Όποιος έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό, στην Δυτική Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, δεν θα έχει χάσει ευκαιρία να επισκεφθεί ένα κατάστημα Five Guys για να γευτεί τόσο το premium burger παρέα με πατάτες και milkshake (κάποιοι επιλέγουν φανατικά και το χοτ ντογκ τους) όσο και την συνολική εμπειρία σε ένα franchise που θεωρείται από τα κορυφαία παγκοσμίως σε επίπεδο εστίασης και στις ΗΠΑ είναι, μάλλον, το κορυφαίο.

Αυτό το μπέργκερ δεν θα χρειάζεται να φτάσουμε στην άλλη άκρη της Ευρώπης για να το γευτούμε, αφού η Monterock International εξαγόρασε το franchise και το φέρνει σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, έχοντας σύμφωνα με πληροφορίες στο πλάνο της και τα Βαλκάνια, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης.

Η Monterock International, μια ιδιωτική εταιρεία συμμετοχών με έμφαση στις επενδύσεις στους – μεταξύ άλλων – τομείς της φιλοξενίας, του real estate και του food & beverage, ολοκληρώνει τη συμφωνία εξαγοράς της FG Central Europe S.A., η οποία διαθέτει τα δικαιώματα ανάπτυξης και franchise για την ίδρυση πολυάριθμων καταστημάτων Five Guys σε πέντε μεγάλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

Η Monterock θα αναλάβει τα δύο υφιστάμενα και ήδη εν λειτουργία καταστήματα, στην Βιέννη της Αυστρίας, και έχει εξασφαλίσει την ανάπτυξη πολλών ακόμα εστιατορίων σε πρωτεύουσες και μητροπόλεις σε Αυστρία, Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία και Ουγγαρία με χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2028. Στόχος αυτής της στρατηγικής απόφασης είναι η διαφοροποίηση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου επενδύσεων της Monterock με την είσοδό της στον κλάδο των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορου φαγητού (QSR), καθώς και η αξιοποίηση της παγκοσμίου φήμης των Five Guys.

Five Guys, ένα success story μιας οικογένειας

Η Five Guys Burgers and Fries είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες, παγκοσμίου φήμης, αμερικανικές αλυσίδες εστιατορίων γρήγορου φαγητού (QSR) υψηλής ποιότητας, η οποία μετρά 1850 καταστήματα σε όλο τον κόσμο, από την Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, μέχρι την Ασία και τη Μέση Ανατολή, ενόσω πολλά ακόμα εστιατόρια βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Η Five Guys ιδρύθηκε το 1986 στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια στις ΗΠΑ από τους Janie και Jerry Murrell, με τη βοήθεια των «Five Guys», που δεν ήταν άλλοι από τους πέντε γιους τους.

Μέχρι το 2002 το franchise βρισκόταν σε τοπικό επίπεδο. Ως το 2009 η Five Guys μετρούσε πάνω από 500 καταστήματα στις ΗΠΑ, και από το 2013 ξεκίνησε η διεθνής επέκταση. Από τα εμβληματικά κόκκινα και άσπρα πλακάκια, τις εφημερίδες στους τοίχους μέχρι την uptempo μουσική και το ευδιάθετο προσωπικό, η Five Guys έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή όχι μόνο για την φρέσκια πρώτη ύλη και τα υψηλής ποιότητας burgers, πατάτες, hot dogs και milkshakes, αλλά και για την «ζωντανή» και ρετρό ατμόσφαιρά τους.

Πέτρος Στάθης Monterock

Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Monterock International, Πέτρος Στάθης, δήλωσε: «Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το ταξίδι με την Five Guys και που η Monterock εισέρχεται στον κλάδο του QSR. Η οικογένειά μου και εγώ είμαστε μεγάλοι θαυμαστές του brand και είμαστε πιστοί καταναλωτές, εδώ και χρόνια.

Η ποιότητα των προϊόντων και του μενού της είναι εχέγγυο της επιτυχίας της Five Guys παγκοσμίως, και αυτή η εξαγορά ευθυγραμμίζεται απόλυτα με την φιλοδοξία μας να αναπτύξουμε και να βελτιστοποιήσουμε κορυφαία F&B και ξενοδοχειακά brands σε όλο τον κόσμο, σε ξεχωριστές και ιδιαίτερες τοποθεσίες».

Η Monterock International θα αναλάβει τα δύο ήδη εν λειτουργία εστιατόρια, το flagship store που βρίσκεται σε μία από τις πιο κεντρικές περιοχές της Βιέννης, την Graben, λίγα μόλις βήματα μακριά από την Stephansplatz, καθώς και ένα ακόμη στο Millennium City Mall, ένα από τα πιο σημαντικά εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα της Βιέννης.

Το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει την προσθήκη αρκετών ακόμη καταστημάτων στην Αυστρία το 2024, με επόμενο «σταθμό» την Πράγα. Η ανάληψη του Franchise της Five Guys στην ΚΑΕ από την Monterock International ευθυγραμμίζεται ιδανικά με το όραμά της να δημιουργήσει και να αναπτύξει ένα portfolio premium, παγκοσμίου αναγνώρισης F&B concepts.

Στο πλάνο επέκτασης των Five Guys βρίσκονται και τα Βαλκάνια, με την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται στο δεύτερο στάδιο ανάπτυξης του franchise, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας.