Ο σταθμάρχης οδηγήθηκε, χθες, στον ανακριτή, μετά την πρώτη προθεσμία που έλαβε, ζητώντας ακόμα μία για σήμερα. Στις 11 το πρωί, ο 59χρονος θα οδηγηθεί ξανά στο ανακριτικό γραφείο, προκειμένου να απολογηθεί για το λάθος που κόστισε τη ζωή σε 57 επιβαίνοντας της αμαξοστοιχίας Intercity με το νούμερο 62, στα Τέμπη.

Αναφορικά με τον δικηγόρο του, η εν λόγω προθεσμία δόθηκε εξαιτίας νέων στοιχείων που υπήρξαν στη δικογραφία και αποτελούν καθοριστικό ρόλο για την πορεία της υπόθεσης. 

«Υπήρχαν στην ανάκριση νέα στοιχεία, για τα οποία δεν είχαμε λάβει γνώση, ήταν πρόσφατα, που μας υποχρέωσαν εξαιτίας της πολύ μεγάλης σοβαρότητάς τους να ζητήσουμε νέα προθεσμία. Η ανάκριση θα ξεκινήσει αύριο. Είναι στοιχεία τα οποία είναι καθοριστικά, έπρεπε τα στοιχεία αυτά να χρησιμοποιηθούν και λόγω αυτών, ήταν απαραίτητη η λήψη προθεσμίας», δήλωσε ο δικηγόρος του.

Υπενθυμίζεται πως ο σταθμάρχης κατηγορείται με βαρύτατες κατηγορίες και του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.

Σταθμάρχης Λάρισας: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου»

Την ίδια ώρα, ο ίδιος βρίσκεται σε κακή ψυχολογική κατάσταση. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο σταθμάρχης φέρεται να ψέλλισε μετά τη σύλληψή του: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…». Ο σταθμάρχης Λάρισας έχει αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί, κάνοντας και λόγο για «κακιά ώρα».

Σταθμάρχης Λάρισας: Έκανε το ίδιο λάθος με το κλειδί μία ώρα πριν τη σύγκρουση

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, λίγη ώρα πριν γίνει η φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ο σταθμάρχης είχε κάνει ακόμη ένα λάθος με τα κλειδιά στον πίνακα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, μπέρδεψε τα κλειδιά, βάζοντας σε λάθος ράγες και ένα τοπικό τρένο, τον προαστιακό της Λάρισας. Λάθος, που επίσης φέρεται να έχει παραδεχθεί και το οποίο ωστόσο δεν είχε συνέπειες καθώς το αντιλήφθηκε ο χειριστής.

«Ο μηχανοδηγός του προαστιακού μού το επεσήμανε κι εγώ του είπα να κάνει πίσω ώστε να επαναφέρω τα κλειδιά στην κύρια γραμμή» είπε σύμφωνα με πληροφορίες της  εφημερίδας ο μοιραίος υπάλληλος.

Για δύο λάθη μέσα σε μια μέρα έκανε λόγο και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, μιλώντας στον ALPHA. «Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του. Έβαλε τρένο με ανάποδα ψαλίδια, ξανά το ίδιο πράγμα. Το τρένο ακινητοποιήθηκε από τον μηχανοδηγό, του ζήτησε διευκρινίσεις, γύρισε πίσω και μπήκε ξανά στην κανονική γραμμή, αφού του γύρισε τα ψαλίδια» είπε, διευκρινίζοντας πως αυτό έγινε σχεδόν μια ώρα πριν από το δυστύχημα.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το δυστύχημα στα Τέμπη

Την πρώτη αναλυτική ανακοίνωση για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 άτομα εξέδωσε σήμερα Σάββατο η Hellenic Train, δηλώνοντας πως συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα καθώς και πως προσφέρει με κάθε τρόπο τη στήριξή της στους συγγενείς των θυμάτων.

Δίνει διευκρινίσεις για τον αριθμό των επιβατών αναφέροντας πως μόνο τα ονόματα των επιβατών που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο περιλαμβάνει ο κατάλογος που παρέδωσε η Hellenic Train στις Αρχές καθώς και ότι δεν υπήρχαν φιάλες υγραερίου στο τρένο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας έχει ως εξής:

«Οι ημέρες που διανύουμε είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλη τη χώρα και για την εταιρεία μας, η οποία έχασε 9 εργαζόμενους στο δυστύχημα. Η Hellenic Train εκφράζει τα συλλυπητήριά της στους συγγενείς των θυμάτων στους οποίους προσφέρει με κάθε τρόπο την στήριξή της.

Η Hellenic Train, εταιρεία επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, συνεργάζεται στενά με τους διασώστες και τους φορείς ήδη από τις πρώτες στιγμές μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο συρμών στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.

Το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν από την πρώτη στιγμή στον τόπο του δυστυχήματος και παρείχε υποστήριξη, σε συνεργασία με τις αρχές, την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας και τις ομάδες διάσωσης, ενώ μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας υποστήριξε την κινητοποίηση των ψυχολόγων που θα βρίσκονταν στα νοσοκομεία.

Επιπλέον, η Hellenic Train παρείχε λεωφορεία για να διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών που κατάφεραν να αποβιβαστούν προκειμένου να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη που ήταν ο τελικός προορισμός. Αμέσως μετά το συμβάν, τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας, με σκοπό να παρέχει πληροφορίες και να παραπέμπει στις αρμόδιες αρχές για πληροφορίες σχετικά με το ατύχημα.

Η Hellenic Train διευκρινίζει ότι ο κατάλογος των ονομάτων των επιβατών που δόθηκε στις αρχές περιλαμβάνει μόνο τους επιβάτες που είχαν αγοράσει διαδικτυακό εισιτήριο.

Στην περίπτωση των επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια στα εκδοτήρια εισιτηρίων, το εισιτήριό τους, αν και αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη θέση, δεν ήταν ονομαστικό.Η εταιρεία ενημερώνει ότι ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν υπερβαίνει ποτέ τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων.

Στους υπεραστικούς συρμούς, όλα τα εισιτήρια αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες θέσεις και, ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως τρόπου αγοράς, είτε μέσω διαδικτύου είτε μέσω του εκδοτηρίου ή στο τρένο, ο αριθμός των εισιτηρίων που πωλούνται δεν μπορεί ποτέ να υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων.

Η Hellenic Train επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν φιάλες υγραερίου στο τρένο. Ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης στο βαγόνι του εστιατορίου είναι ηλεκτρικός.

Η εταιρεία συνεχίζει το έργο της, βοηθώντας και υποστηρίζοντας τα θύματα, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και όλες τις αρμόδιες αρχές» .