Μουδιασμένη είναι η κοινωνία μετά την είδηση των θανάτων των δύο πιλότων του Canadair που επιχειρούσε στη μεγάλη φωτιά στην Κάρυστο, στο χωριό Πλατανιστός.

Με ανακοίνωσή της η Πολεμική Αεροπορία αναφέρει ότι ο 34χρονος Σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης δεν τα κατάφεραν.

«Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών».

Canadair νεκροί πιλότοι

Τα ερωτήματα για την αιφνίδια πτώση του Canadair είναι πολλά, ωστόσο όπως αναφέρει ο Φαίδων Καραιωσηφίδης, αεροναυπηγός – ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, μιλώντας στον ΑΝΤ1, οι απαντήσεις θα δοθούν μέσω του βίντεο που έχει καταγράψει την μοιραία πτώση.

Φαίνεται το πτερύγιο να χτυπάει σε κορυφές δέντρων και είναι ορατό από το βίντεο να αποσπάται ο δεξής πλωτήρας. Ο πλωτήρας είναι ένα μέρος του φτερού το οποίο κρέμεται από κάτω και είναι αυτός ο οποίος στην προσθαλάσσωση δεν επιτρέπει στα φτερά να ακουμπήσουν κάτω, αναφέρει ο Φαίδων Καραιωσηφίδης, αεροναυπηγός – ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων.

canadair

«Σημαντικό το ότι έχουμε το βίντεο»

«Είναι σημαντικό το ότι έχουμε το βίντεο και μπορούμε να δούμε τι συνέβη. Για παράδειγμα τα πηδάλια ελέγχου στη δεξιά ημιπτέρυγα έμειναν ακέραια, μπλόκαραν και δεν υπήρχε πλέον δυνατότητα ελέγχου».

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, το canadair CL-215 ήταν το ένα από τα 11 που είχε η Πολεμική Αεροπορία, αγοράστηκε στην πρώτη παρτίδα του 1975. Οι εμβολοφόροι κινητήρες R2800 μπορεί να είναι ανθεκτικοί στο χρόνο όμως έχουν προβλήματα, όταν δεχθούν θερμό αέρα, σε ακραίες συνθήκες μπορεί ακόμη ο κινητήρας να σβήσει. Όμως μπορεί να πετάξει και με έναν κινητήρα.

Τι μπορεί να έχει συμβεί

Όπως ανέφερε, ο Φαίδων Καραιωσηφίδης στον ρεπόρτερ του ΑΝΤ1, «φαίνεται ότι τη στιγμή που γίνεται η πρόσκρουση, στο δέντρο, και χάνεται ο πλωτήρας από το δεξί ακροπτερύγιο, ξαφνικά κλειδώνουν για κάποιο λόγο τα χειριστήρια από την αριστερή πλευρά και έτσι οι πιλότοι δεν είχαν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Τα χειριστήρια κλείδωσαν».

Υπενθυμίζεται πως το βίντεο έχει αποτυπώσει τα τελευταία δευτερόλεπτα της τραγωδίας, γεγονός που αποτελεί αποδεικτικό υλικό έτσι ώστε οι εμπειρογνώμονες να καταλήξουν στα αίτια της συντριβής.