Όσο ο Ίλον Μασκ είναι ακόμη ενθουσιασμένος με το νέο του παιχνίδι που ονομάζεται -ακόμη- «Twitter», οι υπόλοιπες επαγγελματικές του δραστηριότητες δεν φαίνεται να διάγουν ημέρες άνοιξης. Το προηγούμενο καμάρι του, η Tesla, φαίνεται πως του βάζει δύσκολα.

Οι μετοχές της συγκεκριμένης εταιρείας υποχώρησαν την Πέμπτη κατά 10% περίπου, απόρροια της απογοητευτικής έκθεσης κερδών που είδε το φως της δημοσιότητας το βράδυ της Τετάρτης. Η έκθεση ανέφερε ότι τα περιθώρια κέρδους της Tesla έπεσαν κάτω από το όριο του 20% που είχαν προβλέψει οι αναλυτές. Οι μειώσεις των τιμών μπορεί να της επέτρεψαν να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεων, αλλά τα έσοδα μειώθηκαν από τα επίπεδα του τέταρτου τριμήνου ως αποτέλεσμα, γεγονός που οδήγησε στη συμπίεση των κερδών.

Έτσι, η «βουτιά» της μετοχής παρέσυρε και την περιουσία του αμφιλεγόμενου οραματιστή(;), ο οποίος την Πέμπτη έγινε φτωχότερος κατά 11,4 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Forbes. Η περιουσία του Μασκ διαμορφώνεται πλέον στα 174 δισ. δολάρια. Η ψαλίδα σε σχέση με την κορυφή της λίστας των πλουσιότερων παγκοσμίως «άνοιξε» στα 65 δισ. δολάρια -αυτό είναι το ποσό που τον χωρίζει από τον Μπερνάρ Αρνό της LVMH. Στην τρίτη θέση, με περίπου 50 δισ. λιγότερα από τον Μασκ, φιγουράρει το όνομα του Τζεφ Μπέζος.

Το Τέσλα γίνεται… λαϊκότερο

Κι αν τα νέα για τον Μασκ είναι απογοητευτικά, οι θαυμαστές των Tesla θα μπορούν να αποκτήσουν ένα προϊόν της εταιρείας φτηνότερα από ό, τι υπολόγιζαν.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την τελευταία της μείωση τιμών, την έκτη της χρονιάς, μόλις νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Ο Ίλον Μασκ, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τους επενδυτές ανέφερε ότι η εταιρεία στοχεύει να διατηρήσει τον αυξητικό όγκο των πωλήσεων, ακόμη και σε βάρος των πρώην υψηλών περιθωρίων κέρδους.

«Έχουμε την άποψη ότι η πίεση για υψηλότερους όγκους και μεγαλύτερο στόλο είναι η σωστή επιλογή εδώ σε σύγκριση με χαμηλότερο όγκο και υψηλότερο περιθώριο κέρδους», δήλωσε ο Μασκ, ο οποίος είδε την περιουσία του να συρρικνώνεται κατά 11,4 δισ. δολάρια.

Τα περιθώρια κέρδους της Tesla εξακολουθούν να είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η άρνηση, όμως, της εταιρείας να δώσει οποιαδήποτε απάντηση σχετικά με το πού θα μπορούσαν να φτάσουν τα περιθώρια κέρδους της ενίσχυσε τις ανησυχίες των επενδυτών. Η πτώση (περίπου 10%) της Πέμπτης ήταν η δεύτερη χειρότερη μέσα στο 2023.

Η μετοχή της Tesla είχε τη χειρότερη χρονιά της το 2022, χάνοντας το 65% της αξίας της. Ξεκίνησε φέτος αντιστρέφοντας μεγάλο μέρος αυτής της πτώσης, καθώς η τιμή της μετοχής ανέβηκε κατά 74% έως τις 15 Φεβρουαρίου. Από τότε, όμως, οι μετοχές έχουν υποχωρήσει 24%, με το μεγαλύτερο μέρος αυτής της απώλειας να σημειώνεται τις τελευταίες τρεις εβδομάδες — κατά τις οποίες οι μετοχές έχασαν το 21% της αξίας τους.

Με πληροφορίες από το CNN.