Woke Culture. Δύο λέξεις που είναι σήμερα ό,τι πιο τζιζ μπορείς να πιάσεις ως topic. Αυτό και το αδερφάκι της, η πολιτική ορθότητα. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς πως ο Γιώργος X. Πανόπουλος έκανε αυτό που δε συνηθίζεται στη σημερινή εποχή.

Αν κάποιος δηλαδή σταθεί κριτικά και αμφισβητήσει κάποια πράγματα πάνω στην πολιτική ορθότητα σε επίπεδο τρόπου, αλλά και ουσίας, το πιθανότερο είναι να επιχειρηθεί μια δολοφονία χαρακτήρα. Κι αυτό κάνει αρκετούς να σιωπούν και να μην εκφράζουν τις σκέψεις τους φοβούμενοι πως επειδή δεν ταυτίζονται απόλυτα με την επιβολή της πολιτικής ορθότητας, θα διαπομπευτούν.

Ο Γιώργος Χ. Πανόπουλος δεν είναι ένας άνθρωπος που αυτολογοκρίθηκε ποτέ. Κι είχε πάντα τον στιβαρό λόγο, με επιχειρήματα και σύνεση, να πει αυτό που πάει αντίθετα στο ρεύμα. Γι’ αυτό και αυτή η συνέντευξη μαζί του είχε μεγάλο ενδιαφέρον, για να δούμε τι είναι τελικά αυτό που θέτει ως προβληματισμό για τη woke culture στο βιβλίο του και ποια όψη έχουν στη χώρα μας τα πράγματα που θίγει ο ίδιος στο βιβλίο, σε σύγκριση με όσα θίγει στο Ένας Σχεδόν Τέλειος Ένοχος ο Πασκάλ Μπρυκνέρ.

woke culture Γιώργος Χ. Πανόπουλος

-Στα λίγα στατιστικά που υπάρχουν διαθέσιμα από την ΕΛ.ΣΤΑΤ, βλέπουμε πως ο μέσος όρος για σύμφωνα συμβίωσης μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών κυμαίνεται κοντά στα 230 ανά έτος από το 2016 που ξεκίνησε (το 2020 έγιναν 236 σύμφωνα από γκέι ζευγάρια). Πιστεύεις ότι υπάρχει τελικά ιδιαίτερη ζέση στην πλειοψηφία των ομόφυλων ζευγαριών στην Ελλάδα να παντρευτούν;

Η απροθυμία των ομοφυλοφίλων να παντρευτούν δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Ο γάμος μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου είναι νόμιμος σε 35 χώρες σε όλο τον κόσμο. Στις 24 χώρες που έχουμε στατιστικά στοιχεία, οι γάμοι ομοφυλοφίλων κυμαίνονται από 1% έως 3,4% στο σύνολο των γάμων. Ο γάμος που έγινε διεκδίκηση αιχμής στο ομοφυλόφιλο κίνημα, δεν φαίνεται να ενθουσιάζει. Είναι πάντως σημαντικό οι γκέι να έχουν το δικαίωμα να υπερασπίζονται συνεχώς τη απόφαση να μην παντρευτούν όπως ακριβώς μπορούν να κάνουν τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.

-Πώς κρίνεις αυτή τη συγκρουσιακή κατάσταση που έχει φέρει το politically correct, να αποκαλούνται ρατσιστές όσοι ζητούν να μην επιτρέπεται η μπούργκα, ένα σύμβολο καταπίεσης, στον δυτικό πολιτισμό και δη από γυναίκες αυτοαποκαλούμενες φεμινίστριες;

Το αιματηρό παράδειγμα της 22χρονης Mahsa Amini είναι χαρακτηριστικό της βίας που ασκείται στις γυναίκες στον μουσουλμανικό κόσμο και ταυτόχρονα της διστακτικότητας της Δύσης να το καταδικάσει χωρίς «αλλά»… Η Αμινί που ξυλοκοπήθηκε θανάσιμα από την Περιπολία Καθοδήγησης του Ιράν επειδή δεν φορούσε το χιτζάμπ σύμφωνα με τα κυβερνητικά πρότυπα πέθανε σε νοσοκομείο της Τεχεράνης τρεις μέρες μετά τη σύλληψή της. Δεκάδες δολοφονήθηκαν, συνελήφθηκαν, κακοποιήθηκαν από τις δυνάμεις ασφαλείας διαδηλώνοντας για το θάνατό της και για το δικαίωμά τους να φοράνε ή να σκέφτονται ό,τι θέλουν.

Η Δύση χαρακτηρίζει μισαλλόδοξους και ισλαμοφοβικούς όσους θεωρούν ότι οι γυναίκες καταπιέζονται με όλους τους τρόπους. Άρθρα όπως του Guardian ονομάζουν το χιτζάμπ «πολιτική δήλωση, φεμινιστικό σύμβολο και πράξη αυτοδιάθεσης», ενώ προοδευτικοί όπως η διάσημη φιλόσοφος Τζούντιθ Μπάτλερ δηλώνουν ότι η καταγγελία του χιτζαμπ από την Αμερική είναι απόδειξη του ιμπεριαλισμού της. Η έλλειψη υποστήριξης της Δύσης στις νέες Μουσουλμάνες είναι τρομακτική.

-Πώς ερμηνεύεις ότι μεγάλα αμερικάνικα και αγγλικά πανεπιστήμια, από προπύργια ελεύθερου λόγου και κοινωνικών αλλαγών σε παλαιότερες εποχές, έχουν μετατραπεί σε κέντρα λογοκρισίας με ολοκληρωτικές τάσεις που οδηγούν σε εξοστρακισμό όχι μόνο την αντίθετη άποψη, αλλά και όσους δεν καταδικάζουν αμέσως την αντίθετη άποψη, ακόμα κι αν δεν την ασπάζονται;

Μέχρι πριν από κάποια χρόνια τα Δυτικά Πανεπιστήμια ήταν γνωστά ως τόποι που οι φοιτητές μέσα από διαφορετικές θεωρίες, αντιλήψεις, απόψεις και ιδέες μάθαιναν να συνθέτουν, να κρίνουν και να ακονίζουν την κριτική τους σκέψη χωρίς φόβο. Τα Δυτικά Πανεπιστήμια μετατράπηκαν σταδιακά σε στρατόπεδα εκπαίδευσης ακτιβιστών.

Δεν έχουν σημασία οι γνώσεις αλλά οι «σωστές ιδέες» που καλείται ο φοιτητής να υιοθετήσει χωρίς αντίρρηση σε θέματα φύλου, φυλής και σεξουαλικότητας. Όλα τα επιτεύγματα από την αρχαιότητα μέχρι και τον Διαφωτισμό κρίνονται ρατσιστικά, σεξιστικά, αποικιοκρατικά, βλαβερά και καταστροφικά και εξοβελίζονται από την εκπαίδευση. Μια έρευνα του 2021 (2021 College Free Speech Rankings) δείχνει ότι το 80% των Αμερικανών φοιτητών αυτολογοκρίνεται.

-Πιστεύεις ότι αυτή η ακραία ακτιβιστική υπερβολή περί φύλων, που εκπορεύεται από την ιδεολογική αριστερά, βοηθάει τα μέγιστα λαϊκιστές και ακροδεξιούς πολιτικούς όπως ο Ντόναλντ Τραμπ ή ο Μιλέι;

Έτσι είναι. Η υπερβολή και η παράνοια της «προοδευτικής» woke ιδεολογίας που υιοθετείται από τις κυρίαρχες ελίτ στρέφει τους πολίτες στην ακροδεξιά. Όταν οι πολίτες που ανησυχούν για τη φτωχοποίησή τους, ή θέλουν να μιλήσουν για το μεταναστευτικό κύμα προς τις χώρες τους, ή αμφισβητούν ότι ένας άντρας με πέος είναι γυναίκα, ή τους στερείται ο λόγος, ή νιώθουν ότι κανείς πολιτικός δεν τους λογαριάζει, χαρακτηρίζονται από τους «προοδευτικούς» ως ξενοφοβικοί, παλιακοί, σεξιστές, φοβικοί, φασίστες, «κυρΠαντελήδες», «στη λάθος πλευρά της ιστορίας», δεν είναι αναμενόμενο να αντιδράσουν;

-Αναφέρεις στο βιβλίο σου πως οι τρανς παγκοσμίως είναι κάτω από 1%. Κι όμως, η αίσθηση είναι πως αποτελούν μια διαρκώς αυξανόμενη τάση. Ζούμε σε μια εποχή που οι ισχνές μειοψηφίες έχουν τη δύναμη να καταργήσουν τις πλειοψηφίες;

Δεν μιλάμε πλέον για μειοψηφίες που έχουν ανάγκη ίσων δικαιωμάτων, ισονομίας και ισότητας, αλλά για μειονότητες που έχουν αποκτήσει τεράστια δύναμη και χρησιμοποιούν πολιτική και μίντια ως ντουντούκες των απαιτήσεών τους. Το τρανς κίνημα, αντίθετα με τους ομοφυλόφιλους που διεκδίκησαν ισότητα με τους ετεροφυλόφιλους, είναι ένα ιδεολογικό κίνημα που ζητάει από τις κοινωνίες να προσαρμοστούν και να υιοθετήσουν την οπτική και τις ιδέες τους με αυταρχισμό.

Γιώργος Χ. Πανόπουλος

-Θεωρείς ότι αυτή η τάση αυτοπροσδιορισμού μέσα από την ταυτότητα φύλου και η τοποθέτηση εαυτού στην κοινωνία μόνο μέσω αυτής της ταυτότητας, είναι μια ένδειξη άρνησης αυτών των ατόμων να ομογενοποιηθούν με το κοινωνικό σύνολο; Μήπως τελικά το LGBTQ περισσότερο απομακρύνει τις «μειοψηφίες» με την πλειοψηφία;

Κατ’ αρχάς, θεωρώ ότι το γκέι κίνημα χρειάζεται να αυτονομηθεί από την τρανς ιδεολογία. Στην Αγγλια η LGB Aliance δημιουργήθηκε ως αντίδραση στην μονοθεματική υπεράσπιση της LGBT κοινότητας των τρανς δικαιωμάτων. Οι 59 σεξουαλικές ταυτότητες που προτείνει και το facebook έχουν μετατρέψει τους αγώνες για χειραφέτηση των ομοφυλόφιλων σε παρωδία. Οι κατηγορίες έχουν γίνει παράλογες, ασυνάρτητες, γελοίες. Δεν καταργούνται οι ταμπέλες, πολλαπλασιάζονται μέχρι ο καθένας να μείνει απολύτως μόνος του στο γκέτο που δημιουργεί ο ίδιος.

– Σε ένα κεφάλαιο του βιβλίου έχεις τίτλο «Ο ρατσισμός πέθανε, ζήτω ο (αντι) ρατσισμός». Μπορείς να το εξηγήσεις αυτό λίγο πιο λεπτομερώς;

Το να ισχυρίζεσαι π.χ. ότι ένας λευκός άστεγος είναι προνομιούχος σε σχέση με τον μαύρο άστεγο είναι ένας παράλογος νέος ρατσισμός.

– Γιατί έχει γίνει οκ να τσουβαλιάζεται ο λευκός, δυτικός άντρας και να ταυτίζεται με τον δολοφόνο και βιαστή;

Ο λευκός δυτικός άντρας θεωρείται υπεύθυνος για όλα τα κακά της ανθρωπότητας- αποικιοκράτης, σεξιστής, με καταστροφικές ιδέες, υπεύθυνος για την πατριαρχία και τη φτώχεια, για τα πάντα. Ο λευκός, δυτικός, ετεροφυλοφιλος άντρας βρίσκεται υπό διωγμό. Το να είσαι λευκός αποτελεί μια κατάπτυστη πολιτική δήλωση. Η αυτοκριτική, η ανάδειξη των μειονοτήτων, το αυτομαστίγωμα δεν είναι αρκετά. Ο λευκός άντρας πρέπει να εξαφανιστεί.

– Κατά τη γνώμη σου, τα φύλα πόσα είναι; Είναι 2 κατά βάση ή όσα και οι αντωνυμίες; Δεν μιλάμε για την σεξουαλική επιλογή εδώ, αλλά καθαρά για το βιολογικό φύλο.

Τα φύλα είναι δύο. Αρσενικό (ΧΥ)- Θηλυκό (ΧΧ). Αυτό που δεν καταλαβαίνουν όσοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι υπάρχουν «μη δυαδικοί» (non binary) είναι ότι απορρίπτοντας αυτόν το διαχωρισμό, τον αναβαθμίζουν άθελά τους. Η άρνηση ενισχύει τον προσδιορισμό. Αντί να είμαστε αυτό που είμαστε, δεν είμαστε αυτό που είναι οι άλλοι.

– Η woke culture έχει πλήξει τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία. Πιστεύεις ότι τέτοια φαινόμενα, με τέτοια ένταση, μπορούν να παρουσιαστούν στην Ελλάδα; Επειδή μέχρι σήμερα είναι ήρεμα.

Δεν είναι καθόλου ήρεμα. Όταν βλέπω κάτω από τα ποστ με το βιβλίο μου μηνύματα όπως «μπράβο που μιλάς», «συγχαρητήρια για την τόλμη σου», «επιτέλους κάποιος έπρεπε να τα πει όλα αυτά» καταλαβαίνω ότι ζούμε σε μια εποχή αυτολογοκρισίας που άτυπα επιτρέπονται ή απαγορεύονται απόψεις και ιδέες. Το metoo τράνταξε και τα ελληνικά κοινωνικά δίκτυα.

Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί ένας ιντερνετικός όχλος που οπαδοποιεί κάθε γεγονός της κοινωνικής και πολιτικής ζωής δημιουργώντας πόλωση, ανισορροπία και επιθετικότητα με δανεικές ιδέες και απόψεις άλλων που αναμασιούνται, επαναλαμβάνονται και προκαλούν σύγκρουση.

– Αν δεν αναγνωρίζεις τον εαυτό σου ως φεμινιστή, είσαι σώνει και ντε φαλλοκράτης και σεξιστής; Θεωρείς ότι έχει καταργηθεί το μεσαίο έδαφος όπου υποτίθεται οι άνθρωποι μαθαίνουν να συζητούν και να ακούνε;

Ο άτυπος εμφύλιος που διεξάγεται για κάθε θέμα, δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα για να κερδίσει μια ιδέα, αλλά η ομάδα που ανήκεις. Οι εταιρείες τεχνολογίας επίσης, που ξεκίνησαν ως πλατφόρμες ελευθερίας, έχουν μετατραπεί σε μηχανές λογοκρισίας με πολιτική ατζέντα που είναι η woke ατζέντα και υποδαυλίζουν το διχασμό.

-Πόσα μηνύματα μίσους και με κατάρες έχετε λάβει από πρόσωπα που αυτοαποκαλούνται ακτιβιστές και είναι οι πυρηνικοί της woke culture, μετά την κυκλοφορία του βιβλίου σας;

Είναι περίεργο αλλά τα αρνητικά μηνύματα ήρθαν πριν το βιβλίο, από άρθρα που έγραψα για το woke δόγμα . Η Στάζι της πολιτικής ορθότητας χτύπησε με απειλές,- «ετοιμάσου, θα έρθουμε κάτω από το σπίτι σου…», «θα σε καταγγείλουμε…» (ποιος ξέρει πού), «ειλικρινά θα πρέπει να ντρέπεστε…», όλη η γκάμα των λέξεων με δεύτερο συνθετικό το –φοβικός, (ομοφοβικός, τρανσοφοβικός,κλπ, επίσης σεξιστής, προνομιούχος κλπ.

Με το βιβλίο μια απέραντη σιωπή. Για τους woke σταυροφόρους δεν υπάρχει αυτό το βιβλίο, με τον ίδιο τρόπο που ο Στάλιν εξαφάνιζε από τις φωτογραφίες τους αντιφρονούντες. Αλλά το βιβλίο κυκλοφορεί σύντομα σε δεύτερη έκδοση. Οι λογικοί άνθρωποι που ενδιαφέρονται και ανησυχούν ανταποκρίνονται

* Το βιβλίο Woke Culture βρίσκεται ήδη στην 2η έκδοσή του και στις 31 Ιανουαρίου θα γίνει η επίσημη παρουσίαση στον Ιανό στις 20:30, όπου ο Γιώργος Χ. Πανόπουλος, με τη βοήθεια εξαίρετων καλεσμένων που θα το προλογίσουν, θα εξηγήσει ακόμα περισσότερα για την woke κουλτούρα.

** Μπορείτε να αγοράσετε το βιβλίο από εδώ