπορν, η Γκρέις ήταν όλες απόλυτα αρχέτυπα ιδιαίτερης ομορφιάς. Είναι το τέλος του αστρικού συστήματος και, κατά τη γνώμη μου, πιο όμορφα από όλα τα αστέρια των προηγούμενων ετών και πιο όμορφα από οτιδήποτε άλλο έκτοτε. Με τις νεότερες γενιές γνωρίζουμε υποσυνείδητα ότι εμπλέκεται τεχνητό. Και δεν πιστεύουμε καλά αυτό που βλέπουμε. Αλλά πιστέψαμε αυτό που είδαμε με τη Γκρέις».

Το τέλος της, αποτέλεσε μία τραγική ειρωνεία της ζωής. Βρισκόταν στο αμάξι, μαζί με την κόρη της Στεφανί όταν έπαθε εγκεφαλικό καθώς οδηγούσε στις στροφές που πριν χρόνια οδηγούσε ανέμελη και ερωτευμένη στο πλευρό του Τζόν Ρόμπι στην ταινία «Το Κυνήγι του Κλέφτη». Η Γκρέις έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να κλείσει τον κύκλο της ζωής της σε ηλικία 52 ετών. Στις 18 Σεπτεμβρίου στον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου στο Μονακό πραγματοποιήθηκε η κηδεία της. Ανάμεσα στο πλήθος, ήταν και οι πρώην συμπρωταγωνιστές της Τζέιμς Στιούαρτ και Κάρι Γκραντ.

Γκρέις Κέλι

Πηγή φωτογραφίας: Shutterstock

Η κόρη της Καρολίνα θυμάται για τη Γκρέις: «Όταν σκέφτομαι τη μητέρα μου, στο μυαλό μου έρχεται μια εικόνα από την εποχή που ήμουν μικρή: μία εκπληκτικά όμορφη γυναίκα, τυλιγμένη σε ένα σύννεφο από άρωμα. Είναι έτοιμη για τη βραδινή της έξοδο και μου δίνει ένα φιλί λέγοντας: «Πρόσεχε μη μου χαλάσεις τα μαλλιά». Η αδελφή της, Στεφανί, συμπληρώνει: «Η στιγμή που μου έλειψε περισσότερο από ποτέ, ήταν όταν ήμουν έγκυος στα παιδιά μου».

Μετά το θάνατο της κυκλοφόρησε πληθώρα φημών αναφορικά με την ερωτική της ζωή με πολλούς να υποστηρίζουν ότι ζούσε έναν συμβατικό, δυστυχισμένο γάμο βουτηγμένο στην απιστία. Εξάλλου, η Γκρέις Κέλι κυκλοφορούσε ακόμα και δημοσίως με άντρες που μετέπειτα της χρέωσαν ως εραστές ενώ το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τον Ρενιέ. Βεβαίως, όλα αυτά τα δημοσιεύματα διαψεύδονται από τα παιδιά τους που υποστηρίζουν ότι είχαν έναν ήρεμο γάμο και μία σχέση αγάπης μέχρι το τέλος.

Διαβάστε ακόμα στο intronews.gr

Ήθη κι Έθιμα: Ξετυλίγοντας τον Μίτο της ελληνικής γης με τον φωτογράφο Μιχάλη Παππά

Milly Alcock: Πώς από τη λάντζα ενός εστιατορίου βρέθηκε στο House of the Dragon

Ο Ινδός που είναι ο 3ος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο – Δεν έχεις ξανά ακούσει το όνομά του