Η κυκλοφορία του Threads στις 6 Ιουλίου σηματοδότησε την τελευταία μεγάλη πλατφόρμα κειμένου σύντομης μορφής που είναι διαθέσιμη στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθώντας το Twitter, το Mastodon και το Bluesky – καθώς και μια σειρά άλλων, μικρότερων ανταγωνιστών.

Οι μεγάλες εταιρείες αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τον αριθμό των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης που συναγωνίζονται για το χρόνο και την προσοχή τους. Βρίσκονται αντιμέτωποι με δεκάδες εφαρμογές σε μια αγορά όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο δημιουργίας brands και να τους επιτρέψουν να στοχεύσουν τους καταναλωτές όπου είναι πιο ενεργοί.

Την τελευταία δεκαετία, είναι απαραίτητο για τις σοβαρές επωνυμίες να διατηρήσουν μια παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Nathan Allebach, διευθυντής στην Allebach Communications, η οποία έχει συνεργαστεί με επωνυμίες όπως η Utz Snacks και η Steak-umm για να αναπτύξει τις παρουσίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας βασικός συντελεστής για την ανακάλυψη ενός brand– κάτι που οι εταιρείες ελπίζουν ότι θα μεταφραστεί σε πωλήσεις μεταξύ αγοραστών.

Ωστόσο, αντί να προσπαθούν να διεκδικήσουν ψηφιακά ακίνητα σε όλες αυτές τις πρόσφατα αναδυόμενες πλατφόρμες, ορισμένες εταιρείες επιλέγουν να είναι πιο συνετές σχετικά με τις πλατφόρμες που επιλέγουν να συμμετάσχουν.

Εκφοβισμός και πόλωση στο Twitter

Μία από τις πρώτες μεγάλες εταιρείες που έκανε αυτή την κίνηση ήταν η Lush Cosmetics, η οποία τον Νοέμβριο του 2021 αποφάσισε να σταματήσει τις αναρτήσεις σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που ελέγχονται από τη Meta, τη μητρική εταιρεία του Facebook, του Instagram και του WhatsApp.

Η εταιρεία ομορφιάς εγκατέλειψε αρχικά τις πλατφόρμες το 2019.

«Είμαστε μια κοινωνική επωνυμία και η κοινότητα ήταν το κλειδί για εμάς», λέει η Annabelle Baker, η παγκόσμια διευθύντρια της Lush. «Όταν μπήκαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook και αυτές οι πλατφόρμες ήταν ό,τι αναζητούσαμε αρχικά: ήταν άμεσοι σύνδεσμοι με τις κοινότητες».

Ο χρόνος, λένε οι ειδικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένας οδηγός που απομακρύνει τις επωνυμίες: μπορεί να είναι δύσκολο να ζητάς συχνά από υπαλλήλους να παρακολουθούν τόσες πολλές πλατφόρμες. Είναι μια κατάσταση που έχει γίνει πιο πιεστική με τη νέα έκρηξη στις εναλλακτικές λύσεις, όπου το Twitter, δεν έχει αναδειχθεί ακόμη ξεκάθαρος νικητής.

Αλλά ορισμένες εταιρείες αισθάνονται επίσης μια ξεχωριστή αίσθηση ανησυχίας για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γενικά. Πρώτον, όπως η Lush, έτσι και άλλες εταιρείες είναι δυσαρεστημένες με τον τρόπο λειτουργίας των πλατφορμών και τη διαχείρισή τους.

«Η κύρια χρησιμότητα μιας οργανικής παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις περισσότερες επωνυμίες είναι η ενεργοποίηση του 1% των σούπερ θαυμαστών και μισητών τους. Σε τελική ανάλυση, κάθε ομάδα πρέπει να αξιολογήσει την αναλογία κινδύνου-ανταμοιβής για το πόσα θα επενδύσει… η επένδυση δεν αξίζει τον κόπο για κάθε επωνυμία, ειδικά με το πόσες πλατφόρμες υπάρχουν και πόσο επισφαλείς μπορεί να είναι», λέει ο Allebach.

Να συμμετάσχω ή να μην συμμετάσχω;

Το λανσάρισμα του Threads έφερε ξανά στο προσκήνιο ένα δίλημμα. Ο χειρότερος εχθρός του Twitter μετρά ήδη περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες , σε λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου ξεκίνησε – με άλλα λόγια, πρόκειται για μια αυξανόμενη ομάδα πιθανών πελατών για επωνυμίες.

Ωστόσο, είναι δύσκολο για τους χρήστες να αποφασίσουν αν θα υιοθετήσουν τις νέες εφαρμογές.

Αρχικά, τα brands εξακολουθούν να παλεύουν με τα ζητήματα της φήμης και της κατάχρησης χρηστών. Και ορισμένες επωνυμίες μπορεί επίσης να έχουν ανησυχίες ειδικά με τo Threads, καθώς η Meta έχει… προηγούμενα με κυκλοφορία εφαρμογών οι οποίες στοχεύουν να ”φάνε” ήδη υπάρχουσες εφαρμογές, για παράδειγμα το Instagra reels δημιουργήθηκα για να ”χτυπήσει” το TikTok, ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που πετυχαίνει πάντα.

Οι επωνυμίες θα λαμβάνουν τις αποφάσεις τους για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεμονωμένα – αλλά ο Allebach λέει ότι πολλοί εξακολουθούν να αισθάνονται τελικά την πίεση να ακολουθήσουν κάθε νέα πλατφόρμα.

«Σε αυτό το σημείο, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ένα μέλλον όπου τα brands θα αρχίσουν να αποσύρονται μαζικά από τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων», λέει. Ωστόσο, προσθέτει ότι είναι πιθανό να δούμε περισσότερες επωνυμίες να υποχωρούν, ειδικά εάν «δεν μπορούν να ποσοτικοποιήσουν την αξία ή να αρχίσουν να πιστεύουν ότι οι κίνδυνοι υπερτερούν των ανταμοιβών».

Η Lush’s Baker λέει ότι η εταιρεία της δεν επιθυμεί να επιστρέψει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το Threads – ακόμη και αν αποκτήσει μεγάλο κοινό. «Θα είναι μια δοκιμασία χρόνου για να δούμε αν οι άνθρωποι μένουν εκεί και το χρησιμοποιούν ενεργά», λέει. “Αλλά δεν μπαίνω στον πειρασμό να ”μπω΄΄ στο Threads για την ώρα.”