Οι εμφανίσεις της Zendaya ακολουθούν μία μεθοδικότητα που ξεδιπλώνεται με στοιχεία του παρελθόντος τα οποία ενσωματώνονται σε avant garde κομμάτια και δημιουργούν την απόλυτη φουτουριστική εικόνα, αυτό που στη μόδα χαρακτηρίζουμε προσωπικό στυλ.

Την περασμένη Τρίτη, η Zendaya έφτασε στην Πόλη του Μεξικού για το κόκκινο χαλί του «Dune: Part Two» με μια «στολή» που έμοιαζε σαν να ξεπήδησε μέσα από την ταινία η Τσάνι, φορώντας ένα μανδύα της ερήμου.

Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό κομμάτι της πασαρέλας του οίκου Bottega Veneta Φθινόπωρο-Χειμώνας 2023 σε μαύρο ανθρακί που προσαρμόστηκε για τη στάρλετ του κινηματογράφου.

Αποτελούταν από ένα κοφτό τοπ σε γραμμή Α που κάλυπτε τους ώμους και άφηνε ακάλυπτους τους υπέροχους -ομολογουμένως- κοιλιακούς της δίνοντας επιβλητικότητα στην εικόνα της.

Τόνισε τη μέση της με μία περίτεχνη δερμάτινη πολύ φαρδιά μπάσκα με φολίδες φιδιού που έδινε ιδιαίτερο στυλ στο ρούχο και συνέχιζε με φούστα μακριά που έπεφτε χυτή στο σώμα διαγράφοντας τις καμπύλες της, με βαθύ σκίσιμο και η λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά ήταν το εσωτερικό της, κατασκευασμένο επίσης από δέρμα, προσδίδοντας στην εικόνα της βάθος και στιλιστικό ενδιαφέρον.

Είναι η πιο πρόσφατη εμφάνισή της σε μια σειρά περιοδειών που επικεντρώνονται σε εμφανίσεις εμπνευσμένες από την επιστημονική φαντασία, όπως έχουν επιλέξει η ίδια η ηθοποιός και ο επί χρόνια στιλίστας της Law Roach.

Κατά τη διάρκεια του σόου του Fendi στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι τον περασμένο μήνα, η Zendaya για μία ακόμη φορά κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις.

Επέλεξε ένα wool maxi Couture Fendi φόρεμα, σε υπέροχη dark berry απόχρωση, με halter σχέδιο στο πάνω μέρος και μανίκια γάντια! Ολοκλήρωσε το look της με ένα διαμαντένιο κολιέ, αυστηρό hair style, ακολουθώντας ένα ιδιόρρυθμο ρετρό φουτουρισμό του 20ού αιώνα που κάποτε καθόριζε το όραμά μας για το αύριο.

Σε συνδυασμό με τα άτονα φρύδια και το τολμηρό μακιγιάζ στα χείλη, η εμφάνιση της συμπρωταγωνίστριας του «Dune» θύμιζε κάτι από το αποστασιοποιημένο και εξωκόσμιο στυλ του αξιωματικού του Star Trek, Mr Spock.

Στο fashion show του Schiaparelli για την Άνοιξη του 2024 επέλεξε ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια του οίκου υψηλής ραπτικής σε total black με σαφείς αναφορές στα ατίθασα άλογα.

Συνδύασε ένα ζιβάγκο διακοσμημένο με πλεξούδες που διέτρεχαν από το λαιμό και κατά μήκος του μανικιού, σαν μία ιδιαίτερη πανοπλία, με μάξι σατέν φούστα με σκίσιμο πίσω σε αυστηρή ίσια γραμμή που έδενε με μία υφασμάτινή ουρά σαν εκείνες των αλόγων, διχτυωτές κάλτσες Wolford και ένα ζευγάρι κλασικές μαύρες γόβες στιλέτο Christian Louboutin, μοιάζοντας με ζωντανό γλυπτό.

Εξίσου εντυπωσιακή ήταν η εμφάνισή της και στο Σάο Πάολο όπου βρέθηκε για την ταινία Dune, φορώντας μία ντραπέ φούστα του οίκου Schiaparelli σε χρώμα off white που έφερε στο κέντρο απλικαρισμένο έναν τεράστιο αστακό, συνδυασμένη με λευκό πουκάμισο.

«Το αποτέλεσμα (είναι ένα) προφίλ οικείο μεν, αλλά όχι και απόλυτα», έγραψε ο διευθυντής δημιουργικού Daniel Roseberry στις σημειώσεις της εκπομπής και συμπλήρωσε: «Ένα μέρος άνθρωπος και ένα μέρος κάτι διαφορετικό».

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, οι ενδυματολογικοί κώδικες του κόκκινου χαλιού έχουν εξελιχθεί, ξεκινώντας από τις χαλαρές εμφανίσεις της δεκαετίας του 1990 (θυμηθείτε όταν η Ντρου Μπάριμορ φόρεσε τζιν και ζακέτα στην πρεμιέρα του «Ένοχος από υποψία» το 1991) σε αρένες μεγαλοπρέπειας, υπερηφάνειας και πίεσης για να βρεθείς στη λίστα με τις πιο καλοντυμένες. Τώρα, ίσως μπαίνουμε σε μια νέα φάση…

Από τις απίστευτα αντιπροσωπευτικές εμφανίσεις της Margot Robbie στην περιοδεία της Barbie ή τη διακριτική γοητεία στις εμφανίσεις της Zoë Kravitz, μέχρι τη λαμπερή, γοητευτική λάμψη της Halle Bailey κατά την προώθηση της «Μικρής Γοργόνας», οι λαμπερές πρεμιέρες εξελίχθηκαν σε μία ακόμη ευκαιρία για τις προωθητικές ενέργειες του μάρκετινγκ και δημιουργούν στυλ.

Κατά τη διεθνή πρεμιέρα του «Dune» το 2021 -την ίδια χρονιά έγινε το νεότερο άτομο που έλαβε το βραβείο «Fashion Icon» της CFDA- η Zendaya έγινε πρωτοσέλιδο φορώντας ένα δερμάτινο φόρεμα Balmain στο χρώμα της άμμου και ένα τσόκερ Bulgari σε σχήμα φιδιού που έδενε στο λαιμό με ένα κολομβιανό σμαράγδι 93 καρατίων, επεξεργασμένο με την τεχνική cabochon.

Δεν υπάρχει σύμπτωση εδώ: η αισθητική της ταινίας είναι μια κατευθυντήρια αρχή, με τη Zendaya να αναλαμβάνει να υποδείξει τους σχεδιαστές, των οποίων η δουλειά της θυμίζει αυτόν τον κόσμο.

«Όλα της τα ρούχα (στην περιοδεία του Τύπου) ήταν εμπνευσμένα από την ταινία», είπε ο Roach στο CNN το 2022. «Όταν η συλλογή (η Balmain) περπάτησε στην πασαρέλα, είπε απλώς “This is very Dune”».

Το αν αυτή η νέα αυγή του ντυσίματος στο κόκκινο χαλί βοηθά ή εμποδίζει τη δημιουργική έκφραση μένει να φανεί.

Τα αστέρια, τουλάχιστον προς το παρόν, απαλλάσσονται από το καθήκον να δείχνουν εντυπωσιακά –και μάλιστα ενθαρρύνονται να κάνουν αυτό που κάνουν καλύτερα: Ενσαρκώνουν κάποιον άλλο, εν προκειμένω μία προέκταση του ρόλου τους και έξω από την κινηματογραφική αίθουσα.

Αλλά σαν ένα πάρτι με θέμα το οποίο δεν έχει χρονοδιάγραμμα, το λάθος κοστούμι μπορεί να καταλήξει αποπνικτικό, να εγκλωβίσει τον ηθοποιό σε μία εικόνα. Η Zendaya, ωστόσο, φαίνεται να κατοικεί μια χαρά στην γκαρνταρόμπα ενός εξωγήινου υβριδίου υψηλής ραπτικής, που όμως διατηρεί τους δεσμούς του με την έρημο.

Τελευταίος κρίκος στην τεράστια αλυσίδα μιας βραβευμένης για το στυλ της σουπερστάρ, αυτή στην πρεμιέρα του Dune πριν λίγες ημέρες όπου αντέγραψε τη θρυλική ενδυμασία-ρομπότ από το σόου του Mugler το 1995.

* Κεντρική φωτογραφία: Getty Images