Στα οικογενειακά τραπέζια υπάρχει πάντοτε εκείνος ο μυθικός χαρακτήρας, αυτός ο θείος που κάθεται με τη νεολαία και λέει κακά ως και ρατσιστικά ανέκδοτα. Η πολιτική σκηνή αποτελείται από πρόσωπα που έχουν μια απόσταση από τη νεολαία και γι’ αυτό βλέπουμε τα επικοινωνιακά επιτελεία να θεωρούν πως όλο το παιχνίδι θα παιχτεί στις ηλικίες κάτω των 25 ετών. Μητσοτάκης και Τσίπρας άνοιξαν νέα κανάλια επικοινωνίας με αυτές τις ηλικίες και το δείχνουν πως ποντάρουν πολλά.

Πρώτος ο Κυριάκος Μητσοτάκης που έκανε το άνοιμα προς το κοινό της δημοφιλέστερης πλατφόρμας, του TikTok, όπου μοιράζεται στιγμές από την περιοδεία του και κάποιες φορές μπορεί να επιχειρήσει να φέρει αυτές τις ηλικίες πιο κοντά σε ζητήματα που αφορούν τους πολύ ενήλικες, όπως είναι για παράδειγμα το επικουρικό.

Ο Τσίπρας ακολούθησε την στρατηγική αυτή και απευθύνεται κι εκείνος κάποιες φορές με βίντεο στο TikTok.

Μετά, ήρθε η εμφάνιση του Μητσοτάκη στη Nefeli Meg, στο κανάλι της στο Youtube, στο podcast της. Κι εκεί ο Αλέξης Τσίπρας τον ακολούθησε, επιλέγοντας την Zoe Pre. Κι αν η επιλογή της Nefeli Meg δεν ξάφνιασε, η επιλογή της Zoe Pre ξάφνιασε αρκετά, με την έννοια ότι δεν έχει κοινωνικό λόγο όπως είχε η Meg γύρω από το MeToo και με τη νομική της ιδιότητα. Συν ότι έχει ένα κοινό πολύ πιο μικρό ηλικιακά.

Σε αυτές τις δύο εκπομπές, οι δύο πολιτικοί αρχηγοί έφεραν τα χαρακτηριστικά του ρόλου τους, της ηλικίας, της θέσης τους, είχαν στιγμές που έδειχναν ότι η πολιτική ρητορεία έχει ορισμένες στιγμές και ξύλινο λόγο, αλλά είχαν και στιγμές που ήθελαν να κάνουν χιούμορ. Να το κάνουν με στυλ που να συνδέεται με τα inside jokes και το slung της νεολαίας. Δεν είναι τυχαία και η selfie του Μητσοτάκη με την νεαρή με τα μπλε νύχια.

Λένε πως μισό εκατομμύριοι άνθρωποι θα ψηφίσουν φέτος για πρώτη φορά. Αν σε αυτούς προστεθεί και ένας εξίσου μεγάλος αριθμός ανθρώπων που είναι ιδεολογικά ανένταχτοι και κρίνουν από την εκάστοτε στιγμή, από το πρόγραμμα κι όχι από το όνομα του κόμματος, τότε μιλάμε για περίπου 1 εκατομμύρο δυνητικών ψηφοφόρων. Αλλά και για ανήλικα που δεν θα ψηφίσουν φέτος, αλλά έρχονται σε επαφή με τους δύο ηγέτες και την πολιτική σκηνή από τώρα.

Στον ΣΥΡΙΖΑ επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν ένα απόσπασμα από την παρουσία του Τσίπρα στη Zoe Pre ως χορηγούμενο βίντεο στα social media. Είναι το απόσπασμα που σχολιάζει την στάση του ΚΚΕ στο σύμφωνο συμβίωσης, όπου στο τέλος γυρίζει και λέει με νόημα στην κάμερα «Αλλά…αυτοί είστε», ατάκα που είναι trademark του Κουτσούμπα και έγινε viral μέσα από τα βίντεο στο Luben.

Είναι το πιο ενδεικτικό της προσπάθειας των πολιτικών προσώπων να προσεγγίσουν τη νεολαία. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν την προσεγγίζει με ένα απόσπασμα που έχει μια πολιτική τοποθέτηση. Έχει μια κοινωνική τοποθέτηση, αλλά προφανώς ποντάρουν με αυτό στο να αναδείξουν την πιο fun πλευρά του Τσίπρα οι επικοινωνιολόγοι και υπεύθυνοι της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ.

Η λιγότερο στιλιζαρισμένη εικόνα, αυτό το ανάλαφρο, το παρεΐστικο, είναι που θέλουν πολύ να δείξουν οι δύο ηγέτες, ο καθείς με τα δικά του δυνατά στοιχεία να προτάσσονται και πάντοτε με ένα προκαθορισμένο πλαίσιο.