Το χειρότερο τρίμηνο στην ιστορία της κατέγραψε η Netflix, η οποία το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου, έχασε 200.000 συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατακόρυφη βουτιά την online streaming πλατφόρμα που έχει πει πια να αντιμετωπίσει έναν τεράστιο ανταγωνισμό. Για την ακρίβεια, είναι η πρώτη φορά εδώ και περίπου μια δεκαετία που μειώνεται τόσο σημαντικά ο αριθμός των εγγεγραμένων χρηστών. Η τελευταία φορά που έχασε συνδρομητές, ήταν το 2011.

Μάλιστα, οι εκτιμήσεις για το επόμενο τρίμηνο είναι ακόμα πιο δυσοίωνες, με την εταιρεία να εκτιμά πως  στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου θα χαθούν ακόμα 2 εκατ. συνδρομητές. Να σημειωθεί πως η μετοχή έπεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, πάνω από 25% στις συναλλαγές. Απώλειες είχαν και οι μετοχές σε Roku, Spotify και Disney.

«Το streaming κερδίζει έναντι της Linear TV (σσ. που προσφέρει στους τηλεθεατές περιεχόμενο μέσω εγγραφής σε καλωδιακές ή δορυφορικές υπηρεσίες), όπως είχαμε προβλέψει, και οι τίτλοι του Netflix είναι πολύ δημοφιλείς παγκοσμίως. Ωστόσο, η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί εμπόδια στην αύξηση των εσόδων», αναφέρεται στην επιστολή.

Σημειώνεται πως οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της StreetAccount εκτιμούσαν πως οι νέοι συνδρομητές της πλατφόρμας θα ανέρχονταν σε 2,73 εκατ., ενώ η ίδια η εταιρεία ανέμενε 2,5 εκατ. επιπλέον συνδρομητές.

Ωστόσο, η αναστολή των υπηρεσιών της Netflix στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία, κόστισε στην πλατφόρμα περίπου 700.000 συνδρομητές από την ευρωπαϊκή χώρα. Η απόφαση της εταιρείας στις αρχές του Μαρτίου να αναστείλει τις υπηρεσίες της στη Ρωσία λόγω της εισβολής στην Ουκρανία οδήγησε στην απώλειες περίπου 700,000 μελών.

Παράλληλα, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και ο διαμοιρασμός των password μεταξύ των χρηστών, έχουν παίξει σημαντικό ρόλο. Η εταιρεία εκτιμά ότι εκτός από τα 222 εκατομμύρια νοικοκυριά που πληρώνουν, η πρόσβαση μοιράζεται με το ίδιο password στον ίδιο λογαριασμό σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά και προειδοποίησε ότι αναμένονται αναταράξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τι σκοπεύει να κάνει το Netflix;

Μια αλλαγή πλεύσης για το μέλλον προανήγγειλε ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix, Reed Hastings, στη συνέντευξη που ακολούθησε τις ανακοινώσεις για τα οικονομικά δεδομένα.  H εταιρεία σκοπεύει να δημουργήσει ένα φθηνότερο συνδρομητικό πακέτο το οποίο θα επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων στους χρήστες μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. «Σκεφτείτε μας ως αρκετά ανοιχτούς στο να προσφέρουμε ακόμη χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις ως επιλογή των καταναλωτών», ανέφερε ο Hastings.

Η προσθήκη διαφημιστικά υποστηριζόμενων επιλογών θα μπορούσε να δώσει στη πλατφόρμα έναν νέο δρόμο ανάπτυξης καθώς αναζητά τρόπους για να εισπράξει χρήματα από τα περίπου 100 εκατομμύρια και πλέον νοικοκυριά που χρησιμοποιούν σήμερα έναν κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης για να κάνουν streaming χωρίς να πληρώνουν.

«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς. «Οσο κι αν είμαι οπαδός αυτού όμως, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα για εμένα».

Διαβάστε στο intronews.gr:

Οι σειρές και οι ταινίες που «προσγειώνονται» στο Netflix τον Απρίλιο

Χριστόφορος Παπακαλιάτης: Η νέα του σειρά πάει στις Κάννες και διεκδικεί την είσοδό της στο Netflix