Το πρώτο μισό της τηλεοπτικής σεζόν 2021-2022 έκλεισε άδοξα για δύο ριάλιτι μαγειρικής. Κι ενώ όλα έδειχναν ότι ο κόσμος μπούχτισε από την γκουρμεδίλα, έρχεται το MasterChef 6. Το STAR βγάζει τον άσο από το μανίκι του για ακόμα μια φορά και η τριάδα της επιτυχίας επέστρεψε στις οθόνες μας. Αλλάζουν οι σταθερές αξίες; Δεν αλλάζουν.

Μπορεί να συνεχίζει για έκτη χρονιά, αλλά το κοινό δείχνει ότι δεν το έχει βαρεθεί. Ακόμα και τα trailer είναι προσεγμένα με ένα δομημένο και καλά εκτελεσμένο concept. Πέρα από τα trailer που σε τραβάνε να το δεις – ακόμα και αν δεν το έχεις παρακολουθήσει ποτέ – ήρθε ανανεωμένο. Έγιναν νέες προσθήκες όσον αφορά τη διαδικασία ένταξης στο σπίτι, δημιουργώντας νέο ενδιαφέρον στον τηλεθεατή.

Έχουμε το Golden Pin, με το οποίο μπαίνεις κατευθείαν στο σπίτι. Ο Σωτήρης Κοντιζάς έδωσε ήδη από το πρώτο επεισόδιο το δικό του. Σίγουρα δεν θα περίμενες να το δεις τόσο νωρίς. Μιλάμε λοιπόν για ένα ριάλιτι που σέβεται τον τηλεθεατή, του προσφέρει συνεχώς νέο περιεχόμενο χωρίς να μπαίνει σε λούπα και να επαναλαμβάνει μοτίβα. Δεν επαναπαύεται δηλαδή στην επιτυχία των προηγούμενων ετών.

Η διαφορετική παρουσίαση στα stories του παικτών

Στην πρεμιέρα είδαμε κλασικά και τις προσωπικές ιστορίες των διαγωνιζόμενων. Σε ένα ριάλιτι είναι φυσιολογικό να ασχολούμαστε με το back story του κάθε παίκτη, ωστόσο στο MasterChef δεν προβάλλεται με σκανδαλοθηρικό τρόπο. Δεν είναι και η φύση του αυτή. Μπορεί να δίνουν έμφαση στα προβλήματα και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο καθένας που στέκεται μπροστά από τους κριτές, αλλά η μαγειρική είναι πάντα εκεί.

Επίσης, δεν θίγεται η τιμή και η υπόληψη του παίκτη. Εννοούμε ότι δεν προβάλλεται κανείς σαν τηλεοπτικό προϊόν. Σε καμία σεζόν δεν συνέβη, ακόμα και αν κάποιοι τσακωμοί πήραν διαστάσεις. Στις ιστορίες τους βλέπουμε προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας καθημερινός άνθρωπος. Όλα αυτά παρουσιάζονται από την οπτική πλευρά του διαγωνιζόμενου, ο οποίος ξεφεύγει από τα εξιδανικευμένα πρότυπα. Μπορείς εύκολα να ταυτιστείς με κάποιον.

Κάνεις τους δεν φαίνεται να πηγαίνει για χορηγίες στο Instagram. Ή ακόμα και αν έχει συμβεί αυτό, έμεινε στην πρώτη φάση. Το απέδειξε και η περσινή νικήτρια, η Μαργαρίτα, που κάνει παπάδες, ακόμα και αν το διαφημίζει. Το καστ για αυτό διαφέρει από αυτό των υπόλοιπων ριάλιτι. Οι κριτές τους αντιμετωπίζουν όλους ισάξια, αφήνοντας στην άκρη τα προσωπικά βιώματα και συμπάθειες ενδεχομένως.

Το MasterChef πάντα έχει κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει

Όλα αυτά περιβάλλονται από άπλετο χιούμορ -κάποιες φορές και black humor-. Αυτό του ξεχώρισε και τους έκανε να θεωρούνται την πιο cool τριάδα όλων των εποχών. Οι Σωτήρης Κοντιζάς, Λεωνίδας Κουτσόπουλος και Πάνος Ιωαννίδης φέτος επέστρεψαν δριμύτεροι, καταρρίπτοντας τις φήμες που τους ήθελαν μαλωμένους στα τελευταία της 5ης σεζόν.

Έκαναν ακόμα και live Q&A στο Instagram, απαντώντας σε ερωτήσεις των χρηστών, βάζοντας τους ενεργά στο «παιχνίδι». Νομίζω έχουμε φτάσει σε σημείο να νιώθουμε τόσο οικειότητα μαζί τους, που μπορούμε να τους αποκαλούμε bros.

Όπως ήταν αναμενόμενο εκτοξεύθηκαν τα νούμερα τηλεθέασης, αφήνοντας πίσω το Survivor και το ψευτορομάντζο του. Ο κόσμος πεινάει για κάτι πιο ποιοτικό, πιο fun και πιο ανατρεπτικό. Τρία επίθετα που χαρακτηρίζουν μέχρι στιγμής το MasterChef 6.