Τα social media και η ευμάρεια των επιλογών που έχουμε στην καθημερινότητα μας, έχει γεννήσει μια σειρά από συμπεριφορές που αποκτούν ορολογία, που αποκτούν σημασία, παρόλο που δεν είναι και τόσο πρωτοφανείς. Κι αυτές οι συμπεριφορές συναντώνται στην GenZ και στις μεταγενέστερες γενιές, διότι είναι σε αυτές τις ηλικίες που η πληθώρα επιλογών στα πάντα αποτελεί συνήθεια, δεν έχουν γνωρίσει κάτι διαφορετικό. Οι boomers ή οι millenials έχουν ζήσει και το πριν.

Ένα από τα πολλά trends που αφορούν τις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και τις καθημερινές επιλογές της GenZ, είναι το «just in case».

Το «Just in case» θέλει να υποδηλώσει πως οι 35 και κάτω, κάνουν στη ζωή τους παραπάνω επιλογές από αυτές που απαιτεί η κάθε περίσταση, μόνο και μόνο για να έχουν ένα μαξιλαράκι ασφαλείας, κάμποσες καβάτζες διαθέσιμες να καλύψουν το κενό που τυχόν προκληθεί. Είτε μιλάμε για μια ερωτική σχέση, είτε για ένα απλό follow στο Instagram, το Just In Case είναι ο πρώτος λόγος για να κάνει η GenZ μια επιλογή και όχι η καθαρή επιθυμία.

Το έχετε βιώσει κι εσείς. Κάνετε κάποια στιγμή μια εκκαθάριση στους ακόλουθους σας στα social και ενώ ξεκινάτε με διάθεση να σβήσετε κόσμο, σβήνετε με το ζόρι 2-3, γιατί σκέφτεστε ότι η τάδε ή ο δείνα κάπου θα σας χρησιμεύσουν στο μέλλον.

Το Just In Case μεγαλώνει τα κενά στους GenZ

Όταν παραγγέλνετε φαγητό, ανοίγετε μια πλατφόρμα κι ενώ γνωρίζετε πως θα καταλήξετε στην κλασική επιλογή, ανοίγετε και 4-5 tabs ακόμα για να εξερευνήσετε το μενού, just in case βρείτε κάτι που θα σας συναρπάσει.

Κι ενώ από τη μία, όντως, είναι θεμιτό και παραγωγικό να εξερευνά κανείς και να ανακαλύπτει με τη λογική του just in case, στο τέλος επέρχεται μια αδράνεια που έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και αντί να εξερευνά για να δοκιμάσει, για να ακολουθήσει κάτι, να επενδύσει σε αυτό, εξερευνά για να καταλήξει σε αυτό που κάνει ή παίρνει κάθε φορά. Άρα γίνεται χωρίς αντίκρυσμα.

Το just in case που είναι κανόνας στην ψηφιακή συμπεριφορά της GenZ, μεταφέρεται και στην πραγματικότητα, με αρκετές εμπειρίες, η πλειοψηφία τους, να είναι προϊόν αυτής της λογικής. Είναι όμως εμπειρίες που δεν κάνουν τους Gen Z να νιώθουν γεμάτοι, αλλά τους αφήνουν περισσότερα κενά.

Θα βγουν ένα ραντεβού just in case και θα το έχουν μετανιώσει αμέσως μόλις συμφώνησαν και μετά θα αναγκαστούν να κάνουν ghosting γιατί φοβούνται να πουν «Όχι» ή «Το Μετάνιωσα», επειδή με αυτές τις λέξεις θα κλείσουν την πόρτα και δεν θα υπάρχει το just in case. Άρα, στη μεγάλη εικόνα, το just in case είναι η πηγή του ghosting, του «Διαβάστηκε» και του «Δεν Διαβάστηκε».