Από τις πρώτες viral φωτογραφίες της Μάργκοτ Ρόμπι και του Ράιαν Γκόσλινγκ στην παραλία της Βενετίας ως Barbie και Κen, ήταν ξεκάθαρο ότι η νέα ταινία Barbie της Γκρέτα Γκέργουιχ επρόκειτο να προκαλέσει αίσθηση.

Αλλά η Barbie ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες, σπάζοντας τα ρεκόρ εισιτηρίων για την πιο εμπορικά επιτυχημένη ταινία γυναίκας σκηνοθέτη, φέρνοντας περισσότερα από 356 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του πρώτου Σαββατοκύριακου και άλλα 50 εκατομμύρια δολάρια σε εισιτήρια τη Δευτέρα και Τρίτη.

barbie

Έγιναν όλα ροζ όπως ο κόσμος της Barbie

Η παιχνιδοβιομηχανία Mattel, o κολοσσός που κυκλοφόρησε τη διάσημη κούκλα το 1959, είναι συμπαραγωγός του φιλμ και συμβάλλει με μια έξυπνη εκστρατεία μάρκετινγκ στην οποία συμμετέχουν 100 εταιρείες. Σήμα κατατεθέν της το ροζ χρώμα που κοσμεί από παγκάκια σε στάσεις λεωφορείων μέχρι ρούχα σε βιτρίνες καταστημάτων. Ροζ σος σε μπέργκερ της αλυσίδας Burger King, ροζ πουλόβερ και κρεβάτια για κατοικίδια με μοτίβα Barbie αλλά και ρούχα με μονόγραμμα από τον οίκο πολυτελείας Balmain, τα οποία πωλούνται στο Neiman Marcus για χιλιάδες δολάρια.

barbie

«Το Ροζ Κίνημα» με το σωστό μάρκετινγκ

Ο Josh Goldstine, επικεφαλής μάρκετινγκ της Warner Bros, μίλησε στην Guardian για την αντισυμβατική στρατηγική μάρκετινγκ της ταινίας και την άνοδο του Barbenheimer. Σχετικά με τις εκτιμήσεις στις εκδόσεις της κινηματογραφικής βιομηχανίας ότι ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ για την ταινία Barbie ήταν 140 εκατομμύρια δολάρια ή 150 εκατομμύρια δολάρια, ο Josh Goldstine σχολίασε:

«Ο λόγος που ο κόσμος εικάζει τόσο υψηλά νούμερα είναι επειδή η καμπάνια έγινε τόσο πανταχού παρούσα και ήταν παντού, και ο κόσμος νόμιζε ότι πληρώσαμε γι’ αυτό. Όλοι άρχισαν να φοράνε ροζ. Όλες αυτές οι εξωτερικές μάρκες ήρθαν και θέλησαν να συνεργαστούν μαζί μας. Αλλά αυτό δεν ήταν επειδή ξοδέψαμε πολύ περισσότερα από μια κανονική ταινία. Είναι επειδή η ταινία μίλησε για τον πολιτισμό».

Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Warner Bros απάντησε μεταξύ άλλων και για την πλοκή της ταινίας, η οποία περιλαμβάνει στελέχη της Mattel. «Νομίζω ότι αυτή είναι η ιδιοφυΐα της Γκρέτα ως σκηνοθέτη. Είχε τόσο ξεκάθαρο όραμα. Νομίζω ότι ήταν ένα θαρραλέο άλμα από την πλευρά της Mattel να είναι πρόθυμοι και μερικές φορές να αυτοσαρκάζονται», είπε χαρακτηριστικά ο Josh Goldstine.