Ώρες πριν η σταρ του Poor Things Έμμα Στόουν κερδίσει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού, φορούσε ρόλεϊ Velcro που της τοποθετούσε στα μαλλιά η επί πολλά χρόνια κομμώτριά της, Μάρα Ρόζακ.

«Πραγματικά, η ενέργεια στο δωμάτιο ήταν απίστευτη», λέει η Μάρα Ρόζακ -και τα καλύτερα δεν είχαν έρθει ακόμη.

Όταν μια εμφανώς συγκλονισμένη Έμμα Στόουν ανέβηκε στη σκηνή στην τελετή των Όσκαρ 2024, σκίστηκε το φερμουάρ του φορέματος, εκείνη όμως διατήρησε την ψυχραιμία της και προτίμησε να ενδώσει στον ενθουσιασμό της βράβευσης.

Έμα Στόουν Όσκαρ Γιώργος Λάνθιμος
(Photo by Kevin Winter/Getty Images)

Στις «ραφές» της τελειότητας, η ανθρωπότητα κρυφοκοιτάει. Η Έμμα Στόουν, λαμβάνοντας το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για τον ρόλο της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, Poor things, κοίταξε με έντονο βλέμμα τις γυναίκες της αίθουσας. Πρώτα, στράφηκε στις προηγούμενες νικήτριες του χρυσού αγαλματιδίου.

«Είστε όλες απίστευτες», είπε απευθυνόμενη στην ομάδα που περιλάμβανε την Τζέσικα Λανγκ, τη Σάλι Φιλντ και τη Μισέλ Γιο. Ακολούθησαν οι φετινοί συνάδελφοί της και συνυποψήφιες: «Σάντρα, Ανέτ, Κάρεϊ, Λίλι», είπε η Έμμα Στόουν και συναντώντας το βλέμμα της εκείνο της Λίλι Γκλάντστοουν του Killers of the Flower Moon, είπε αυθόρμητα: «Το μοιράζομαι μαζί σου».

Έμα Στόουν Όσκαρ
(Photo credits: Richard Harbaugh/A.M.P.A.S. via Getty Images)

Η συγκίνηση της Έμμα Στόουν για το αποτέλεσμα του Poor Things

Η εναπομείνασα γυναίκα στο μυαλό της βραβευμένης με Όσκαρ Έμμα Στόουν δεν βρισκόταν στην αίθουσα, αλλά μάλλον στη μεγάλη οθόνη: η αχόρταγη για την γνώση της ζωής Μπέλα Μπάξτερ, ένας ρόλος που η Στόουν αποκάλεσε «το δώρο μιας ζωής».

Η ηθοποιός μπορεί να έδωσε πνοή και υπόσταση σε αυτόν τον χαρακτήρα που θα έλεγες ότι είχε αναφορές στον Φρανκενστάιν -με τις αδέξιες κινήσεις ενός νηπίου που εξελίσσονται σε εκστάσεις του «εξαγριωμένου άλματος»- αλλά η «ύπαρξη» της Μπέλα ήταν μια συλλογική προσπάθεια.

«Πρόκειται για μια ομάδα που ενώθηκε για να φτιάξει κάτι μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών της», είπε η Έμμα Στόουν απευθυνόμενη στο κοινό. «Και αυτό είναι το καλύτερο μέρος της δημιουργίας ταινιών, είμαστε όλοι μαζί».

Έμα Στόουν
(Photo credits: Mike Coppola/Getty Images)

Νωρίτερα το απόγευμα της Κυριακής, ένα παρόμοιο οικογενειακό πνεύμα επικρατούσε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, εκεί όπου ετοιμαζόταν η Στόουν με τη βοήθεια της κομμώτριάς της Μάρα Ρόζακ, της στυλίστριας Πέτρα Φλάνερυ και της μακιγιέζ Ρέιτσελ Γκούντγουιν -μια αξιόπιστη τριάδα που συνεργάζεται με την ηθοποιό για περίπου 17 χρόνια.

«Είναι μεγάλη χαρά», είπε η Ρόζακ τηλεφωνικά μετά την αναχώρηση της Στόουν για το κόκκινο χαλί. «Δεν ξέρω τι έχω κάνει σε αυτή τη ζωή για να αξίζω μία τέτοια συνεργάτιδα, αλλά είναι απίστευτο. Επιτρέπει πραγματικά τόση δημιουργική ελευθερία».

Τα βραβεία Όσκαρ σηματοδότησαν το εορταστικό τελείωμα σε μια περιοδεία μηνών, ξεκινώντας με την πρεμιέρα του Δεκεμβρίου.

Πώς επετεύχθη το look της Έμμα Στόουν στα Όσκαρ – Είχε το ακριβότερο φόρεμα

Στο μπροστινό μέρος της γκαρνταρόμπας, με τη βοήθεια του προσαρμοσμένου ατελιέ του οίκου Louis Vuitton, η Έμμα Στόουν έκανε εμφανίσεις με περίτεχνα φορέματα, όπως το κομψό φόρεμα στολισμένο με φτερά και χάντρες για τα SAG Awards και το ογκώδες φόρεμα με τα φουσκωμένα μανίκια Victoriana που εμφανίστηκε στα βραβεία BAFTA.

Τα μαλλιά με τον ίδιο τρόπο ταλαντεύονταν από σινιόν σε χαλαρές κουπ -η πιο διακριτική αναφορά σε μια νεογοτθική ταινία που είδε την Μπέλα να περιπλανιέται από το υπερωκεάνιο στο πορνείο με extensions μήκους ενός μέτρου. (Τόσο η σχεδιάστρια κοστουμιών του Poor Things, Χόλι Γουάντινγκτον, όσο και η Νάντια Στέισι, η οποία επέβλεψε το σχεδιασμό των μαλλιών, του μακιγιάζ και των προσθετικών, επέστρεψαν σπίτι τους με χρυσά αγαλματίδια).

«Έχουμε καλύψει πραγματικά τόσα πολλά διαφορετικά σχήματα και στυλ», λέει η Ρόζακ για τα βραβεία, «και σε όλη τη διάρκεια είχαμε πραγματικά στο μυαλό μας την Μπέλα, τον χαρακτήρα της -όλα χαρακτηρίζονταν από νεανικότητα και φρεσκάδα, σε μία πιο μοντέρνα προσέγγιση».

Η εμφάνιση της Έμμα Στόουν στα Όσκαρ συνέχισε αυτό το παιχνίδι των αντιθέσεων. Το πράσινο της μέντας Louis Vuitton έφερε τον εντυπωσιακό όγκο μέχρι τη μέση, με ένα peplum σαν ομπρέλα. Η κατεύθυνση της Ρόζακ στα μαλλιά τα ήθελε γυαλιστερά αλλά σε χαλαρό χτένισμα.

«Αποφασίσαμε ότι θέλαμε να είναι αρκετά καθαρό, μέχρι το στήθος, με υψηλή λάμψη», λέει η Ρόζακ για τα σαρωτικά κύματα που συνδυάστηκαν με μια αρχιτεκτονική κεντρική χωρίστρα. Όσο για τα εργαλεία του επαγγέλματός της, διατηρεί ένα επιμελημένο κιτ.

«Χρησιμοποιώ όλα τα προϊόντα της Rōz, πράγμα που είναι πραγματικά διασκεδαστικό τώρα, επειδή έχουμε επεκτείνει αρκετά την γκάμα, όπου έχω σχεδόν όλα όσα θα χρειαστώ -συμπεριλαμβανομένων δειγμάτων εργαστηρίου, για τα οποία προφανώς δεν μπορώ να μιλήσω ακόμη», αποκαλύπτει για την τριών χρόνων επωνυμία της για την περιποίηση των μαλλιών (προφέρεται Rōz, όπως το τριαντάφυλλο).

«Το Rōz Root Lift Spray και το Air Thickening Spray είναι πραγματικά υπέροχα προϊόντα, αυτό ακριβώς που χρειάζονται τα μαλλιά της Έμα για να τα χτενίσω», λέει. Το πρώτο ενισχύει τον όγκο στο τριχωτό της κεφαλής. Το τελευταίο, ψεκασμένο στα μήκη, χτίζει κράτημα χωρίς να κολλάει.

Στη συνέχεια, η Ρόζακ, για να πετύχει τους κυματισμούς έβαλε στα μαλλιά της Έμμα Στόουν μεγάλα ρόλεϊ Velcro, ενώ η Γκούντγουιν έκανε τα… μαγικά της: εξαιρετικά φρέσκο δέρμα και ροδακινί ροζ χείλη (το κραγιόν K.I.S.S.I.N.G. της Charlotte Tilbury στην απόχρωση ροζ της δεκαετίας του ’90, καλυμμένο από το σύντομα σε κυκλοφορία Pillow Talklump Liggags, ένα προϊόν που θα μπορούσε να υποστηρίξει η Μπέλα).

Για το τελείωμα η Ρόζακ δημιούργησε μπούκλες με το σίδερο μαλλιών στις τούφες γύρω από το πρόσωπο της Έμμα Στόουν για να τους προσδώσει αέρα. Φινάλε με ένα πέρασμα με μικρή ποσότητα από το λάδι Rōz Santa Lucia έδωσε τη λάμψη που χρειαζόταν στο χτένισμα.

Έμα Στόουν
(Photo credits: Emma McIntyre/Getty Images)

Το αποτέλεσμα της εικόνας της Έμμα Στόουν στο κόκκινο χαλί ήταν γαλήνιο και εντυπωσιακό -όχι τόσο ξεχωριστό όσο το χτένισμα της Μπέλα βέβαια που «την κάνει να ξεχωρίζει σε αυτόν τον πολύχρωμο κόσμο στον οποίο μπαίνει και τη δείχνει συνεχώς ως σχεδόν αλλόκοτη», είπε η Στέισι σε μια συνέντευξη για την ταινία.

Αλλά τα μελοκόκκινα μαλλιά της Στόουν, που κόντραραν με τη χλωμή επιδερμίδα της και το παγωμένο της μέντας χρώμα του φορέματος, δημιούργησαν μια λαμπερή εντυπωσιακή εικόνα ανεπιτήδευτη και απλή ωστόσο.

«Κάθε άνθρωπος έχει τόσα πολλά που τον “χτίζουν” σε αυτό που είναι στην ενήλικη ζωή και ήταν ενδιαφέρον να ανακαλύψουμε ότι αν τα αφαιρέσετε όλα αυτά, το μόνο που μένει είναι χαρά και περιέργεια», δήλωσε η Στόουν στους Times.

Και αν, με τον πειραματικό τρόπο του Poor Things, είναι το μυαλό ενός παιδιού που προσφέρει αυτόν τον παρθένο φακό, η ηθοποιός έχει τη δική της πύλη της πραγματικής ζωής. Στην ομιλία της, αφού ευχαρίστησε τον σύζυγό της, η Στόουν μίλησε για την «κόρη της, η οποία θα γίνει τριών σε τρεις μέρες και μας έκανε τη ζωή Technicolor».

Για μια ταινία που περιστρέφεται από το κλινικό ασπρόμαυρο σε άτακτο χρώμα, αντικατοπτρίζοντας τη χαρά της Μπέλα με τους στροβιλιζόμενους παστέλ ουρανούς, θα ήταν μια εύστοχη μεταφορά.