Με έναν πρωτοπόρο τρόπο θα μπορούν να κινούνται οι κάτοικοι στο Πεκίνο, αφού πλέον θα μπορούν να καλούν αυτόματα ταξί. Εννοούμε ότι δεν θα το οδηγεί κανείς. Πώς γίνεται αυτό; Δεν μιλάμε προφανώς για ένα κοινό αυτοκίνητο. Η Baidu ( BIDU ) και η startup Pony.ai ανακοίνωσαν ότι πήραν τις πρώτες άδειες για την παροχή υπηρεσιών ρομποταξί στο κοινό. Οι άδειες δεν απαιτούν από χειριστή να βρίσκεται στη θέση του οδηγού.

Οι υπηρεσίες μπήκαν σε λειτουργία στο Πεκίνο την Πέμπτη και επιτρέπουν στους επιβάτες να καλούν ταξί χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες εφαρμογές κάθε εταιρείας. Η κάθε εταιρεία θα κινείται σε μια συγκεκριμένη περιοχή, ενώ θα υπάρχει κάποιος στο αμάξι, που θα αναλαμβάνει δράση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Επί του παρόντος, οι υπηρεσίες προσφέρονται δωρεάν.

Η Baidu ειδικεύεται στις υπηρεσίες και προϊόντα στο Διαδίκτυο και την τεχνητή νοημοσύνη. Θα ξεκινήσει με 10 οχήματα και θα προσθέσει στην συνέχεια άλλα 30. Από την άλλη, η Pony.ai, που ιδρύθηκε από πρώην μηχανικούς της Baidu στο Fremont της Καλιφόρνια, υποστηρίζεται από αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota. Η ανακοίνωση σηματοδοτεί ένα μεγάλο βήμα για την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης στη μεγαλύτερη αγορά για τα αμάξια στον κόσμο.

Οι χρήστες του Apollo Go της Baidu μπορούν να κάνουν μια βόλτα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή από τις 10 π.μ. έως τις 4 μ.μ. και οι πελάτες του Pony μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή PonyPilot+ της startup από τις 9 π.μ. έως τις 5 μ.μ. Θα υπάρχουν εκατοντάδες τοποθεσίες παραλαβής και παράδοσης στην περιοχή συμπεριλαμβανομένων σταθμών του μετρό, πάρκα, στάδια, κεντρικές επιχειρηματικές περιοχές και κατοικημένες περιοχές, σύμφωνα με την Pony.

Πώς κινείται το ρομποταξί της Baidu

Η Baidu είχε βγάλει στο παρελθόν το ρομποταξί της σε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου, αν και τότε απαιτούσαν να βρίσκεται κάποιος  στη θέση του οδηγού. Η AutoX, μια άλλη κινεζική startup που υποστηρίζεται από την Alibaba, κυκλοφόρησε επίσης ρομποταξί χωρίς οδηγό σε δημόσιους δρόμους στο Shenzhen το 2020.

Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν αντίληψη του χώρου, αφού αντλούν πληροφορίες από διάφορους αισθητήρες, όπως LiDAR, κάμερες και ραντάρ που συλλέγουν περιβαλλοντικά δεδομένα γύρω από το όχημα. Η τεχνητή νοημοσύνη και οι λύσεις που βασίζονται σε δεδομένα συνδυάζονται για να επιτρέπουν στο σύστημα αντίληψης της Apollo να βελτιώνει συνεχώς τις δυνατότητές του.

Η Baidu πρωτοστάτησε στη δημιουργία χαρτών μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Το σύστημα εντοπισμού βασίζεται σε GPS, IMU, χάρτη HD και των αισθητήρων.

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Γιατί ο Elon Musk περίμενε να βρεθούν οι μετοχές του Twitter στα 54.20 δολάρια για να κάνει προσφορά;

«Moonwalk»: Smithsonian και Meta έφτιαξαν εικονικό φεγγάρι για άμεσο «ταξίδι στο διάστημα»

Twitter: Μαζικές απενεργοποιήσεις λογαριασμών μετά την απόκτηση από τον Musk